Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- آمارهای جدید مقام‌های چین و کره جنوبی از شمار ابتلای روزانه و فوتی‌های کرونا نشان می‌دهد که عملکرد خوب روزهای اخیر این دو کشور در مهار ویروس ادامه دارد.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، برای یازدهمین روز متوالی آمار ابتلای روزانه کره جنوبی کمتر از 10 نفر بوده و طی 24 ساعت گذشته چین هم هیچ مورد فوتی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش رویترز، کمیسیون ملی بهداشت چین از ثبت 22 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در این کشور طی 24 ساعت گذشته خبر داد.
بنا بر اعلام این نهاد دولتی، 21 مورد از این موارد تازه ابتلا به کرونا منشا خارجی داشتند و آنها از خارج کشور به چین برگشته بودند.
کمیسیون ملی بهداشت چین همچنین خبر داد که طی 24 ساعت گذشته هیچ مورد فوتی بر اثر ابتلا به کرونا ثبت نشده و ثابت مانده است.
با احتساب موارد تازه ابتلا در چین، مجموع کل مبتلایان به این ویروس در این کشور به 82858 نفر رسیده و شمار فوتی‌ها 4633 نفر است.
طبق آخرین خبرها از چین، تا کنون 77578 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور به طور کامل درمان شده و به خانه برگشته‌اند.
از کره جنوبی هم خبرها حاکی از آن است که طی 24 ساعت گذشته 9 مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا ثبت شده که 5 مورد آن منشا خارجی داشته است.
این یازدهمین روز متوالی است که شمار ابتلای روزانه در کره جنوبی کمتر از 10 مورد بوده است.
بنا بر اعلام مرکز پیشگیری و کنترل بیماریهای کره جنوبی، طی 24 ساعت گذشته دونفر از بیماران کرونا در این کشور فوت کردند.
با احتساب موارد تازه ابتلا و فوتی در کره جنوبی، شمار کل مبتلایان به 10761 و تعداد جان باختگان به 246 نفر افزایش یافته است.
به گفته مقام‌های کره جنوبی طی 24 ساعت گذشته 68 مبتلا به کرونا به طور کامل درمان شدند و تعداد کل بیماران درمان شده به 8922 نفر افزایش یافته است.

شناسایی و ثبت 22 مورد جدید مبتلا به کووید 19 در چین
به گزارش شبکه تلویزیونی سی سی تی وی چین، کمیسیون ملی سلامت چین در گزارش روز چهارشنبه از شناسایی و ثبت 21 مورد جدید مبتلا به کووید-19 تا پایان روز سه شنبه خبر داد که 21 نفر از مبتلایان از خارج از چین وارد این کشور شده اند. تنها مورد بومی مبتلا به بیماری کووید-19 در استان گوانگ دونگ چین ثبت شده است. همچنین روز سه شنبه هیچ مورد فوتی ناشی از این بیماری در چین ثبت نشده است و در مجموع 23 بیمار بهبود یافته در این روز از بیمارستان‌ها مرخص شده اند. این در حالیست که تعداد مبتلایان حاد بدون تغییر 50 نفر گزارش شده است. در مجموع هزار و 660 مورد ابتلای وارداتی تا روز سه شنبه در چین ثبت شده است که از این میان هزار و 107 نفر پس از بهبودی از بیمارستان‌ها مرخص شده اند. تاکنون هیچ مورد فوتی از موارد وارداتی مبتلا به کووید -19 در چین گزارش نشده است. تعداد کل مبتلایان قطعی در چین تا پایان روز سه شنبه 82 هزار و 858 نفر، تعداد مبتلایان بستری در بیمارستان‌ها 647 نفر و تعداد بیماران بهبود یافته 77 هزار و 578 نفر بوده است. تاکنون تعداد 4 هزار و 633 بیمار مبتلا به کووید-19 جان خود را از دست داده اند.
در استان هوبی مرکز انتشار ویروس کرونا در روز سه شنبه مورد جدید ابتلا و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید-19 گزارش نشد. در مجموع تعداد مبتلایان قطعی در استان هوبی تاکنون 68 هزار و 128 نفر شامل 50 هزار و 333 مورد در ووهان بوده است. تا روز سه شنبه تعداد مبتلایان به کووید-19 در هنگ کنگ هزار و 37 نفر و تعداد جان باختگان 4 مورد, 45 مورد ابتلا در ماکائو و در تایوان 429 مورد ابتلا و 6 مورد فوتی گزارش شده است. تا روز سه شنبه 811 بیمار در هنگ کنگ, 33 بیمار در ماکائو و 307 بیمار در تایوان بهبود یافته اند.

