Web Analytics Made Easy - Statcounter

سیدمرتضی میرباقری در پیامی درگذشت مرحوم حسن حاتم خانی، مدیر پخش شبکه قرآن و معارف سیما را تسلیت گفت. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۰ فرهنگی رادیو و تلویزیون نظرات - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اخبار کوتاه رادیو و تلویزیون را در ادامه بخوانید:

خاله قاصدک امشب مهمان "جشن رمضان " می‌شود

برنامه "جشن رمضان" 99 کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج به تهیه کنندگی رسول آذرسرا و اجرای  حسین مولایی هرشب ساعت 19:45 بر روی آنتن شبکه پنج سیما می‌رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رسول آذر سرا تهیه‌کننده برنامه " جشن رمضان" در توضیح  این برنامه گفت:  "جشن رمضان" امسال میزبان گروه ها و چهره های جهادی است که با دعوت از آنها و گفتگو پیرامون فعالیت شان ، بخشی از عملکرد این گروه‌های جهادی در قالب یک مستند نمایشی به تصویر کشیده می‌شود.

وی ادامه داد: در کنار مهمانانی که از فعالان گروه های جهادی‌اند، شخصیت‌ها و مهمانان ویژه و سوژه‌های خاصی هم در جشن رمضان 99 حضور خواهند یافت. در هر برنامه شگفتانه‌ای برای غافلگیری مهمانان و مخاطبان در نظر گرفته شده است که در زمان برنامه ارائه می‌شود.

آذر سرا اضافه کرد: دکور این برنامه در یک خانه با المان‌های قدیمی و در و پنجره‌های نوستالژیک، حوض و حیاط ترتیب داده شده است.

وی خاطرنشان کرد: بازیگر اصلی برنامه به نام «پیوست» در کنار خانم حلیمه سعیدی، پیوند دهنده بخش‌های برنامه است که با چاشنی طنز، سعی بر ارائه جذاب برخی اخبار، اطلاعات و نکات پیرامون موضوع و سوژه برنامه دارد.

آذرسرا گفت: پخش صلوات خاصه امام رضا ( ع) ،تلاوت قرآن و اذان زنده توسط قاریان ممتاز کشور ، گپ و گفت  با گروه جهادی و مهمانان برنامه، پخش دعای فرج و... از بخش های این برنامه است. 

در پایان برنامه پس از نمایش تصاویر خاصی از سردار و جهادگر شهید فرمانده عزیز حاج قاسم سلیمانی، تندیس ایشان به عنوان هدیه و تقدیر برنامه از مهمانان اهداء خواهد شد.

در این برنامه گروه های جهادی که در جشن رمضان دعوت شده‌اند، در پایان ماه مبارک رمضان یک گروه که بیشترین رای مردمی را کسب کرده اند، دوباره در برنامه دعوت و هدیه دریافت خواهند کرد. مخاطبان می توانند با شماره پیامک 50001520 رای خود را  به این برنامه ارسال کنند.

«مثل ماه» روایتی از امیدها و دستاوردهای معنوی

شبکه سه سیما در جدول پخش رمضانی خود ویژه برنامه «مثل ماه» را در لحظات پیش از افطار به روی آنتن می‌برد. «مثل ماه» به تهیه کنندگی هادی آشتیانی و کارگردانی پیام ابراهیم‌پور برنامه‌ای ترکیبی با ساختار معارفی و اجتماعی است و به مسائل اجتماعی و دینی می‌پردازد و با مهمانانی از قشرهای مختلف در خصوص اتفاقات خاص زندگی و تجربیاتشان در مواردی خاص، به گفت‌و‌گو می نشیند.

هادی آشتیانی تهیه کننده برنامه «مثل ماه» گفت: این برنامه روایتی از داستان ها و قصه های امیدبخش، آگاهی‌آفرین و معنوی مردمان این سرزمین است و سعی دارد با حفظ روحیه همبستگی، ایثار و همدلی، نشاط و امید را به جامعه تزریق کند و می کوشد آثار شادی و نشاط در زندگی انسان را از دیدگاه آیات و روایات نیز مورد گفت‌وگو قرار دهد.

آشتیانی افزود: ساختار برنامه «مثل ماه»  گفت‌وگو محور است و مهمانانی از سراسر کشورمان با موضوع خاصی که قبلا به برنامه اعلام کردند، انتخاب و به برنامه دعوت می‌شوند.

