Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@11:18:17 GMT

پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۷۹۱۷۹

پیشرفت ۲۷ درصدی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد

ایسنا/چهارمحال و بختیاری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد حدود ۲۷ درصد است، گفت: برای اجرای این پروژه در سال گذشته حدود ۸۷ میلیارد تومان اعتبار تخصیص پیدا کرد.

علی شهریارپور ۱۰ اردیبهشت‌ماه در اولین جلسه اقتصاد مقاومتی چهارمحال و بختیاری در سال ۹۹ با حضور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور به صورت ویدئو کنفرانس با بیان اینکه برای اجرای ۱۴ طرح اقتصاد مقاومتی در استان حدود ۵۲۹ میلیاردتومان اعتبار در سفر محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مصوب شد، اظهار کرد: از این میزان اعتبار تاکنون ۳۲۷ میلیارد تومان تخصیص یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی پروژه راه‌آهن مبارکه- سفیددشت به شهرکرد حدود ۲۷ درصد است، افزود: اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه در سال ۹۸ حدود ۱۰۱ میلیارد تومان بود که از این مقدار ۸۷ میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد.

وی در خصوص وضعیت احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی روستایی برای محرومان در چهارمحال و بختیاری، توضیح داد: برای احداث این منازل حدود ۶۱ میلیاردتومان اعتبار بلاعوض و ۹۷ میلیاردتومان تسهیلات مصوب شده بود، ساخت این خانه‌ها حدود ۴۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تاکنون عملیات احداث ۲ هزار ۹۲۶ واحد آغاز و ۳۲ واحد تمکیل شده است.

شهریارپور در ادامه با اشاره به احداث کنارگذر شمالی شهرکرد به سامان، گفت: از ۱۷ میلیارد تومان اعتبار مصوب برای اجرای این پروژه ۱۱ میلیارد و ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است و پیشرفت فیزیکی این پروژه حدود ۴۵ درصد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه برای طرح انتقال آب بن به بروجن حدود ۶۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت، یادآور شد: اجرای این پروژه به علت مشکلات قضایی به وجود آمده و تخریب آبگیر هیچ‌گونه پیشرفت فیزیکی در چند ماه اخیر نداشته است.

وی با اشاره به اینکه ۴۷ روستای در معرض خطر در چهارمحال و بختیاری وجود دارد، ادامه داد: ۳ میلیارد تومان اعتبار به منظور جابجایی این روستاها در مرحله اول تخصیص یافت که مطالعات جابجایی ۷ روستا انجام و مابقی نیز در حال انجام است.

شهریارپور عنوان کرد: ۸۹ پروژه اقتصادمقاومتی در چهارمحال و بختیاری در راستای تحقق شعار سال در ستاد اقتصادمقاومتی استان مصوب شد برای اجرای این پروژه‌ها نیازمند ۸ هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به وضعیت مطلوب چهارمحال و بختیاری در کنترل کرونا ویروس، گفت: این استان کمبودهایی در حوزه تجهیزات بیمارستانی دارد برای تجهیز بیمارستان‌های استان نیازمند ۱۱۶ میلیارد تومان اعتبار از محل منابع متمرکز ملی هستیم.

کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری

وی در پایان از کاهش ۵ درصدی نرخ بیکاری چهارمحال و بختیاری از سال ۹۵ خبر داد و اظهار کرد: این استان هم‌اکنون در رتبه چهارم کشور در نرخ بیکاری قرار دارد.

در ادامه جلسه سهراب رئیسی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار کرد: عملیات اجرایی برای احداث ۲ هزار و ۴۴۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در حدود ۴۰۰ روستا در حال انجام است.

وی افزود: برای تسریع در عملیات اجرایی این پروژه‌ها نیازمند همراهی مردم و همکاری فرمانداران و دهیاران هستیم، در صورت تکمیل این پروژه‌ها امکان افزایش تعداد واحدهای مسکونی از تعداد اعلام شده  به میزان ۲ هزار واحد وجود دارد.

آمادگی برای احداث ۶۳ گلخانه در صورت جذب اعتبار وجود دارد

همچنین ذبیح‌الله غریب رئیس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری در این جلسه با اشاره به تسهیلات توسعه اشتغال روستایی در استان، اظهار کرد: ۶۰ میلیارد تومان از این اعتبارات جذب نشده است.

وی خاطرنشان کرد: این آمادگی وجود دارد که با این اعتبار ۶۳ واحد گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری احداث شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی منطقه چهارمحال و بختیاری راه آهن اقتصاد مقاومتی پروژه عمراني رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری چهارمحال و بختیاری میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این پروژه پیشرفت فیزیکی ۲ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۷۹۱۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم

در این مجموعه می‌توانید خبر‌های زیر را ببینید:

 تجلیل از معلمان برتر استان

صحبت‌های مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان در خصوص بیمه مادران باردار و پوشش بیمه رایگان زنان خانه دار روستایی و عشایری

تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان استان

جمع آوری فرآورده روغن زیتون غیر قابل مصرف در مراکز عرضه استان

اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی در شهرکرد

تاکید رئیس جمعیت هلال‌احمر بر تقویت جست وجو‌ها برای پیداکردن کودک غرق شده در رودخانه خرسان

بیشتر بخوانید

تلاش چهار تیم امدادی برای یافتن پیکر بی جان کودک غرق شده فلاردی

تجلیل از مربیان بسیج و سپاه درشهرکرد

همایش همدلی و پیشرفت شهرستان اردل

همایش سفیران آبادنی و آموزش در دهستان مشایخ

جلسه شورای عشایر لردگان

آزمون نهایی نهضت ملی زندگی با آیه‌ها در خانمیرزا

گردهمایی رابطان امربه معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی در فارسان

برپایی میز خدمت در خانمیرزا

ورود سامانه بارشی جدید به استان

درخشش بوکسور‌های چهارمحال و بختیاری در مسابقات انتخابی تیمی ملی

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • کلنگ‌زنی و افتتاح ۴ طرح بزرگ کشاورزی و دامپروری در چهارمحال و بختیاری
  • ۳۰۰ ثانیه با خبر چهارمحال و بختیاری+فیلم
  • شهرکرد خنک‌ترین مرکز استان کشور
  • یک فوتی در تصادف پراید و بنز
  • افتتاح گلخانه سبزی و صیفی هفشجان
  • کلنگ مجتمع پرورش اسب در شهرکرد به زمین زده شد
  • صعود تیم به جمع ۴ تیم برتر لیگ برتر جوانان
  • اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در شهرکرد
  • اطلاعیه قطعی برق در شهرکرد