پکن از لغو تدابیر اتخاذ شده برای مقابله با شیوع کرونا خبر داد
پکن روز چهارشنبه اعلام کرد از روز پنج شنبه تدابیری را که برای کنترل شیوع کرونا اتخاذ کرده بود لغو می‌کند و به ویژه دیگر افرادی را که از مناطق کم آسیب دیده از کرونا می‌آیند قرنطینه نمی‌کند.
به گزارش خبرگزاری رویترز از پکن، این خبر همزمان با خبر دیگری از شینهوا (خبرگزاری رسمی چین) اعلام شد. شینهوا از برگزاری نشست سالانه پارلمان چین در پکن در تاریخ 22 مه (دوم خرداد) خبر داد. این نشست در ابتدا قرار بود اوایل مارس برگزار شود. براساس آمار رسمی چین، شیوع ویروس کرونا که ماه دسامبر در مرکز این کشور ظاهر شد و بیش از 200 کشور دنیا را فرا گرفت، سبب شد تا نزدیک به 83 هزار نفر در چین مبتلا شوند و بیش از 4600 نفر جان خود را از دست دهند. براساس این آمار، در حال حاضر، شمار مبتلایان و قربانیان کرونا در چین در مقایسه با اوج شیوع این بیماری در ماه فوریه، کاهش شدید دارد.
 
هجوم موش‌ها به خیابان‌های ژاپن
با شیوع کروناویروس و اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی رستوران‌ها در ژاپن، کارشناسان اعلام کرده‌اند که موش‌ها در جست‌وجوی غذا به خیابان‌های متروکه هجوم خواهند آورد.
در منطقه "کابوکیچو"ی توکیو که پیش از شیوع کرونا زیست شبانه در آن برقرار بود، اکنون با تعطیلی رستوران‌ها و کافه‌ها و متروکه شدن خیابان‌ها، موش‌هایی که آزادانه در سطح خیابان‌ها تردد می‌کنند به چشم می‌خورند.
تلویزیون ملی ژاپن نیز اخیرا تصاویری از ده‌ها موشی منتشر کرده که در یک منطقه تفریحی در جنوب غربی شهر "کیتاکیوشو" به خیابان‌های متروکه هجوم آورده، بین ساختمان‌ها به سرعت حرکت کرده و از کیسه‌های زباله تغذیه می‌کنند.
یک مقام مسوول انجمن نابودی موش‌ها در ژاپن اعلام کرده با توجه به تعطیلی رستوران‌ها، میزان زباله‌ها که منبع غذای موش‌ها بوده کاهش یافته و به همین دلیل شاهد هجوم موش‌ها به خیابان‌ها و در جست‌وجوی غذا هستیم.
وی هم‌چنین با بیان این که این مشکل تنها به ژاپن مختص نشده و در سراسر جهان اتفاق می‌افتد، اظهار داشته است: اعمال محدودیت‌های تردد و تعطیلی بسیاری از کسب و کارها شمار افراد را در خیابان‌ها کاهش داده و از آنجایی که موش‌ها هنگام گرسنگی کمتر نسبت به حضور انسان‌ها احتیاط دارند، راحت‌تر به خیابان‌ها آمده و تردد می‌کنند.

شینزو آبه: برگزاری المپیک بدون مهار کرونا ممکن نیست
به گفته نخست‌وزیر ژاپن، نمی‌توان مسابقات المپیک را سال آینده بدون مهار ویروس کرونا برگزار کرد.
به گزارش رویترز، شینزو آبه -- نخست‌وزیر ژاپن -- روز چهارشنبه گفت نمی‌توان مسابقات المپیک را سال آینده میزبانی کرد مگر آنکه ویروس کرونا مهار شده باشد.
وی در این خصوص به پارلمان ژاپن گفت: «بازی‌های المپیک باید به شکلی برگزار شود که نشان دهد جهان در نبرد با بیماری همه‌گیر کرونا پیروز شده است. در غیر این صورت، میزبانی از این مسابقات دشوار خواهد بود.»
آبه این اظهارات را در پاسخ به یکی از نمایندگان حزب مخالف که از وی درباره احتمال میزبانی از بازی‌های المپیک در سال 2021 پرسش کرده بود مطرح کرد.

