Web Analytics Made Easy - Statcounter

هوشنگ بازوند گفت: رئیس شورای شهر طی نامه‌ای برخی از تخلفات شهرداری را جهت رسیدگی برای ما ارسال کرده است که به معاونت عمرانی دستور رسیدگی داده شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرصادنیوز , عصر امروز سه شنبه در مراسم روز شورا که استانداری کرمانشاه برگزار شد، مشروح خبرها به شرح ذیل است:

صدور دستور بررسی ادعاهای شورای شهر در مورد تخلفات شهردار کرمانشاه

هوشنگ بازوند عصر امروز سه شنبه در مراسم روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: بر اساس اصل هفتم قانون اساسی شوراهای اسلامی جهت بهره‌مندی از ظرفیت مردمی و اداره امور شهرها و روستاها با اتکا به آرای مردمی و با تعیین نمایندگانی از بین خود آنها در سال ۷۸ شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس برخی اختیارات از دولت گرفته و به مردم واگذار شد تا مردم با انتخاب نمایندگانی اختیارات را به آنها بدهند.

وی خاطرنشان کرد: رأی مردم به شوراها رأی سیاسی نیست، بلکه این رأی جهت عمران و آبادانی منطقه است لذا شوراها باید در جریان مسئولیت قرار گیرند و مطالبات مردم را پیگیری کنند.

بازوند بیان داشت: شوراهای شهر یک پارلمان محلی هستند و اگر وظایف خود را به درستی انجام ندهند مردم به نمایندگان مجلس و دیگر مراجع تصمیم گیرنده رجوع می‌کنند در حالی که این شوراها هستند که باید مطالبه گر حق مردم باشند.

استاندار کرمانشاه افزود: شوراها باید به دنبال نوآوری، جذب سرمایه و درآمد پایدار برای شهرداری‌ها باشند و بتوانند بستر حضور سرمایه گذاران را فراهم کنند.

وی گفت: شهردارها با درآمدهای سنتی نمی‌توانند به پیشرفت و توسعه برسند و اگر در این راه شوراها تدابیر لازم را به کار نگیرند ممکن است شهرداری‌ها به سمت شهرفروشی و دستکاری ماده ۱۰۰ بروند و خاطره بدی را بر جای بگذارند.

بازوند در بخش دیگری از سخنانش در پاسخ به درخواست رئیس شورای شهر کرمانشاه مبنی بر رسیدگی به تخلفات شهردار کرمانشاه، اظهار داشت: استانداری کرمانشاه در خصوص انتخاب شهردار هیچگونه دخالتی نداشته است.

وی ادامه داد: رئیس شورای شهر طی نامه‌ای برخی از تخلفات شهرداری را جهت رسیدگی برای ما ارسال کرده است که به معاونت عمرانی دستور رسیدگی داده شد.

وی بیان داشت: همچنین تاکید کردم که مراتب برابر قانون رسیدگی شود و صحت و عدم صحت این تخلفات را اطلاع رسانی کنند.

استاندار کرمانشاه افزود: بر این اساس معاون عمرانی و دفتر امور شهری استانداری موظف هستند روند تخلفات را ظرف یک هفته آینده اعلام کنند.

وی با بیان اینکه تخلف می‌تواند فساد به بار آورد، گفت: تحت هیچ شرایطی از هیچ تخلفی عبور نخواهم کرد و برابر قانون با آنها برخورد خواهد شد.

بازوند در ادامه سخنانش اشاره‌ای به وضعیت بیماری کرونا در استان کرمانشاه داشت و افزود: کرونا یک بحران جدی است و باید تمام وقت خود را جهت عبور از این بحران صرف کنیم.

وی بیان داشت: با توجه به فرامین مقام معظم رهبری و راه اندازی پویش همدلی و کمک‌های مردمی، سپاه، هلال احمر، بهزیستی، کمیته امداد، شوراها و..‌. توانستیم از دل این بحران و تهدید جدی فرصت‌هایی را کسب کنیم.

استاندار کرمانشاه خاطرنشان کرد: این بیماری اگر چه درمان ندارد، اما قابل مدیریت است و با فرهنگ سازی می‌توانیم خسارتهای آن را به کمترین حد ممکن برسانیم.

وی گفت: این بیماری تا این لحظه در استان کرمانشاه به خوبی مدیریت شده است و شوراها به عنوان نمایندگان مردم می‌توانند در راستای رعایت شرایط و پروتکل‌های بهداشتی فرهنگ سازی کنند.

