Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@14:18:05 GMT

شهرداری مشهد امسال به ۵۰ هزار خانوار بسته حمایتی می دهد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۲۹۸

شهرداری مشهد امسال به ۵۰ هزار خانوار بسته حمایتی می دهد

حیدری گفت: شهرداری امسال به ۵۰ هزار خانوار بسته حمایتی می‌دهد و این‌ها نشان از قدرت مالی شهرداری مشهد دارد و سرمایه بسیار ارزشمندی است که هم ذینفعان باید کمک کنند تا این مهم ادامه پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا حیدری» امروز (۱۰ اردیبهشت) در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه هیچ گفتمانی با این موضوع موافق نیست که مدیریت شهری و شورای شهر بتواند در مدت چهار سال تمام مشکلات شهر را حل کند اما باید در راستای تحقق شعارها و گفتمانی که به مردم اعلام کرده است حرکت کند، گفت:در حال حاضر رویکرد شورای شهر و مدیریت شهری بر موضوعاتی است که هنوز به طور کامل محقق نشده و در مدت باقی مانده از عمر شورای شهر و مدیریت شهری به دنبال تحقق این موضوعات خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای شهر مشهد افزود: در حوزه معماری و شهرسازی باید به کمتر شدن فرآیندها برای اخذ پروانه و پایانکارساختمان، به سرانجام رسیدن طرح های تفضیلی، حفظ هویت مشهد در حوزه سیما و منظر شهری که با اهداف مد نظر فاصله دارد که باید در مدت زمان باقی مانده به آنها بپردازیم. حیدری ادامه داد: همچنین در حوزه معتادان متجاهر، افزایش سهم شهرداری ها از درآمد پایدار که البته نیاز به قوانین بالادستی و مصوبات مجلس شورای اسلامی دارد و برخی موارد دیگر که نیاز به تمرکز و برنامه ریزی در مدت زمان باقی مانده از عمر شورا و مدیریت شهری در این دوره است را مد نظر قرار داده ایم. وی در خصوص اقدامات انجام شده در مبارزه با فساد اداری نیز گفت: در این راستا نیز اقدامات زیادی انجام شده و طرح تشویق افرادی که فساد را شناسایی می کنند را به عنوان سوت زنان تصویب کردیم اما برای موفقیت در این راه نیاز به همکاری بیشتر شهروندان داریم. رئیس شورای شهر مشهد با تاکید براینکه نقش خانم‌ها در مدیریت شهری یکی از مطالبه‌های جدی شورا بوده و هست، اضافه کرد: اما با این وجود در انتصاب خانم‌ها در مشهد موانعی وجود دارد و این از دلایلی است که این میدان در بخش عظیم به دست بانوان قرار نگرفته است. حیدری در خصوص اقدامات مدیریت شهری در راستای ایجاد عدالت و برقراری توازن میان مناطق برخوردار و کم برخوردار نیز تصریح کرد: باید فاصله حاشیه و متن را به هم نزدیک کنیم و یکی از اولویت های شورای پنجم و مدیریت شهری نیز از ابتدای کار همین موضوع بوده که در همین راستا فضای سبز این مناطق توسعه داده شده، معابر آسفالت و سالن های ورزشی از جمله بهترین مجموعه آبی در این مناطق احداث شده است. وی در رابطه با فعالیت برخی از اعضای شورای شهر در سایر مسئولیت ها نیز گفت: ما منتخب مردم هستیم و باید تمام ظرفیت مان را برای مردم بگذاریم و اگر مسئولیت دیگری می‌پذیریم نباید تأثیری بر مسئولیت اصلی‌مان در شورای شهر داشته باشد. رئیس شورای شهر مشهد به ساماندهی و به کار گیری بخشی از کارگران روزمزد در پروژه های شهرداری مشهد به دلیل تعطیلی فعالیت های ساختمانی و اقتصادی پس از شیوع کرونا اشاره و اضافه کرد: در این حوزه شهرداری مشهد کارهای خوبی را آغاز کرده است. وی در خصوص تصمیم به افزایش کرایه حمل و نقل عمومی اظهار کرد: افزایش هزینه‌های حمل‌ و نقل عمومی مشهد غیر متعارف نیست حمل‌ونقل عمومی مشهد برای توجه به اقشار ضعیف جامعه است و قیمتی که الان دریافت می‌شود قیمت واقعی نیست. حیدری در رابطه با اقدامات انجام شده در منطقه تاریخی توس نیز تصریح کرد: آرامگاه فردوسی یک عنصر هویتی در شهر مشهد است و در کنار این موضوع مردم این منطقه نیز باید مشکل شان حل شود و امیدواریم با همکاری سایر دستگاه‌ها بتوانیم مشکلات آنها را برطرف کنیم و مشاور طرح نیز باید در این زمینه پاسخگو باشد. وی با تقدیر از معاونت مالی و پشتیبانی برای تحقق ۱۲۰ درصدی بودجه شهرداری مشهد در سال ۹۸ اظهارکرد: سال ۹۷حدود ۱۵۸ درصد و در سال گذشته ۱۲۰ درصد تحقق بودجه داشتیم که در دوره شهرداری مشهد بی نظیر بوده است. رییس شورای شهر مشهد گفت: شهرداری امسال به ۵۰ هزار خانوار بسته حمایتی می‌دهد و این‌ها نشان از قدرت مالی شهرداری مشهد دارد و سرمایه بسیار ارزشمندی است که هم ذینفعان باید کمک کنند تا این مهم ادامه پیدا کند.