تاکید ژاپن بر ارائه داروی آزمایشی «آویگان» به ده‌ها کشور
وزارت امور خارجه ژاپن بار دیگر اعلام کرد در روند آزمایش‌های بالینی گسترده، داروی ضد آنفلوآنزای «آویگان» را به‌طور رایگان به چندین کشور از جمله پنج کشور در خاورمیانه ارسال می‌کند.
به گزارش رویترز، توشی‌میتسو موته‌گی، وزیر خارجه ژاپن، به خبرنگاران گفت ده‌ها کشور درخواست دریافت داروی «فاوی‌پیراویر» یا «آویگان» را مطرح کرده‌اند. به گفته وزیر خارجه ژاپن قرار است دارو زمانی در هفته جاری میلادی در اختیار 38 کشور قرار گیرد.
موته‌گی می‌گوید «پنج کشور در خاورمیانه» نیز این دارو را دریافت خواهند کرد. ژاپن پیش از این اعلام کرده بود این دارو را به 20 کشور از جمله ایران اهدا می‌کند.
در جریان کنفرانس خبری موته‌گی نیز یکی از خبرنگاران به‌ ایران، اوکراین و اندونزی به‌عنوان کشورهایی که قرار بوده دارو به آن‌ها ارسال شود اشاره کرد.
وزیر خارجه ژاپن تاکید کرد دارو برای آزمایش‌های بالینی در سطح وسیع‌تر مورد استفاده قرار گرفته و به‌طور رایگان در اختیار کشورهای مورد نظر قرار می‌گیرد.
توشی‌میتسو موته‌گی گفت بودجه‌ای برای این‌ کار «با اهداف انسان‌دوستانه» در نظر گرفته شده و آزمایش‌ها و تحقیقات بالینی کشورش برای مقابله با ویروس کرونای جدید گسترش خواهد یافت.

بازگشایی مسجدالحرام و مسجدالنبی در آینده نزدیک
رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) از امکان اقامه نماز در این دو مسجد طی چند روز آتی خبر داد.
بنابر گزارش پایگاه خبری عربی 21، "عبدالرحمن السدیس" رییس کل امور حرمین شریفین (مسجد الحرام و مسجد النبی) در سخنانی اعلام کرد که طی چند روز آتی امکان اقامه نماز و طواف در مسجدالحرام و مسجد النبی برای مراجعه‌کنندگان فراهم خواهد شد.
در همین راستا، وزارت حج و عمره عربستان یک شرط ضروری را برای بازگشایی مسجدالحرام و مسجدالنبی تعیین کرد.
این وزارتخانه بازگشایی دو مسجد مزبور را مشروط به پایبندی به اقدامات پیشگیرانه برای در امان ماندن از ابتلا به کرونا تا زمان بازگشت اوضاع به روال عادی کرد.

استرالیا ده میلیون آزمایش غربالگری از چین وارد می‌کند
یکی از غول‌های صنعت معدن استرالیا روز چهارشنبه از توافق برای وارد کردن 10 میلیون آزمایش غربالگری ویروس کرونا از چین خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از سیدنی، اندرو فارست رئیس شرکت معدنی فورتسکیو اعلام کرد از ارتباطات خود برای تضمین سفارش آزمایش‌های غربالگری به شرکت بی جی چین با قیمتی پایین‌تر از سایر رقبا بهره برده است. استرالیا از جمله کشور‌هایی است که به خوبی موفق شده است شیوع ویروس کرونا را مهار کند. این کشور 500 هزار نفر از جمعیت 25 میلیونی این کشور را غربالگری کرد. گرگ هانت وزیر بهداشت استرالیا اعلام کرد تحویل این آزمایش جدید می‌تواند به بهبود برنامه ردیابی که در کشور اجرا شده است و همچنین کمک به احیای اقتصاد کشور کمک قابل ملاحظه‌ای کند. وی گفت برای استرالیایی‌ها این بدان معناست که ما زنجیره‌های تامین مایحتاج و ظرفیت بهداشتی داریم و در مسیر بازگشت به وضعیت عادی قدم بر می‌داریم. این توافق در حالی صورت می‌گیرد که استرالیا و چین در مورد همه گیری دچار اختلاف شده اند. کانبرا تحقیق مستقل در مورد شیوع مدیریت همه گیری توسط چین از زمان ظهور آن در ووهان را خواستار شده است و این اقدام خشم پکن را برانگیخته است.
این هفته سفیر چین در کانبرا تهدید تحریم برخی محصولات استرالیایی را مطرح کرد. صنایع معدن استرالیا به شدت به شرکت‌های چینی وابسته است. علاوه بر این چین هم به منابع معدنی استرالیا برای توسعه اقتصادی خود نیازمند است. استرالیا تاکنون 6 هزار و 700 مورد آلودگی به ویروس کرونا ثبت کرده است که 84 مورد آن به مرگ منجر شده است. شمار موارد جدید آلودگی از هفته گذشته به وضوح رو به کاهش است. اسکات موریسون نخست وزیر استرالیا روز چهارشنبه اعلام کرد این کشور می‌تواند از این پس به تسهیل تدابیر فاصله گذاری اجتماعی بپردازد که از یک ماه پیش در این کشور اجرایی شده است.
 
