Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@07:01:12 GMT

پلمپ کلینیک‌های دامپزشکی در تهران به دلیل خلاء قانونی

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۳۴۳

پلمپ کلینیک‌های دامپزشکی در تهران به دلیل خلاء قانونی

به گزارش چهارشنبه جامعه دامپزشکان کشور، «پیام محبی» با بیان اینکه با شیوع بیماری کرونا ستاد ملی مبارزه با کرونا مسوولیت هایی برای مراکز درمانی دامپزشکی در نظر گرفته است، افزود: در روز های اخیر شاهد موج تعطیلی این مراکز در شهر تهران هستیم.

به گفته وی، این اقدام علاوه بر نادیده گرفتن نقش فعالان این بخش در حفظ سلامت حیوانات خانگی و جامعه، به تعداد افرادی که شغل خود را در این شرایط از دست داده اند، می‌افزاید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره دلایل پملپ مراکز درمانی دامپزشکی به عنوان یکی از بازوهای اجرایی ستاد ملی مبارزه با کرونا، اظهار داشت: در ماه‌های اخیر مراکز بخش خصوصی دامپزشکی شهر تهران به‌دلیل فعالیت دامپزشکان در مراکز شهری پلمپ می‌شوند به‌طوری که در روز گذشته و در روز جهانی دامپزشکی این اتفاق تکرار شد.

وی تصریح کرد: در ۵۰ سال گذشته کلینیک های دامپزشکی فعالیتی در شهرها نداشتند اما در حال حاضر با توجه به اینکه حیوانات خانگی نگهداری می‌شود فعالیت مراکز دامپزشکی ضروری شده اما قانونی در این ارتباط وجود ندارد.

وی تصریح کرد: با وجود اینکه همکاران ما از سازمان دامپزشکی مجوز و پروانه کسب برای فعالیت دارند اما شهرداری تهران اجازه فعالیت به آنها نمی‌دهد.

محبی یادآور شد: مراکز دامپزشکی به‌طور معمول در خانه‌های مستقل شهری، امکان فعالیت دارند و به‌دلیل شرایط خاص مراجعاتی که دارند امکان فعالیت در مراکز تجاری و اداری برای آنها فراهم نیست.

عضو هیات مدیره جامعه دامپزشکان ادامه داد: مراکز دامپزشکی در کشورهای پیشرفته دنیا به دو بخش تقسیم می‌شود و شامل حیوانات شهری کوچک و شهری و حیوانات اقتصادی و بزرگ مانند اسب، گاو و گوسفند هستند و تنها مراکز دامپزشکی حیوانات اقتصادی به خارج از شهرها منتقل می شوند.

بنابر این گزارش، پیش از این برای رفع این مشکل مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیسیون کشاورزی که با حضور مسوولین شهرداری تهران برگزار شده بود، مقرر کرد بخاطر نقش دامپزشکی در بهداشت شهری در برنامه تفصیلی جدید تهران از فعالیت دامپزشکی در اماکن مسکونی مستقل جلوگیری نشود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور وزارت جهاد کشاورزی سازمان دامپزشکی کشور مراکز دامپزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار

ایسنا/تهران رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان ورامین گفت: پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی در شهرستان ورامین در دستور کار قرار گرفته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین با اعلام این خبر گفت: بنا بر دستور دادستان محترم، ۱۷ مکان ورزشی بدون مجوز در روند پلمپ قرار دارد.

حامد رستمی افزود: با توجه به اخطارهای اداری و تاکید به منظور تشکیل پرونده برای دریافت مجوز، متاسفانه اقدامی از سوی مدیران یا موسسان اماکن صورت نگرفت تا طی روند قانونی تصمیمی عاجل گرفته شود.

وی ادامه داد: تلاش این اداره در کنار عوامل انتظامی و قضائی به منظور ساماندهی و سازماندهی است تا باشگاه‌ها بتوانند با دریافت مجوز به صورت رسمی فعالیت کنند و از تسهیلات احتمالی بهره‌ببرند.

رئیس اداره ورزش و جوانان ورامین اذعان کرد: در صورت اتفاقات ناگوار ورزشی و اجتماعی برای اماکن بدون مجوز، مدیر مجموعه متضرر می‌شود و باید درگیر برطرف کردن راهکارهای قضایی شود.

رستمی اشاره کرد: دریافت صدور پروانه به واسطه سیستم اداری شکل خواهد گرفت و تنها ارائه مدارک برعهده متولی امر خواهد بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • پلمپ ۱۷ باشگاه ورزشی ورامین در دستور کار
  • دستگیری ۲۲ عضو یک شرکت هرمی در نوشهر
  • ترجیح آزمایشگاه‌های تشخیص طبی به تعطیلی مراکز تا ادامه فعالیت
  • ۱۰۵ مرکز خرید تضمینی گندم در گلستان آماده فعالیت هستند
  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • معرفی بهترین مرکز کاشت ابروی طبیعی در تهران
  • تاکید رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز بر ممنوعیت کشتار غیر مجاز دام در منازل و معابر
  • شهروندان فرآورده‌های خام دامی را از مراکز مجاز تهیه کنند