استاندار کرمانشاه همچنین جهش تولید را نیازمند تأمین بسترهایی دانست و افزود: در استان کرمانشاه سه سند اقتصادی مقاومتی، سند تولید و سند اشتغال را تدوین کردیم که به منزله بستری مناسب برای جهش تولید در استان محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم جهش تولید را در استان کرمانشاه شکل دهیم و به جلو حرکت کنیم نیازمند ۲۰ هزار میلیارد سرمایه‌گذاری هستیم که این کار توسط دولت به تنهایی اجرایی نخواهد شد لذا باید از سرمایه گذاران و بازار تولید استفاده کنیم.

 

شهر جدید کرمانشاه در حال طراحی است

مهرداد سالاری عصر امروز سه شنبه در مراسم روز شورا که در استانداری کرمانشاه برگزار شد، ضمن تبریک روز شوراها اظهار داشت: نهم اردیبهشت روزی است که مردم برای عمران و آبادانی شهر و روستا نمایندگان اصلح را برگزیدند و اداره امور را به اعضای شورا دادند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اشاره‌ای به ظرفیت نمایندگان و ضرورت استفاده از ظرفیت‌ها داشت و افزود: تا کنون با همدلی و همراهی اعضای شوراها توانستیم در استان به پیشرفت‌های چشمگیری دست یابیم.

وی خاطرنشان کرد: اعضای شوراها باید نیازهای مردم را مدنظر داشته باشند و برای رفع مشکلات مردم تلاش کنند و در این مسیر از هیچ گونه تلاشی دریغ نکنند.

سالاری در ادامه اشاره‌ای به موفقیت‌هایی در زمینه کارهای عمرانی در استان داشت و گفت: یکی از اقدامات شایسته آغاز به کار آزادراه بیستون به حمیل و همچنین آزادراه همدان به کرمانشاه است که در حال حاضر پیوست قانون شده و در مرحله جذب سرمایه گذاری است.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه بیان داشت: حاصل یک سال و نیم تلاش در خصوص شهر جدید کرمانشاه، امروز پس از تصویب توسط بهترین مشاورین دانشگاه شهید بهشتی در حال طراحی است که این کار بزرگی برای سرریز کردن جمعیت است.

وی همچنین به موفقیت‌هایی در خصوص راه آهن کرمانشاه، کاهش نرخ تورم، کاهش نرخ بیکاری و … اشاره داشت و افزود: همه این موفقیت‌ها حاصل تلاش‌های اعضای شورای شهر و روستا است.

سالاری خاطر نشان کرد: اعضای شورا با همدلی و همراهی و همچنین تعاملات سازنده توانستند جایگاه اشتغال روستایی را به رتبه سوم برسانند.

معاون امور عمرانی استاندار کرمانشاه اظهار داشت: مداخلات و اختلاف نظرها در شوراهای اسلامی استان در حداقل میزان خود قرار دارد و می‌توان گفت تنش‌ها و درگیریها در جهت حفظ منافع مردم و پیشرفت و آبادانی است.

وی بیان داشت: در حال حاضر ۵ هزار و ۳۱ نفر عضو شورای شهر و روستا در استان داریم که ۱۷۶ نفر عضو شورای شهر و ۴۸۵۵ نفر عضو شورای روستا هستند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه استاندار کرمانشاه استان کرمانشاه تخلفات شهردار اعضای شورا شورای شهر روز شورا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۶۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است

استاندار اصفهان گفت: شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است که با نگاه حکیمانه و فرمان امام(ره) شکل گرفت و مقام معظم رهبری هم در راستای همین نگاه حکیمانه در شعار امسال روی مشارکت مردم تأکید داشتند و به‌سمت مردم سوق داده شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سیدرضا مرتضوی صبح امروز، یکشنبه، در یکصدوسی‌امین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان حاضر شد و با گرامیداشت روز شوراها، اظهار داشت: روز شوراها فرصت مناسبی برای ارزیابی عملکرد و نحوه حرکت به‌سمت اهداف متعالی شوراها است و این روز را خدمت همه اعضای شوراهای استان، شهرستان و روستاهای کشور و به‌ویژه اصفهان تبریک می‌گویم.