تهیه‌کننده «مثل ماه» خاطرنشان کرد: این برنامه از لحاظ شکل و نحوه اجرا  با برنامه‌های دیگر در این حوزه متفاوت است و می توان گفت نحوه برخورد و تعامل مجری برنامه که آقای بوذری هستند با مهمانانی که در هر قسمت در استودیو «مثل ماه» حضور دارند متفاوت است و تنها به یک گفت‌وگوی ساده با مهمانان عزیز بسنده نکردیم.

آشتیانی افزود: در این برنامه، آیتم‌ها و بخش هایی همچون بازی و نمایش هم گنجانده شده و به نوعی متفاوت تر از بقیه برنامه‌های سیما در این حوزه است.

تهیه کننده «مثل ماه» در ادامه گفت: با توجه به شرایط پیش آمده در کشور به خاطر بروز شیوع ویروس کرونا و لزوم همدلی، این برنامه سعی دارد با دعوت از مهمانان خود در تبیین، تلطیف و تشویق کردن همدلی مؤمنانه هر چه بیشتر به مواسات و کمک به نیازمندان کمک کند.

وی تأکید کرد: «مثل ماه» سعی دارد با پرداختن به این مساله، سهم کوچک خود را از سفره همدلی مردم ایفاء کند و اقدامات جهادگونه و خالصانه عزیزانی را که در این مقوله سهمی داشته اند در ماه مبارک رمضان برای بینندگان عزیزمان روایت کند.

رسالت بوذری اجرای ویژه برنامه ماه رمضانی شبکه سه سیما را بر عهده دارد که هر شب ساعت 19 از این شبکه پخش می شود و تا دقایقی پیش از لحظه افطار روی آنتن خواهد بود.

 

پیام تسلیت معاون سیما در پی درگذشت مدیر پخش شبکه قرآن

معاون سیما در پیامی درگذشت مرحوم حسن حاتم خانی، مدیر پخش شبکه قرآن و معارف سیما را تسلیت گفت.

متن پیام تسلیت به شرح زیر است:

انا لله و انا الیه راجعون

خبر درگذشت آقای حسن حاتم خانی، مدیر پرتلاش و متعهد پخش شبکه قرآن و معارف سیما موجب تأثر عمیق اینجانب گردید. این مدیر با اخلاق، با وجود شیوع ویروس منحوس کرونا اما مجاهدانه و خالصانه خود را وقف کار در ترویج فرهنگ قرآنی و معارف دینی کرد و با تمام وجود برای پخش ویژه برنامه های ماه مبارک رجب به بهترین شکل روی آنتن شبکه قرآن کوشید.

وی همان طور که صبورانه و بی هیاهو زیست، غریبانه نیز دار فانی را وداع گفت.

اینجانب مراتب تسلیت خود را حضور خانواده ایشان و جامعه رسانه ای و قرآنی کشور ابراز می‌دارم و در این ماه عزیز علو درجات ایشان را از درگاه حق مسئلت می‌کنم.

چند انتصاب جدید در رادیو «ورزش»

مدیر رادیو ورزش، طی احکامی مشاور مدیر شبکه و مسئول کارگروه تخصصی تهیه‌کنندگی، گویندگی و گزارشگری شبکه و همچنین سرپرست گروه ورزش و تفریحات منصوب کرد.

طی حکمی از سوی سید غلامرضا میرحسینی مدیر شبکه رادیویی ورزش، مسعود پوراسکویی به سمت مشاور مدیر شبکه و مسئول کارگروه تخصصی تهیه‌کنندگی، گویندگی و گزارشگری شبکه رادیویی ورزش و نیز محمدرضا خاکپور به‌عنوان سرپرست گروه ورزش و تفریحات این شبکه منصوب شدند.

کارگروه تخصصی «گویندگی، گزارشگری و تهیه کنندگی» با طراحی شاخص‌ها و فرآیندهای ارزیابی این سه حوزه، تشکیل کارگروه تخصصی با حضور کارشناسان خبره، تشکیل بانک اطلاعات، تعیین نیازهای آموزشی در پی ارتقاء سطح کیفی برنامه‌های شبکه رادیویی ورزش خواهد بود که مسعود پوراسکویی سرپرستی کارگروه را برعهده گرفته است.

همچنین طی حکمی از سوی مدیر شبکه رادیویی ورزش، حسن نوایی به سمت مسئول دبیرخانه شورای هماهنگی ورزش معاونت صدا منصوب شد.

