Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،«هوشنگ بازوند» استاندار کرمانشاه گفت : ائمه جمعه در اقناع سازی، ایجاد همدلی و همراهی در مردم برای مشارکت بیشتر در انجام اقدامات پیشگیرانه و کنترل و مبارزه با کرونا نقش مهمی بر عهده دارند.

او گفت : این ویروس جهان شمول همه دنیا را فرا گرفته و قابل درمان نیست، اما با مشارکت مردم قابل کنترل است و امروز شاهد هستیم ایران اسلامی باتلاش جهادی و ایثار کادر بهداشت و درمان، پزشکان و پرستاران در مقایسه با دیگر کشور‌ها عملکرد بهتری در کنترل و مبارزه با کرونا داشته و دولت از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات برای حفظ سلامت مردم استفاده کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده عالی دولت در کرمانشاه، ضمن ارایه گزارشی از آخرین وضعیت بیماری کرونا افزود: بیش از ۸۰ درصد مردم در انجام طرح‌ها و پروتکل‌های بهداشتی مشارکت داشته اند و باوجود اینکه از کرمانشاه در تحلیل عملکرد طرح‌های غربالگری به لحاظ کمی و کیفی در مقایسه با دیگر استان‌ها در وزارت بهداشت تجلیل می‌شود؛ اما مردم و مسوولین باید باجدیت بیشتر و تلاش وافر در کنترل این بیماری باید همیاری اثرگذار و مستمری داشته باشند.

استاندار کرمانشاه از تلاش خیرین و تولیدکنندگان برای تأمین اقلام بهداشتی موردنیاز قدردانی کرد و گفت: امروز با کار جهادی روزانه ۱۱۰ هزار ماسک در استان تولید می‌شود در حالیکه قبلاً هیچ‌گونه واحدی برای تولید ماسک نداشتیم.

بازوند آغاز غربالگری مرحله دوم بیماری کرونا را یادآور شد و گفت: در این زمینه هم جزء استان‌های پیشرو هستیم و با شناسایی مبتلایان کلیه ارتباطات اجتماعی افراد بیمار نیز رصد و علاوه بر قرنطینه فردی پایش اطلاعاتی کامل برای قطع زنجیره انتقال نیز انجام می‌شود.

استاندار کرمانشاه افزود: تنها در استان‌های کرمانشاه و زنجان هم از بیماران سرپایی و هم بستری تست گرفته می‌شود که با پیش بینی ۴۰۰ تخت فعلی برای بیماران مشکلی در ارایه خدمات درمانی نداریم و هم اکنون نیز فقط ۱۶۸ بیمار بستری داریم و روند فوتی‌ها نیز نزولی است.

بازوند افزود: در معدل نسبت ترخیصی‌ها بسیار بیشتر از بیماران بستری است و خیلی از افراد نیز نیاز به بستری ندارند، اما این آمار نمی‌تواند تضمین کننده شرایط مطلوب باشد و باید تلاش جهادی تا کنترل کامل بیماری ادامه یابد.

مقام ارشد استان از تلاش‌های دولت تدبیر و امید و رییس جمهوری در ستاد ملی کرونا تقدیر کرد و ادامه داد: علاوه بر پیش بینی جبران خسارت اصناف مختلف امکان پرداخت ۲۳ هزار میلیارد تومان وام یک میلیون تومانی قرض الحسنه نیز برای خانواده‌های زیرپوشش یارانه فراهم شده است.

بازوند با بیان اینکه تاکنون هشت هزار نفر واجد شرایط دریافت بیکاری در استان در سامانه ثبت نام کرده اند؛ گفت: از صنعتگران تشکر می‌کنم، زیرا کمتر از پنج درصد این افراد به دلیل محدودیت فعالیت واحد‌های صنعتی بیکار شده اند و صنعت استان هم اکنون پویاست و بیشتر این افراد نیرو‌های پیمانکاران هستند که به دلیلی تعطیلی موقت پروژه‌ها بیکار شده اند.

استاندار کرمانشاه همچنین از مساعدت چهار میلیارد تومانی بنیاد مستعضفان به کولبران خبر داد و افزود: در این زمینه نیز با طراحی ساز و کار مناسب در شرایط پرداخت تسریع و تسهیل صورت خواهد گرفت.

بازوند گفت: در سال جهش تولید باید همه برای تحقق شعار بکوشیم، خوشبختانه امروز مرز شوشمی نیز بازگشایی شد و فعالیت مرز شیخ صله هم از شنبه آغاز می‌شود و در عمل با پویایی مرز پرویزخان روند صادرات استان سیر صعودی به خود خواهد گرفت.

 

 

انتهای پیام/د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری کرمانشاه ستاد بحران مقام معظم رهبری ائمه جمعه استاندار کرمانشاه استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۷۶۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود مسگریان صبح دوشنبه در جلسه ۲۷۹ صحن علنی با حضور فرمانده انتظامی استان، فرمانده انتظامی شهرستان و همراهان آنها که به منظور فرارسیدن نهم اردیبهشت ماه در این جلسه حضور داشتند با تبریک سالروز تشکیل شورای شهرها و روستا به اعضا، اظهار کرد: شوراها یکی از نماد مردم سالاری دینی و تجلی حضور مردم در تصمیم‌گیری‌هاست.