ثبت بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر روزانه کرونا در پاکستان
با شناسایی 811 مورد جدید آلودگی به ویروس کرونا و 27 مورد مرگ ناشی از این بیماری، بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر روزانه کووید-19 در این کشور به ثبت رسید.
پایگاه رسمی وزارت بهداشت پاکستان اعلام کرد: با شناسایی 811 بیمار کرونایی در 24 ساعت گذشته، تعداد بیماران کرونایی در پاکستان به 14 هزار و 885 مورد رسید. همچنین با فوت 27 بیمار کرونایی در شبانه روز گذشته، شمار جانباختگان به 327 نفر افزایش یافت. در 24 ساعت گذشته همچنین 192 بیمار بهبود یافته و شمار بهبود یافتگان به 3 هزار و 425 افزایش یافت. به گفته وزارت بهداشت پاکستان، تاکنون 165 هزار و 911 نفر در پاکستان تست کرونا داده اند که از این میان تست 5 هزار و 827 نفر در ایالت پنجاب مثبت اعلام شده و این ایالت بیشترین موارد آلودگی کووید-19 در پاکستان را دارد. این درحالی است که در ایالت خیبرپختونخوا این کشور بیشترین مرگ ناشی ازابتلا به کرونا ثبت شده و 114 نفر جان خود را از دست داده اند. منابع خبری افزودند: دولت محلی ایالت سند به عنوان دومین استان پاکستان که بیشترین آمار مبتلایان به کرونا را دارد، با بازگشایی تدریجی مراکز تجاری در این ایالت موافقت کرده همچنین مجوز از سرگیری فعالیت 373 واحد صنعتی را صادر کرده است. در دیگر ایالت‌های پاکستان از جمله ایالت پنجاب، خیبرپختونخوا و بلوچستان نیز واحد‌های صنعتی پیش از این فعالیت خود را از سرگرفته بودند.
 
شمار مبتلایان به کرونا در اندونزی به مرز ده هزار نفر نزدیک می‌شود
یک مقام وزارت بهداشت اندونزی اعلام کرد با تایید ابتلای 260 تن دیگر به بیماری کرونا شمار مبتلایان در این کشور امروز چهارشنبه به 9 هزار و 771 نفر رسید.
به گزارش خبرگزاری رویترز از جاکارتا، این مقام وزارت بهداشت اندونزی افزود 11 تن دیگر نیز بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته اند و شمار تلفات کرونا در این کشور به 784 نفر رسید.
به گفته وی یک هزار و 391 نفر از مبتلایان به کرونا در این کشور بهبود یافته و بیش از 67 هزار و 700 نفر نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند.

تمدید ممنوعیت ورود و خروج از مرز‌های زمینی و هوایی جمهوری آذربایجان
جمهوری آذربایجان ممنوعیت ورود و خروج از مرز‌های زمینی و هوایی خود را تا 31 ماه می (11 خرداد) تمدید کرد.
قرارگاه ویژه مبارزه با کرونا در جمهوری آذربایجان اعلام کرد: با توجه به وضعیت شیوع کرونا در کشور‌های مختلف و پس از تحلیل وضعیت جاری و در راستای پیشگیری از شیوع ویروس در کشور، ممنوعیت ورود و خروج از مرز‌های زمینی و هوایی کشور تا آخر ماه می‌تمدید شد.
با توجع به شیوع کرونا اکثر دولت‌ها در جهان ضمن لغو پرواز‌های بین المللی در زمینه ورود و خروج به کشور خود محدودیت و ممنوعیت‌هایی را اعمال کرده اند.
مرز‌های زمینی جمهوری اسلامی ایران با جمهوری آذربایجان هم از 11 اسفند سال گذشته آغاز شده است و با تمدید چندین باره تا پایان ماه می‌این وضعیت ادامه خواهد داشت.
 