دبیرخانه شورای هماهنگی معاونت صدا، وظیفه هماهنگی بین برنامه‌های ورزشی معاونت صدا از نظر موضوع و محتوا و نیز تعیین اولویت‌های حوزه ورزش را برعهده دارد.

رئیس ستاد مواسات و همدلی معاونت امور استان‌ها مشخص شد

علی دارابی معاون امور استان های صداوسیما در حکمی وحید کمالی را به عنوان رئیس ستاد مواسات و همدلی این معاونت منصوب کرد.

در حکم معاون رسانه ملی خطاب به کمالی آمده است: اکنون که به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی، حرکت خودجوش مردمی برای کمک مومنانه به آسیب دیدگان از ویروس کرونا شکل گرفته است، بر کشیدن این اقدام جهادی و انعکاس جلوه‌های ناب از این اقدام و عمل مخلصانه امت اسلامی و ارائه الگوی مناسب برای جهانیان با استفاده از ابزار رسانه، انتظار اینجانب از ستاد مواسات و همدلی معاونت امور استان‌هاست.

در ادامه این حکم به مأموریت‌های این ستاد اشاره و بر ضرورت برنامه ریزی مناسب برای پوشش رسانه ای حرکت مومنانه اقشار مختلف مردم تاکید شده است.

بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی محسن قرائتی در «سوره»

ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سوره» امشب ساعت 22:45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سیما؛ در ششمین قسمت از برنامه تلویزیونی «سوره» یوسفعلی میرشکاک بخشی از تفسیر «روض الجنان و روح الجنان» را می‌خواند و سید یدالله یزدان‌پناه به بیان دیدگاه‌های خود پیرامون «آموزه غیب در قرآن» می‌پردازد.

از دیگر بخش‌های این قسمت از برنامه «سوره» بررسی کارنامه قرآن‌پژوهی محسن قرائتی است و همچنین در بخشی دیگر از برنامه، مسعود دیانی با محمد ناصرزاده و نصرالله قادری درخصوص «قرآن، ادبیات داستانی و تئاتر» به گفتگو خواهد نشست.

 برنامه تلویزیونی «سوره» به تهیه‌کنندگی علی خواجه و مرتضی روحانی، در شب‌های ماه مبارک رمضان هر شب ساعت 22:45 دقیقه از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.

پخش ویژه‌برنامه رمضانی «ثامن‌الحجج» از شبکه الکوثر

ویژه‌برنامه «ثامن‌الحجج» در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه الکوثر پخش می‌شود.  برنامه «ثامن الحجج» که فقط شب‌های پنجشنبه به روی آنتن می‌رفت، در روزهای ماه مبارک رمضان هر شب به‌صورت مستقیم از صحن مطهر حرم رضوی پخش می‌شود.
حضور کارشناسان و بیان سیره رضوی، طرح مباحث فقهی و پاسخ به سوالات و شبهات مخاطبان در ماه مبارک رمضان، قرائت ادعیه روزهای ماه مبارک و بیان اعمال واجب و مستحب این ماه، صلوات خاصه امام رضا (ع)، پخش گزارش از سطح شهر مشهد و تصاویر زنده از حرم مطهر رضوی از بخش‌های مختلف این برنامه 30 دقیقه‌ای است.

ویژه‌برنامه «ثامن‌الحجج» محصول گروه معارف شبکه الکوثر هر شب از ساعت 21:30 به وقت تهران با اجرای یاسر شریف و تهیه‌کنندگی اکبر صمصامی‌پخش می‌شود.

رقابت شبکه‌ها و سردرگمی مخاطبان ماه رمضان تلویزیون/ چقدر کانال‌ها را زیر و رو کنیم؟یکی از مدیران تلویزیون بر اثر کرونا درگذشت/ روایت "شیخ اکبری" از مدیر سخت‌کوشِ سیماشفافیت مالی صداوسیما| پورمحمدی: لطمه ورود بازرگانی به برنامه‌سازی تلویزیون/ عنقا: بدبختی این که وایرال شدن ویدئوها در فضای مجازی، دغدغه مدیران شد!/ شریعت پناهی: افزایش دستمزدها حاصل رقابت ناسالم بین شبکه هاست

بررسی آثار نیکلای گوگول در رادیو نمایش

جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، آثار نیکلای گوگول در«هزارتوی داستان» رادیو نمایش بررسی می‌شود. برنامه «هزارتوی داستان» هر هفته با حضور یکی از کارشناسان و استادان این رشته، به خوانش، معرفی، نقد و تحلیل تخصصی شاهکارهای داستان‌های کوتاه جهان می‌پردازد.

