Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در حالی که ستاد ملی مبارزه با کرونا مسئولیت‌هایی برای مراکز درمانی دامپزشکی در نظر گرفته است، در روز‌های اخیر شاهد موج تعطیلی این مراکز در شهر تهران توسط شهرداری هستیم و علاوه بر اینکه نقش فعالان این بخش در مهار کرونا نادیده گرفته میشود به تعداد افرادی که شغل خود را در این شرایط از دست داده اند، اضافه خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**پلمب مراکز درمانی دامپزشکی توسط شهرداری تهران در زمان شیوع کرونا خطرناک است

علیرضا رفیعی پور رئیس سازمان دامپزشکی کشور در واکنش به پلمب کلینیک و بیمارستان‌های دامپزشکی در شهر تهران توسط شهرداری اظهار کرد: صدور مجوز مراکز درمانی و داروخانه‌های دامپزشکی، در نقاط مختلف مبتنی بر آیین نامه‌های قانونی است که هیئت دولت آن را ابلاغ کرده است.

وی با بیان اینکه بیماری کرونا، بیماری مشترک میان انسان و حیوان است افزود: در زمان بروز بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در محیط‌های شهری، اقدامات مهمی توسط بیمارستانها، آزمایشگاه ها، مراکز درمانی و واکسیناسیون بخش خصوصی دامپزشکی انجام می‌شود، نباید فعالیت آن‌ها نادیده گرفته شود.

رئیس سازمان دامپزشکی ادامه داد: در صورتی که این مراکز فعال نباشند و خدمات لازم را به مردم و و دام‌های خانگی و تجاری ارائه ندهند، می‌تواند منجر به شیوع بیماری‌های مشترک در محیط‌های شهری شود و خطراتی را نیز به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: قیمت هر کیلو شقه گوسفندی ۱۱۰ هزار تومان شد

وی افزود: فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی بر اساس قوانین و مقرراتی است که منجر به صدور مجوز‌های فعالیت توسط نظام دامپزشکی شده است.

رفیعی پور ادامه داد: برای دفاع از صنف دامپزشکی، نظام دامپزشکی کشور باید ورود کند که پشتوانه آن سازمان دامپزشکی به عنوان بخش حاکمیتی است و برابر قانون، از حقوق قانونی صنف دامپزشکی دفاع خواهد شد.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ممکن است شهرداری تهران به صورت سلیقه‌ای اقدام به پلمب مراکز درمانی دامپزشکی کرده باشد، زیرا این اتفاق در ۵۰۰ شهر و شهرستان کشور صورت نگرفته و تنها منحصر به تهران است.

به گفته وی، با مسئولان شهرداری تهران نشستی برگزار خواهیم کرد تا به این موضوع پرداخته شود و مشکلات مربوط رفع شود و در صورت وجود خلاء قانونی از مجلس شورای می‌خواهیم که در این ارتباط ورود کرده و قوانین لازم را بنویسد.

رئیس سازمان دامپزشکی گفت: این آمادگی وجود دارد تا در صورت لزوم بخشنامه‌های مرتبط برای فعالیت مراکز درمانی دامپزشکی در مراکز شهری اصلاح شود.

**مراکز اقتصادی حیوانات خانگی باید به خارج از شهر‌ها منتقل شود

محبی عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان درباره دلایل پملب مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از بازو‌های اجرایی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار کرد: در ماه‌های اخیر مراکز بخش خصوصی دامپزشکی شهر تهران به‌دلیل فعالیت دامپزشکان در مراکز شهری پلمب می‌شوند به‌طوری که در روز گذشته و در روز جهانی دامپزشکی این اتفاق تکرار شد.

وی افزود: همکاران ما در مراکز درمانی دامپزشکی تخلفی انجام نداده‌اند و تنها یک خلأ قانونی درباره فعالیت کلینیک‌های دامپزشکی در شهرها، باعث این رویداد شده است.

وی افزود: در ۵۰ سال گذشته کلینیک دامپزشکی فعالیتی در شهر‌ها نداشتند، اما در حال حاضر با توجه به اینکه حیوانات خانگی نگهداری می‌شود فعالیت مراکز دامپزشکی ضروری شده، اما قانونی در این ارتباط وجود ندارد.

به گفته وی، با وجود اینکه همکاران ما از سازمان دامپزشکی مجوز و پروانه کسب برای فعالیت دارند، اما شهرداری تهران اجازه فعالیت به آن‌ها نمی‌دهد.

محبی یادآور شد که مراکز دامپزشکی به‌طور معمول در خانه‌های مستقل شهری، امکان فعالیت دارند و به‌دلیل شرایط خاص مراجعاتی که دارند امکان فعالیت در مراکز تجاری و اداری برای آن‌ها فراهم نیست.