افزایش شمار مبتلایان به سه هزار و 740 نفر در کویت
شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد: وزارت بهداشت کویت اعلام کرد در 24 ساعت گذشته، یک نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باخت و سیصد مورد جدید ابتلا به این ویروس شناسایی شد. به این ترتیب، شمار مبتلایان به سه هزار و 740 تن رسید.

هشدار جهانی درباره شیوع کرونا در مناطق جنگی غرب آسیا
یک مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت نسبت به شیوع کرونا در مناطق درگیر در غرب آسیا و لغو زودتراز موعد محدودیتهای کرونایی در برخی کشورهای این منطقه هشدار داد.
سازمان جهانی بهداشت روز سه شنبه نسبت به شیوع گسترده ویروس کرونای جدید در مناطق درگیر در خاورمیانه هشدار داد.
به نوشته خبرگزاری فرانسه «احمد الماندهاری» مدیر بخش مدیترانه سازمان جهانی بهداشت در نشست مطبوعاتی در «قاهره» پایتخت مصر گفت: «مبارزه با شیوع ویروس در کشورهایی مانند سوریه، لیبی و یمن چالش برانگیزتر شده ست.»
وی گفت که سالها آشفتگی و درگیری زیرساختهای مراقبتهای بهداشتی را در این کشورها از بین برده و جمعیت آسیب پذیر را مستعد ابتلا به بیماریهای عفونی میکند.
ماندهاری افزود، یکی دیگر از چالشهای جدی در این کشورها تفرقه افکنی سیاسی است که اغلب مانع اشتراک گذاری اطلاعات و دسترسی انسان دوستانه در این کشورها شده است.
سازمان ملل متحد در سالهای اخیر یمن را به عنوان بدترین منطقه از لحاظ بحران انسانی در سراسر جهان معرفی کرده است. میلیونها نفر از مردم یمن با سوء تغذیه و عدم امنیت غذایی دست و پنجه نرم می‌کنند. پس از یمن، سوریه و لیبی از کشورهای دیگر درگیر در جنگ در خطر شیوع وحشتناک کرونا هستند.
این مقام ارشد سازمان جهانی بهداشت به برخی از کشورهای منطقه از در زمینه لغو اقدامات ایام کرونایی و شروع موج دوم کرونا هشدار داد.
«لیز گراندی» هماهنگ‌کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل در یمن به تازگی از طرف‌های درگیر در این کشور را به توقف جنگ و آغاز مذاکره فراخواند .
یمن و سوریه چند سالی است با دخالت برخی کشورهای منطقه از جمله «عربستان» و «امارات» و برخی کشورهای غربی چون آمریکا درگیر جنگ داخلی خانمان سوز شده اند.

تکذیب خبر «رویترز» درباره آغاز شیوع کرونا در صنعاء
سخنگوی وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، خبر «رویترز» درباره ابتلای حتمی برخی افراد به کرونا در صنعاء صحت ندارد.
«یوسف الحاضری» سخنگوی وزارت بهداشت دولت نجات ملی یمن خبر خبرگزاری «رویترز» را مبنی بر اینکه دستکم یک نفر در صنعاء به ویروس کرونا مبتلا شده است، تکذیب کرد.
الحاضری به وبگاه «الخبر الیمنی» گفت: هیچ فرد مبتلایی به کرونا در صنعاء مشاهده نشده و در صورت مشاهده رسما اعلام خواهد شد.
خبرگزاری رویترز به نقل از دو منبع آگاه این خبر را گزارش کرده بود.
یوسف الحاضری در ادامه اعلام کرد، اگر بیماری دیگری غیر از کرونا بود این خبر می‌توانست صحت داشته باشد زیرا راه‌های انتقال کرونا آنقدر زیاد است که امکان مخفی کردن شیوع آن در هیچ مکانی وجود ندارد.