وی با اشاره به نهم اردیبهشت ماه سالروز تشکیل شوراها طبق قانون اساسی، گفت: متناسب با نامگذاری ایام هفته شوراها برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان بیان کرد: از دوره نخست تشکیل این نهاد برگرفته از مردم تا کنون، شورای شهرها و روستاها بر عملکرد شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نظارت داشته و اعضای شوراها وکیل مردم در تخصیص هزینه‌ها با توجه به اهداف و سیاست‌های تعریف شده هستند.

مسگریان با بیان اینکه شهرداری‌ها به ویژه در همدان از درآمد پایدار برخوردار نیستند، افزود: مسئولیت اعضای شورای شهر در تشخیص صرفه و صلاح شهر بوده و شهرداری نیز باید با اولویت‌بندی و هماهنگی، در تحقق بودجه به نحو احسن و بدون کمترین انحرافی تلاش کند.

وی با تأکید بر اینکه متأسفانه سال گذشته برخی پروژه‌ها به طور کامل اجرا نشد، تصریح کرد: اجرای پارک ۱۴ هکتاری برای استفاده مردم شمال شهر در منطقه کم برخوردار از جمله این موارد بوده که البته بخشی از اراضی در این پروژه تملک شده و به منظور تملک‌های باقی مانده و اجرای آن باید پیگیری لازم انجام شود.

ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست

سردار سلمان امیری نیز با تبریک روز شوراها گفت: این نهاد مبارک با هم‌افزایی افکار چندین منتخب مردم در اداره شهرها و روستاها، ثمرات خوب و نیکویی به ارمغان آورده است.

وی با بیان اینکه مقام و منصب اعضای شورا با انتخاب مردم به منزله توجه حضرت حق به منتخبان برای خدمتگزاری است، اظهار کرد: ثوابی مهمتر و والاتر از خدمت به مردم نیست و این فرصت باید قدر دانسته شود.

فرمانده انتظامی استان همدان افزود: گستردگی کار شورا و شهرداری در ارکان و لایه‌های اجتماع همراه با تعدد وظایف و خدمات است و عدم توجه به مأموریت‌ها و وظایف خطرناک است.

سردار امیری با تأکید بر اینکه بسیاری از مأموریت‌های نیروی انتظامی و شهرداری در هم تنیده است، بیان کرد: این دو نهاد در کثرت وظایف، مأموریت‌ها و مأموریت‌های مشترک با یکدیگر تشابه‌هایی دارند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای طرح نور، یادآور شد: طرح عفاف و حجاب در جامعه با بسیاری از مأموریت‌های شهرداری نیز مطابقت دارد.

فرمانده انتظامی استان همدان خاطرنشان کرد: امنیت اساسی‌ترین و اصلی‌ترین نیاز مردم است و نیروهای پر تلاش انتظامی به منظور تأمین امنیت جامعه همواره تلاش می‌کنند.

شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی است

سید مسعود حسینی نیز با بیان اینکه شورای شهر یکی از اصلی‌ترین ارکان دموکراسی و نظر مردم است، ادامه داد: همدلی و همراهی در این دوره شورا موجب رقم خوردن اتفاقات خوبی در مدیریت شهری شده است.

وی با اشاره به توافقات انجام شده فی مابین شهرداری و نیروی انتظامی، اظهار کرد کرد: با همدلی و همراهی شورای شهر، مسائل چندین ساله بین این دو نهاد رفع شده و همکاری خوبی در نظم‌بخشی شهر انجام شده است.

شهردار همدان با بیان اینکه در اجرای طرح نور، شهرداری نیز با توجه به وظایف تعیین شده در تأمین وسایل نقلیه و فضاسازی همکاری لازم را با نیروی انتظامی داشته است، گفت: به منظور اجرای هر چه بهتر این طرح آمادگی لازم را داریم و با تمام ظرفیت، مراتب همکاری شهرداری با نیروی انتظامی ادامه دارد.

حسینی با تأکید بر اینکه همکاری و همدلی بین شهرداری و نیروی انتظامی وجود دارد، بیان کرد: مأموریت‌های این دو نهاد در هم تنیده است.

کد خبر 6092310

دیگر خبرها

  • شورای روستا یک نهاد مردم سالاری است
  • سفر سردار رادان به خراسان رضوی به دعوت مردم متدین مشهد
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • شوراها نماد مردم سالاری دینی در تصمیم‌گیری‌ها هستند
  • اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار برای تأمین لوازم ضروری زندگی نیازمندان هرمزگانی
  • معلم انقلابی باید در کشور تربیت شود
  • فروش بیش از ۵۲۶ میلیارد و ۹۷۲ میلیون تومان فرآورده‌های نفتی
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • نمرهِ عملکرد شورای شهر را مردم باید بدهند