عضو هیئت مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: مراکز دامپزشکی در کشور‌های پیشرفته دنیا به دو بخش تقسیم می‌شود و شامل حیوانات شهری کوچک و شهری و حیوانات اقتصادی و بزرگ مانند اسب، گاو و گوسفند هستند و تنها مراکز اقتصادی حیوانات خانگی به خارج از شهر‌ها منتقل شود؛ بنابراین گزارش نیما طوقانی عضو نظام دامپزشکی اظهار کرد: برای مرکز درمانی ما نیز اخطار پلمپ داده و بیان شده که نباید در منازل مسکونی فعالیت دامپزشکی کنید، در حالی که مشخص نکرده در چه مکانی می‌توانیم فعالیت داشته باشیم، زیرا عملا امکان فعالیت در مراکز تجاری و اداری نیز به خاطر نوع شغلمان نداریم.

وی ادامه داد: مجوز این مطب، ۱۲ سال قبل توسط دامپزشکی استان تهران صادر شده و اکنون پروانه کسب دارد، اما شهرداری به دنبال توقف این فعایت است که می‌توانند منجر به بیکار شدن تعدادی از افراد و وارد آمدن خسارت و لطمات جبران ناپذیر باشد.
دامپزشکان چه کنند؟

 گزارش مراکز درمانی دامپزشکی علاوه بر خدمت رسانی به دام‌های اقتصادی بر اساس اطلاعات واصله از جامعه دامپزشکان کشور برای حدود ٥ میلیون از انواع حیوانات خانگی نیز در کشور خدمت ارائه می‌دهد که نقش آن‌ها را در گسترش بیماری‌های مشترک با انسان را نمیتوان نادیده گرفت.

شهرداری تهران در دو سال گذشته مراکز درمانی دامپزشکی موجود در شهر‌ها را تحت عنوان عدم کاربری مجاز درمسکونی به کمیسیون ماده صد ارجاع میدهد و کمیسیون ماده صد متشکل از نماینده شهرداری و شورای شهر، بدون داشتن ضوابط کاری فعالیت دامپزشکی را تنها با رای سلبی، حذف می‌کند.

شهرداری تهران مشخص نکرده است که بیماران حوزه دامپزشکی در چه مراکزی به ویژه در شرایط فعلی کشور که امکان گسترش بیماری‌های مشترک با دام وجود دارد باید انجام شود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی کرونا ویروس مراکز درمانی دامپزشکی رئیس سازمان دامپزشکی بیماری های مشترک حیوانات خانگی شهرداری تهران شهر ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۷۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، بشیر حاجی بیگی، با اشاره به دستاوردهای نوین سازمان انتقال خون که در سال گذشته آغاز شد، گفت: اقدامات نوین سازمان انتقال خون باعث شد رتبه اعتباری ما در میان کشورهای پیشرفته تثبیت شود و در منطقه نیز کماکان با فاصله بسیار زیاد به عنوان مرجع آموزش سازمان بهداشت جهانی در زمینه طب انتقال خون باشیم.

وی افزود: از جمله اقدامات ارزشمند، انجام آزمایشات غربالگری مولکولی (NAT) است که نقش اساسی در حذف انتقال ویروس‌های خطرناکی نظیر ایدز و هپاتیت از طریق خون و داروهای مشتق از پلاسمای خون دارد. همچنین، انجام آزمایش غربالگری آنتی بادی جهت انطباق صد در صدی گیرنده و اهداکننده و پیشگیری از بروز عوارض ناشی از تزریق خون و نیز آزمایش توالی یابی ژنتیکی (HLA) به روش (NGS) جهت بررسی سازگاری بافتی و تسهیل انجام پیوند سلول‌های بنیادی خونساز برای بیماران نیازمند به آن در داخل کشور از فعالیت‌هایی بود که از سال گذشته در دستور کار قرار گرفته و گسترش خدمات نوین و توسعه کمّیت و کیفیت این خدمات وابسته به این حمایت و تخصیص اعتبارات مناسب برای تأمین ملزومات مرتبط است.

حاجی بیگی با اشاره به جایگاه ممتاز سازمان انتقال خون در تأمین خون سالم و صد درصد داوطلبانه در میان کشورهای منطقه و جهان و تأمین صد درصدی نیازهای بیمارستانی در مورد خون و فراورده، گفت: تمامی این افتخارات مرهون همراهی مردم نوع دوست و حمایت‌های مسئولان اجرایی کشور و نمایندگان مجلس است و انتظار داریم در آینده نیز از این حمایت‌ها برخوردار شویم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توصیه‌هایی درباره تب کریمه کنگو که باید جدی گرفته شود
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون
  • حذف انتقال ویروس‌های خطرناک از طریق خون دستاوردی نوین در سازمان انتقال خون
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • پلمب بیمارستان در تهران به دلیل کشف حجاب؟
  • ثبت ۲۶ هزار و ۵۷۸ ماموریت توسط اورژانس تهران در هفته گذشته
  • طرح عجیب و خطرناک شهرداری تهران +فیلم
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد