Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-06@20:17:41 GMT

استاندار مرکزی: بخش کشاورزی با حذف ارز دولتی متضرر می‌شود

تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۰۵۹۰

استاندار مرکزی: بخش کشاورزی با حذف ارز دولتی متضرر می‌شود

استاندار مرکزی با بیان اینکه نوسانات ارز ضرر و زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده را به دنبال دارد گفت: بخش کشاورزی با حذف ارز دولتی متضرر می‌شود. ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۹ استانها مرکزی نظرات - اخبار استانها -

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سیدعلی آقازاده عصر امروز در جلسه کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی استان مرکزی با اشاره به وضعیت منابع ارزی و همین طور سخت بودن شرایط تصمیم‌گیری در این حوزه و افزایش قیمت ارز 4 هزار و 200 تومانی اظهار داشت: نوسانات ارز ضرر و زیان تولیدکننده و مصرف‌کننده را به دنبال دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقازاده بیان کرد: سرانه مصرف شیر از 90 کیلوگرم در سال‌های اخیر به 66 کیلوگرم در سال گذشته رسیده که نیاز به کار کارشناسی در این زمینه و حتی تشکیل کمیته‌ای دراین خصوص داریم.

جزئیات تخصیص ارز دولتی در سال 98/کدام کالاها دلار 4200تومانی گرفتند؟موضوع 4.8 میلیارد دلار ارز دولتی باید با نگاه کارشناسی بررسی شود

معاون اقتصادی استاندار مرکزی هم در این جلسه با اشاره وضعیت معیشتی جامعه و مسائل و مشکلات این حوزه گفت: در بخش کشاورزی حذف ارز 4 هزار و 200 تومانی ممکن است از نظر تولیدکننده مطلوب باشد اما قیمت را برای مصرف‌کننده افزایش می‌دهد و با کاهش مصرف تنظیم بازار را به هم می‌ریزد گرچه هم‌اکنون هم مصرف برخی اقلام نظیر گوشت قرمز، مرغ و تخم مرغ نزولی شده است.

سعید فرخی افزود: بنابراین حذف ارز مشکلاتی اعم از کاهش تقاضا و به خطر افتادن امنیت غذایی را به همراه دارد، با توجه به انباشت دام و گوساله‌ای پرواری در دامداری‌های استان از هفته آینده خرید تضمینی در این بخش انجام می‌شود و به نظر می‌رسد که نسبت به دیگر راهکارهای ارائه شده چون منع واردات یا صدور مجوز صادرات محدود دام بهترین راه برای مدیریت دام انباشت شده باشد.

انتهای پیام/712/ ز

R7980/P/S6,73/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ارز دولتی حذف ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۰۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد

تین نیوز

استاندار اردبیل گفت: راه آهن اردبیل – میانه مراحل پایانی خود را سپری می کند و قرار است نیمه اول امسال به بهره برداری برسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری ریل نیوز، سید حامد عاملی در دومین گردهمایی بازنشستگان و پیشکسوتان آموزش و پرورش به تکمیل زیرساخت ها در تولید ثروت مردم استان اردبیل اشاره و تصریح کرد: مهمترین زیرساخت ارتباطات زمینی، هوایی و ریلی است که راه آهن اردبیل – میانه بعد از سال ها نتظار مردم در نیمه اول امسال تکمیل و افتتاح خواهد شد.

استاندار اردبیل ضرورت اتصال راه آهن اردبیل به پارس آباد و وصل شدن به روسیه و حرکت تا هلسینکی را یادآور شد و بیان کرد: این توسعه ریلی می تواند استان اردبیل را به چهارراه اقتصادی تبدیل کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • قول وزیر نیرو برای رها کردن بخش دیگری از حق آبه قزوین از سد طالقان
  • مازندران سالانه ۴۸۰ هزار تن گندم مصرف می کند
  • حراج سکه بانک مرکزی؛ بهترین پیشنهاد برای خرید سکه دولتی
  • کمبود مرکز دولتی تصویربرداری پزشکی در مرکز گلستان
  • کود‌های یارانه‌ای مورد نیاز کشاورزان قمی به‌موقع تامین می‌شود
  • بهره‌برداری از ایستگاه تحقیقات ماهیان زینتی محلات در سال آینده
  • ۲۰۷ مولد خود تامین در استان قزوین در مدار قرار می‌گیرد
  • دستور کاهش مصرف آب در ادارات دولتی
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • بازدید استاندار گیلان از سد «دیورش» در رودبار