Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@16:58:27 GMT

اعلام جزئیات همایش کتاب وحی "مشق نور" در ساری

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۷۵۲۰

اعلام جزئیات همایش کتاب وحی 'مشق نور' در ساری

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری گفت: این سازمان به مناسبت ماه مبارک رمضان فراخوان نخستین همایش استانی "مشق نور‌‌" ویژه خوشنویسان مازندران را منتشر کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، احمد عطاریه بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، از برنامه‌ریزی این مجموعه برای برگزاری یک دوره همایش کتابت قرآن کریم در محوطه مسجد جامع ساری با همکاری مؤسسه فرهنگی و هنری ماهور پارسی خبر داد و گفت: "مشق نور" همایشی هنری است که با حضور تعدادی از خوشنویسان برجسته مازندران برگزار می‌شود و در آن از خوشنویسان منتخب تقدیر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هنرمندان خوشنویسی مازندران برای شرکت در این همایش استانی می‌توانند فایل JPEG با کیفیت مناسب از نمونه آثار خود را در گرایش‌های نستعلیق، شکسته نستعلیق، نسخ و ثلث تا 13 اردیبهشت به WhatsApp شماره 09112537203 یا پست الکترونیکی mashghenoor99@gmail.com بفرستند.

عطاریه تصریح کرد: اعضای هیأت انتخاب همایش آثار دریافت شده را مورد بررسی قرار خواهند داد و در نهایت 40 نفر از منتخبان با آثاری که به دبیرخانه همایش فرستادند، 19 اردیبهشت همزمان با شب ولادت امام حسن مجتبی(ع) در محوطه مسجد جامع ساری حضور می‌یابند.

این مسؤول خاطرنشان کرد: علاوه بر این که آثار برگزیده در قالب یک نمایشگاه در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد، هنرمندان منتخب نیز اقدام به خوشنویسی آیاتی از کلام‌الله مجید خواهند کرد. همچنین قرار است از همه هنرمندان راه یافته به همایش با اهدای جایزه نقدی، تندیس همایش، گواهی شرکت در همایش و بسته‌ای از هدایای فرهنگی تقدیر شود.

وی عنوان کرد: مقدمات برگزاری همایش با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و تأمین و تهیه بسته‌های بهداشتی مورد نیاز هنرمندان و علاقه‌مندان و همچنین الزامات فاصله‌گذاری اجتماعی در این برنامه انجام شده و همه دستورات بهداشتی ویژه این روزها و محدودیت تعداد افراد در همایش مد نظر قرار خواهد گرفت.

عطاریه یادآور شد: شهرداری ساری طی سال‌های اخیر برنامه‌های فرهنگی مختلفی را به مناسبت ماه مبارک رمضان برگزار می‌کرد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان برگزاری بسیاری از این برنامه‌ها وجود ندارد. 

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ساری گفت: برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری مناسب با حال و هوای ماه مبارک رمضان در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: همچنین استفاده از ظرفیت فضای مجازی برای برپایی رویدادهای فرهنگی نیز همچون جشن نیمه شعبان که از سوی شهرداری برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت هم در دستور کار سازمان فرهنگی، اجتماعی ورزشی شهرداری ساری قرار دارد.

به گزارش فارس: نخستین همایش استانی کتاب وحی "مشق نور"  14 رمضان مطابق با 19 اردیبهشت همزمان با شب ولادت امام حسن(ع) در محوطه مسجد جامع ساری برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/86034/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: کتاب ساری ماه مبارک رمضان مازندران شهرداری ساری مشق نور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی افزود: همزمانی نخستین سالگرد خانه طراحان فیروزه‌ای با ۱۲ اردیبهشت روز معلم را به فال نیک می‌گیریم و از همه اساتید بزرگوار هنر گرافیک و طراحی که کمک حال خانه طراحان حوزه هنری هستند صمیمانه قدردانی می‌کنیم.

وی یاد آور شد: پرورش و شناسایی هنرمندان خوب طراح و گرافیست یکی از جدی ترین اهداف تشکیل خانه طراحان حوزه هنری استان است تا بتواند با پرورش هنرمندان متعهد، با زبان هنر دغدغه مردم را در زمینه‌های مختلف به درستی مطرح کنند.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری بر لزوم برگزاری دورهمی های خانه طراحان در دیگر نقاط استان تاکید کرد و افزود: در تلاش هستیم زمینه‌ای فراهم کنیم که نشست‌های ماهانه خانه طراحان حوزه هنری در دیگر شهرستان‌های استان نیز برگزار شود چرا که استان چهارمحال و بختیاری سرشار از هنرمندان نخبه و استعدادهای بسیار هنری است.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری نیز درباره این نشست گفت: چهاردهمین نشست خانه طراحان با حضور کریم منزوی، علیرضا رضایی، صادق صدری نژاد و قاسم رشیدی از طراحان و اساتید رشته گرافیک در نگارخانه چراغ جادو همزمان با روز معلم برگزار شد.

احمد رضا باقری افزود: در این نشست که با عنوان مناظره گرافیکی نام گذاری شده بود اساتید این رشته در رابطه با شاکله‌های مهم طراحی گرافیک، افزایش کاربری رشته گرافیک در دانشگاه‌ها، چگونگی گرافیک در حوزه بازار کار و تجارت، ظرفیت‌های استفاده از هوش مصنوعی در گرافیک، بحث و گفتگو کردند.

باقری یاد آور شد نشست‌های خانه طراحان حوزه هنری با هدف ارتقا سطح علمی هنر جویان این رشته و همچنین تولید آثار فاخر هنری به صورت ماهانه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در چهاردهمین پاتوق فیروزه‌ای خانه طراحان حوزه هنری، جشن روز معلم و سالگرد تشکیل خانه طراحان حوزه هنری با حضور اساتید و هنرمندان گرافیک و تصویر ساز استان برگزار شد.

کد خبر 6095547

دیگر خبرها

  • تشکیل خانه طراحان فیروزه‌ای بر آمده از تلاش جوانان گرافیست است
  • اختتامیه پویش ارومیه شهر دوستدار کودک برگزار شد
  • آیین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • آئین تجلیل و رونمایی از تالیفات نویسندگان فرهنگی وحدتیه برگزار شد
  • یادمان دهمین سالروز کوچ قلندر موسیقی ایران در گرگان برگزار شد
  • تشکیل ۱۲ کمیته فرهنگی برای برگزاری اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی ها در البرز
  • همکاری هنرمندان ایران و فرانسه برای مسابقه عکاسی درباره آب
  • انتشار کتاب «سمفونی رنگ، هارمونی خط»
  • چهارمین همایش بین‌المللی معماری دست‌کند در خرم‌آباد برگزار می شود
  • همایش بین‌المللی معماری دست‌کند کشور در لرستان برگزار می‌شود