Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسین زاده مدیر جهاد کشاورزی گناباد در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، گفت: در سطح شهرستان گناباد سه هزار متر مربع توت فرنگی توسط دو برادر در دهستان زیبد گناباد در گلخانه کشت شده است که پیش‌بینی می‌شود بیش از ۱۰ تن توت فرنگی برداشت شود.
او افزود: جهت استفاده بهینه از آب، خاک و سایر نهاده‌های کشاورزی، بهترین حالت این است که کشت را از مزرعه به گلخانه سوق دهیم که این امر علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب، موجب تولید ۱۰ برابری محصول نسبت به مزرعه می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی گناباد ادامه داد: توت فرنگی به خاطر اینکه جزو میوه‌های نوبرانه فصل بهار است و دارای عطر خوب و میوه‌ای خوش رنگ و با خاصیت فراوان است، خوشبختانه مشتریان خاص خود را دارد.
حسین زاده با اشاره به حمایت از کشاورزانی که قصد کشت محصول توت فرنگی را دارند، بیان کرد: با توجه به استقبال مردم از این میوه و بازدهی خوب آن، تسهیلات ارزان قیمتی برای کشاورزان متقاضی کشت این محصول در نظر گرفته شده است. بیشتر بخوانید: چه چیز‌هایی بخوریم که در طول روزه داری تشنه نشویم؟
او با برشمردن خواص این میوه، تصریح کرد: توت فرنگی نشاط آور است، ارزش غذایی بالایی دارد، سرشار از ویتامین هاست و در درمان التهاب‌ها نیز موثر است.
انتهای پیام// ح. ت

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی توت فرنگی مصرف آب کشت گلخانه ای توت فرنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۸۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر

به گزارش صدای ایران از ایرنا،چیدن محصول توت فرنگی به صورت دستی همه ساله از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و در خرداد ماه به پایان می‌رسد. این استان با محوریت شهرستان رامیان بعد از کردستان و مازندران با تولید ۹ هزار تن توت فرنگی سومین تولیدکننده این محصول کشاورزی در کشور است.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی برداشت ۳۰ هزار تن گندم مازاد از مزارع آبدانان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در گلستان
  • پیش‌بینی برداشت ۶۰۰۰ تن کلزا در مزارع لرستان
  • پیش بینی برداشت یک میلیون و ۸۰۰ هزار تُن انواع محصولات کشاورزی در استان گلستان
  • برداشت توت فرنگی رامیان+تصاویر
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • پیش بینی برداشت افزون بر ۶ هزار تن غلات در گراش
  • گوجه فرنگی شهرستان مهر در راه بازار‌های جهانی
  • نرخ مصوب انواع میوه؛ قیمت گوجه سبز سر به فلک کشیده!
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید