Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیرارجمند اعلام کرد: قرارداد این خوشه سال ۱۳۹۷ امضاء شد و بر عهده شرکت شهرک‌های صنعتی استان زنجان با تاکید بر عامل توسعه خوشه چاقو، برنامه­‌های سال اول تدوین و اجرا شد.
ارجمند افزود: برنامه‌هایی انجام یافته در این یک سال شامل، راه اندازی وب سایت، تهیه کلیپ، انتشار نشریه، معرفی خوشه از طریق صدا و سیما و تهیه بانک اطلاعاتی از ذینفعان خوشه می ­باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او گفت: صنعتگران چاقو توانمندی­های بسیاری در این عرصه دارند که به واسطه این مدل می­ توان توانمندی‌های آنان را ارتقا بخشید و می‌توان گام‌های بلندتری در این زمینه برداشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان افزود: در زنجیره ارزش صنعت چاقوسازی، نقاط ضعف و قوت، تهدید‌ها و فرصت­ها، روش حل مشکلات و مسائل احصاء می‌شود.

ارجمند چاقوسازی را صنعت و هنر تاریخی استان زنجان خواند و تصریح کرد: با توجه به مشکلات پیش آمده در زمینه تولید و فروش چاقو در کشور و نیاز این صنعت به حمایت، تشکیل خوشه صنعت چاقوی زنجان را در اولویت قرار گرفته است.

او بیان کرد: این توسعه خوشه یک مدل سه ساله است که در صورت بومی سازی دستاورد‌های قابل توجهی خواهد داشت، اضافه کرد: مهمترین دستاورد این توسعه خوشه موجب اعتمادآفرینی و ظرفیت سازی میان جامعه در این زمینه خواهد شد.

ارجمند خاطرنشان کرد: فرش دستبافت، کفش، روی و چاقو خوشه‌های شناسایی شده در استان زنجان هستند که با احتساب صنعت چاقو تاکنون ۴ خوشه صنعتی در این استان تشکیل شده است.   انتهای پیام/ن

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: چاقوی زنجان توسعه خوشه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۳۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علی خاتمی عصر یکشنبه در نخستین همایش معلم ماندگار (تجلیل از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان)، با بیان اینکه معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند و باید توجه به جایگاه این قشر صورت گیرد، گفت: بزرگترین مؤلفه قدرت یک کشور، نیروی انسانی است.

وی نقش معلمان را در تربیت نیروی انسانی توانمند و متعهد را بی‌بدیل و اساسی عنوان کرد و ادامه داد: عامل ماندگاری معلمان، تربیت شاگردانی است که در جامعه منشأ خدمات می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با تاکید بر اینکه معلمی به معنای واقعی کلمه، عشق است با همین دلیل است که معلم عاشقانه در مسیر تعلم و تربیت قدم بر می‌دارد، گفت: معلمان با تعهد بالای خود برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کردند و نتیجه آن در وجود نیروهای متخصص و توانمند در بخش‌های مختلف به عبنه قابل مشاهده است.

خاتمی افزود: اثرگذاری معلم روی دانش آموزان منحصر به مسائل علمی نیست بلکه رفتار و منش معلمان بر روی دانش آموزان در ابعاد مختلف تأثیرگذار است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز در این همایش، گفت: جامعه فرهنگی استان زنجان، همواره با تربیت نیروی انسانی توانمند، متعهد و مؤمن برای تحقق جامعه پیشرفته تلاش کرده است.

علی اسماعیلی افزود: معلمان پیشکسوت، ستارگان بی‌بدیل علم و دین هستند و اگر جامعه در عرصه تمدنی، دینی و انقلابی مصمم و پایدار مانده این مهم حاصل مجاهدت‌های معلمان است.

وی با بیان اینکه شغل معلمی یکی از حساس‌ترین و پرمسئولیت ترین شغل‌های جامعه است، افزود: جانفشانی‌های جوانان انقلاب و مجاهدان علم و پژوهش همه و همه نتیجه انتشار علم و معرفتی بوده که خداوند در وجود معلمان نهاده است.

اسماعیلی با اشاره به راه اندازی موزه آموزش و پرورش استان در دبیرستان ماندگار شریعتی شهر زنجان، ادامه داد: ایجاد این موزه تاثیری مهم در نشان دادن وضعیت نظام آموزشی در گذشته دارد.

در نخستین همایش معلم ماندگار از معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال استان تجلیل شد.

کد خبر 6097663

دیگر خبرها

  • معلمان نقش اصلی و تأثیرگذار در توسعه و بالندگی جامعه دارند
  • حجازی: باید برای هفته آخر راهکاری اندیشیده شود
  • جشنواره «شو سواری» اسب کُرد در سقز
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاد دانشگاهی
  • برگزاری آزمون استخدامی مشاغل کیفیت‌بخشی وزارت آموزش و پرورش توسط جهاددانشگاهی
  • بهبود معیشت کارگر ران اهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود معیشت مشاغل کارگری راهی مؤثر برای مقابله با قاچاق است
  • بهبود رفاه و معیشت مشاغل کارگری راه‌ موثر مقابله با قاچاق است
  • ارائه ۲۰۰ مقاله در کنفرانس بین المللی برق به میزبانی زنجان