هشدار در باره انتشار کرونا در یمن
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: همزمان با تلاش‌های جهانی جهت مقابله با شیوع «ویروس کرونا»، 17میلیون یمنی به آب شرب بهداشتی دسترسی ندارند و از این وضعیت رنج می‌برند.
به گزارش روز چهارشنبه خبرگزاری «آناتولی»، صلیب سرخ جهانی در توئیت خود افزود: ما باید بیش از هر زمان دیگری اهمیت تامین آب تمیز و رساندن آن به شهروندان یمنی به ویژه با توجه به خطر گسترش ویروس کرونا در این کشور را درک کنیم.
کمیته بین‌المللی صلیب سرخ جهانی اضافه کرد: از مجموع 29 میلیون نفر جمعیت یمن بیش از 17 میلیون نفر از آنها به آب شرب بهداشتی و لوله‌کشی دسترسی ندارند.
دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل نیز دیروز هشدار داد که ویروس کرونا احتمالا در یمن انتشار یافته، بدون آنکه مقامات این کشور بتوانند آن را شناسایی کنند.
وزارت بهداشت یمن دو روز پیش اعلام کرد: یک نفر که در استان «حضرموت» این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده بود، از این بیماری بهبود یافته و تاکنون مورد جدید ابتلا به کرونا در این کشور مشاهده نشده است.
وضعیت بهداشت در یمن به دلیل جنگ شش ساله تحمیل شده از سوی عربستان و امارات علیه این کشور به شدت رو به وخامت گذاشته است و همین امر باعث شده تا سازمان‌های امدادرسان بارها نسبت به پیامدهای وخیم ناشی از شیوع ویروس کرونا و همچنین سایر بیماری‌های واگیردار همچون مالاریا در این کشور هشدار بدهند.



منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کرونا آسیا سازمان جهانی بهداشت مورد جدید ابتلا مبتلایان به کرونا مسجدالحرام و مسجد کرونا در این کشور تعداد مبتلایان طی 24 ساعت گذشته ویروس کرونا مبتلا به کووید ابتلا به کرونا شمار مبتلایان هیچ مورد فوتی مرز های زمینی شیوع کرونا وزارت بهداشت روز چهارشنبه خیابان ها بهبود یافته روز سه شنبه ورود و خروج خارجه ژاپن شیوع ویروس کووید 19 کووید 19 کره جنوبی آزمایش ها کرونا ثبت شده اند ثبت شده موش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۵۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری، طی پیامی ۱۱ اردیبهشت ماه، روز جهانی کارگر را به تلاش گران عرصه تولید و توسعه کشور، تبریک گفت و اظهار کرد: تحرک و کوشش کارگران و کارآفرینان برای به حرکت آوردن چرخ های تولید، صنعت و اقتصاد کشور، خوداتکایی، عزت، استقلال و خوکفایی را به ملت ایران تقدیم کرده است.

فخاری بیان کرد: هر کجا که این قشر صبور و زحمتکش حضور یافت، مشاهده کردیم که چگونه راه پیشرفت، فراهم و علم و دانش به کار گرفته و دستاوردهای شگرف رقم خورده است.

استاندار تهران با اشاره به اینکه کارگران و کارآفرینان عزیز در شرایط سخت تحریمی و جنگ اقتصادی، پای کار سازندگی و رونق تولید در کشور ایستادند و اجازه ندادند که موتور حرکت پیشرفت میهن عزیزمان متوقف شود، افزود: شرایط دشوار کرونا نیز عرصه دیگری برای پایمردی کارگران بود، آنان در زمان عصیان کرونا جان بر کف گرفتند و نگذاشتند کارخانه ها و خط تولید در کشور دچار خدشه شود.

وی در ادامه ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدای کارگر و ادای احترام به ارواح بلند آنان، این روز را به همه کارگران اثربخش، زحمتکش و عزیز کشور، خاصه کارگران ارزشمند، متعهد و مسوولیت پذیر استان تهران و خانواده های محترم آنان تبریک گفت.

استاندار تهران با اشاره به شعار سال که به نام «جهش تولید با مشارکت مردم» مزین شده است عنوان کرد: نقش کارگران و کارآفرینان در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور بی بدیل و انکار ناپذیر است و امیدوارم با همدلی، همراهی و همت همیشگی زحمتکشان عرصه کار و اقتصاد شاهد تحقق این شعار باشیم.

کد خبر 6092707

دیگر خبرها

  • تیم ملی امید عراق بازهم به المپیک صعود کرد
  • تیم فوتبال امیدهای عراق راهی المپیک شد/ اندونزی در یک قدمی المپیک
  • جام ملتهای فوتسال آسیا؛ تیم ملی ایران در آستانه رسیدن به 300 امتیاز و هزار گل
  • شگفتی بزرگ: سه قهرمان آسیا حذف شدند
  • پس از ژاپن، کره جنوبی هم خواهان پیوستن به پیمان امنیتی «آکوس» است
  • کره‌ جنوبی به دنبال عضویت در پیمان «آکوس»
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری در قم
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • فیلم/ بارش شدید باران در مسجدالنبی