وی با بیان اینکه شوراها یکی از مظاهر مشارکت مردم در تعیین سرنوشت خودشان است که با نگاه حکیمانه و فرمان امام(ره) شکل گرفت، افزود: مقام معظم رهبری هم در راستای همین نگاه حکیمانه در شعار امسال روی مشارکت مردم تأکید داشتند و به‌سمت مردم سوق داده شد.

استاندار اصفهان با یادآوری اینکه شوراها جلوه‌ای از حرکت بین مردم برای استقرار نظام جمهوری اسلامی است، گفت: شوراها بر اساس قانون اساسی و نگاه مکتبی دین ما شکل گرفته و جامعه را به‌سمت استفاده از خرد جمعی و مشارکت مردم در اداره امور پیش برده و بر همین اساس اتفاقات خوبی را رقم زده است.

وی خاطرنشان کرد: شکل‌گیری شوراهای شهری و روستایی از جمله مصادیق بارز حضور مردم در حکمرانی و بر اساس مسیر شوراها است، تشکیل شوراها موجب تحکیم پایه‌های نظام جمهوری اسلامی شد و ظرفیت شوراها به‌نحوی مورد استفاده قرار گرفت که مردم در حرکت جمعی برای حل مسائل پیرامونی خود مشارکت کنند و نظام ما به‌عنوان یک نظام مردمی با شکل‌گیری شوراها روند پایدارتری را پیدا کرد.

مرتضوی با ابراز اینکه سایر استان‌ها به عملکرد شوراهای کلان‌شهرها به‌ویژه اصفهان نگاه ویژه‌ای دارند، گفت: اصفهان محل رفت‌وآمد مسئولین مختلف است و تأثیرپذیری از نگاه و عملکرد و نحوه تصمیم‌گیری شورای شهر اصفهان در سایر شهرها و روستاها انعکاس خود را نشان می‌دهد و در بخش‌های مختلف این تأثیرپذیری را می‌بینیم حتی با این جزئیات که یک نماد در روشنایی شهر استفاده می‌شود، در شهرهای کوچک تأثیرگذاری آن دیده می‌شود  که این خود فرصتی برای تعامل و هماهنگی میان شوراها فراهم می‌کند.

وی با اشاره به رویکردهای متناسب دغدغه‌مند شورای اسلامی شهر اصفهان، گفت: توجه به مسائل زیست‌محیطی، نگاه به ظرفیت‌سازی تأمین انرژی، توجه به منابع آب، مصرف بهینه آن و مباحث صرفه‌جویی آب و ارائه کمک فکری به مدیریت استان در حوزه آب و توجه به مباحث حمل‌ونقل عمومی نشان‌دهنده نگاه عمیق شورای ششم به مسائل شهر و استان است.

استاندار اصفهان اضافه کرد: در این دوره از شورای اصفهان به مسائل شهری نگاه عمیق و ویژه‌ای شکل گرفته و این یک اتفاق مبارک است، اگر مدیریت شهری برای خط دوی مترو وقت بگذارد نسبت به ایجاد شهر کارگاهی در معابر و خیابان‌ها، اهمیت بیشتری دارد.

وی افزود: شورای شهر اصفهان علی‌رغم هزینه‌های اجتماعی به‌دنبال کارهای ریشه‌ای و عمیق رفته‌ و در این راستا تصمیمات خوبی در حوزه سلامت و گردشگری اتخاذ کرده است که جای تقدیر و قدردانی دارد.

انتهای پیام/170/+

دیگر خبرها

  • بررسی ادعاهای تازه بی‌بی‌سی در مورد پرونده نیکا شاکرمی
  • به فکر تلفات تصادفات در جاده تایباد ـ خواف باشید
  • شبهات مطرح شده درباره بودجه شهرداری صحت ندارد
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • تقدیر استاندار کرمان از اقدام مدیریت شهری رفسنجان/ دهه هشتادی‌ها مدیران فردای جامعه هستند
  • افتتاح ۱۷۶ طرح عمرانی با کمک شوراهای اسلامی در استان
  • اعضای شورای شهر و روستا در تحقق شعار امسال همت مضاعف داشته باشند   
  • شوراها در تاثیرگذاری مردم در سرنوشت خود تاثیرگذار هستند
  • شوراها پل ارتباطی مدیریت اجرایی و مردم هستند
  • شوراها از جمله مظاهر مشارکت مردم در حکمرانی است