پایان پیام/483

منبع: شبستان

کلیدواژه: اقدامات شورای شهر پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بسته حمایتی شورای شهر مشهد مدیریت شهری شهرداری مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۲۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم از حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد برنامه‌ریزی شده با همکاری شهرداری قم و دانشگاه قم برای کشف استعداد جوانان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، مجید محمد رضاخانی امروز _ سه شنبه هجدهم اردیبهشت_ در حاشیه برگزاری نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی که در دانشگاه قم برگزار شد در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در راستای بحث پرورش استعدادهای جوانان به خصوص جوانان شهر قم، برنامه‌ریزی‌ هایی در شهرداری صورت گرفته و هدف این است که از استعدادهای موجود در شهر قم برای اعتلای مدیریت شهری استفاده شود.

وی افزود: برگزاری نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی به همت شهرداری قم و دانشگاه قم با همکاری مرکز رشد دانشگاه قم و شهرداری برگزار می‌شود که تا در نهایت بتوان در حوزه‌های مختلف شش گانه مأموریت‌های شهری و موضوعات بیست گانه که تعریف شده، از این استعدادها استفاده کرد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری قم افزود: با این هدف مسابقاتی برگزار شد تا مجموعه مدیریت شهری از از نتایج مسابقات و تیم‌هایی که به عنوان برگزیده انتخاب می‌شوند استفاده و حمایت کند.

محمدرضاخانی تاکید کرد: این اولین رویدادی است که با همکاری شهرداری و دانشگاه قم در این حوزه اتفاق افتاده است و امید است تا بتوان به شکل سالیانه در هر سال ادامه داد.

وی گفت: در نخستین دوره ۲۴ تیم شرکت کردند و طبیعتاً با همکاری با تمامی مجموعه برای سال‌های بعد این رویداد قوی‌تر برگزار خواهد شد.

کد خبر 751530

دیگر خبرها

  • شهر قم سالانه میزبان ۲۲ میلیون زائر داخلی و خارجی است
  • تجهیز سازمان مدیریت پسماند شهرداری اراک به جاروب های صنعتی پیاده رویی
  • ثبت حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • حدود۷۰ هزار نفر شب‌اقامت در محل‌های اسکان شهرداری در نوروز ۱۴۰۳
  • آماده‌باش کامل مدیریت شهری مشهد در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی
  • حضور ۲۴ تیم در نخستین رویداد فناورانه مدیریت شهری و فرهنگ شهروندی قم
  • استاندار اصفهان: امسال باید سال امیدآفرینی در استان باشد
  • آتش تانک رسانه‌ای شهرداری تهران برای حمایت ویژه از زاکانی! | تصویر
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • مشارکت شهروندان در مدیریت شهری موجب کاهش هزینه‌ها می‌شود