در این قسمت از برنامه «هزارتوی داستان» که روز جمعه دوازدهم اردیبهشت‌ماه از رادیو نمایش پخش می‌شود، داستان کوتاه «شنل» نوشته نیکلای گوگول توسط شادمان شکروی نقد و تحلیل خواهد شد.

«هزارتوی داستان» به تهیه‌کنندگی ژاله محمدعلی، کارشناسی و اجرای بهناز بستان دوست و گویندگی رضا عمرانی، جمعه ها ساعت 21 الی 22 از رادیو نمایش پخش می‌شود.

انتهای پیام/

 

 

R1515/P/S4,1430/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شبکه قرآن شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شبکه قرآن شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی تلویزیون شبکه قرآن شبکه های سیمای جمهوری اسلامی ایران رسانه ملی رادیو تلویزیون شبکه رادیویی ورزش ماه مبارک رمضان تهیه کنندگی قسمت از برنامه کارگروه تخصصی پخش شبکه قرآن ماه مبارک رادیو نمایش ویژه برنامه ثامن الحجج تهیه کننده پخش می شود جشن رمضان برنامه ها مدیر شبکه روی آنتن گروه ها شب ساعت مثل ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، قسمت جدید برنامه «کافه مستند» امشب جمعه هفتم اردیبهشت با گفتگو درباره مستند «آقای خاص» از شبکه افق پخش می‌شود.
این مستند تلاش دارد اطلاعات تازه‌ای درباره محمد بنا سرمربی اسبق تیم ملی کشتی فرنگی و آقای خاص کشتی ایران ارایه دهد و با روایت ناگفته‌هایی به فراز و فرود‌های زندگی حرفه‌ای این مربی محبوب کشتی می‌پردازد، فرزاد حسنی نیز راوی این مستند است.
«آقای خاص» مستندی نیمه بلند است که در هفدهمین جشنواره مستند سینماحقیقت حضور داشت و قرار است برای نخستین بار از تلویزیون پخش شود.
بعد از پخش این مستند، در میز نقد «کافه مستند» داوود مرادیان و مهدی انصاری میزبان سجاد ترابی، کارگران این اثر هستند و درباره مسائل فنی این فیلم و همچنین نکات مربوط به مستند‌های ورزشی گفتگو می‌کنند.
در میز محتوایی برنامه نیز داوود مرادیان میزبان علی محمدی قهرمان کشتی فرنگی و همچنین مدیر تیم‌های ملی کشتی خواهد بود تا درباره محمد بنا و ویژگی‌های این اسطوره کشتی ایران با یکدیگر صحبت کنند در میز مستند برنامه نیز امیر مهریزدان مدیر پیشین مرکز مستند سوره  مهمان برنامه است تا درباره مسائل جاری حوزه مستند و مشکلات مستندسازان گفتگو کند.
«کافه مستند» به تهیه کنندگی محمدعلی محمددوست در گروه مستند شبکه افق تولید می‌شود و تلاش می‌کند نگاه متفاوتی به مقوله مستند داشته باشد.

«کافه مستند» هر هفته جمعه شب‌ها ساعت ۲۱ از این شبکه پخش می‌شود.

دیگر خبرها

  • مستند «آقای خاص» کشتی برای اولین بار از تلویزیون
  • تسلیت معاون صدا در پی درگذشت همسر محمدرحمان نظام اسلامی، مجری و گوینده صدا و سیما
  • پیام تسلیت معاون اول رئیس‌جمهور برای درگذشت مادر شهید غلامحسین دستوری رزاز
  • آغاز یک صبح با نشاط همراه با برنامه «صبح صبا»
  • تلویزیون آخر هفته چه فیلم‌هایی پخش می‌کند؟
  • فیلم های سینمایی آخر هفته تلویزیون
  • شنونده برنامه های رادیو هستم | رادیو شخصیت های ارزشمند بسیار دارد
  • بررسی اهمیت «شغل» در برنامه «بیا وسط»
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • معرفی برگزیدگان سومین جشنواره پژواک/ وعده معاون صدا برای برگزاری دور چهارم به صورت بین‌المللی