Web Analytics Made Easy - Statcounter

«امید محترمی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: با پرداخت این تسهیلات ۴۷۰ فرصت شغلی جدید سال گذشته در این استان ایجاد شد.

وی ادامه داد: تسهیلات اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی در ۱۴ بخش پرورش دام سنگین، کاشت زعفران، صنایع دستی، پرورش مرغ بومی، کشت قارچ و گیاهان دارویی، پرورش شترمرغ و بلدرچین، داربستی کردن باغات انگور، پرورش زنبور عسل، پرورش ماهی، محصولات گلخانه ای و صنایع تبدیلی به متقاضیان پرداخت شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مسئول بسیج سازندگی سپاه روح الله استان مرکزی اظهار داشت: اعطای این تسهیلات  در سال جاری نیز جریان دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به بسیج سازندگی استان و یا هر یک از شهرستان ها طرح‌های اشتغالزایی خود را ارایه کنند و در صورت تامین اعتبارات، کسب و کار خرد خود را راه‌اندازی کنند.

محترمی اضافه کرد: در پنج سال اخیر بیش از ۳۰ هزار کارگاه و دوره آموزشی و توانمندسازی در راستای تسهیل در امور متقاضیان و حل مشکلات این قشر با دستگاه های اجرایی استان مرکزی انجام شده است.

وی بیان کرد: تاکنون بیش از ۹۰۰ طرح عمرانی در زمینه انتقال آب روستایی، ساخت پل، آبرسانی کشاورزی،  لایروبی قنوات، ساخت استخرآب در مناطق محروم روستایی با اعتباری بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال انجام شده که نیمی از منابع آن‌ها از اعتبارات داخلی سپاه و بقیه از سوی خیران و دستگاه های اجرایی تامین شده است.

در سال ۱۳۷۹ بسیج سازندگی به فرمان مقام معظم رهبری آغاز به کار کرد و به‌دنبال آن هم اردوهای جهادی با اعزام دانش آموزان و دانشجویان در ایام تعطیلات به مناطق محروم با هدف محرومیت زدایی راه‌اندازی شد.

۴۵۰ گروه جهادی در استان مرکزی سازماندهی شده است.

برچسب‌ها تسهیلات بانکی استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تسهیلات بانکی استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی تسهیلات بانکی استان مرکزی سازمان بسیج سازندگی اشتغال زایی بسیج سازندگی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند

رئیس سازمان بسیج سازندگی گفت: سال گذشته، ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. - اخبار سیاسی -

به گزارش گروه دفاعی خبرگزاری تسنیم،‌ سردار محمد زهرایی مسئول سازمان بسیج سازندگی در نشستی خبری، شعار امسال هفته بسیج سازندگی را «همه با هم بسیج خدمت‌رسانی» اعلام کرد و گفت: این شعار سه جنبه را دنبال می‌کند؛ همه در کنار هم بودن، وجود تشکیلات مردمی و خدمت‌رسانی خادمان ملت و جهادگران، سه جنبه شعار منتخب بسیج سازندگی در سال 1403 است.

وی افزود: بسیج گسترده‌ترین شبکه مردمی کشور است،. بسیج از انقلاب و از مردم، جداشدنی نیست؛ اعتقاد ما این است که هر کسی که دغدغه انقلاب و مردم را دارد بسیجی است.

مسئول سازمان بسیج سازندگی با اشاره به اقدامات این سازمان در سال گذشته، یادآور شد: سال گذشته، بیش از 33 هزار مسکن از سوی کمیته امداد احداث شد که 11 هزار واحد از این تعداد را بسیج سازندگی ساخته بود. بسیج دارای دو قرارگاه «سازندگی و محرومیت زدایی» و «اقتصاد مقاومتی» است که عمده مسئولیت و امور این دو قرارگاه بر دوش سازمان بسیج سازندگی است که با توجه به شعار سال، عمده تمرکز بسیج سازندگی در سال جاری، معطوف به تولید خواهد بود.

زهرایی با اشاره میزان ثبت و فعالیت گروه‌های جهادی در بسیج سازندگی طی سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته، 11 هزار گروه جهادی به بسیج سازندگی پیوستند و ثبت شدند و مجوز فعالیت گرفتند. در حال حاضر سازمان بسیج سازندگی از ظرفیت 51 هزار گروه جهادی فعال در سطح کشور بهره‌مند است و در طول سال گذشته 23 هزار گروه جهادی در رزمایش فاطمی شرکت کردند و خدمات مختلفی را به مردم ارائه دادند.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های بسیج سازندگی در سال جاری، گفت: از مدرسه جهاد رونمایی و اجلاسیه ملی «شهدای جهاد خدمت» هم برگزار خواهد شد. همچنین در جریان طرح «از آبخیز تا جالیز» چند صد پروژه در هفته بسیج سازندگی سال جاری افتتاح می‌شوند.

مسئول سازمان بسیج سازندگی یادآور شد: در سال گذشته 34 هزار جهیزیه با کمک‌های مردمی، تامین و توزیع شد و بیش از 20 هزار پروژه محرومیت‌زدایی توسط بسیج سازندگی در سراسر کشور به اجرا در آمد. بسیج سازندگی طی سال گذشته 123 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داد؛ بستر کار ما صندوق‌های قرض الحسنه است و 30 هزار فرصت شغلی را همین صندوق‌های قرض‌الحسنه ایجاد کرده‌اند. در سال گذشته با احیای واحدهای صنعتی، از نابودی 27 هزار فرصت شغلی جلوگیری شد.

زهرایی با اشاره به ایجاد 10 دهکده اقتصاد مقاومتی تاکنون، از افتتاح چندین دهکده دیگر اقتصاد مقاومتی در هفته بسیج سازندگی سال جاری خبر داد و گفت: بسیج همچنین در موضوع شرکت‌های دانش‌بنیان، طی سال گذشته 5 هزار مورد اشتغال‌زایی انجام داده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زراعت چوب نمونه اقتصاد مقاومتی است
  • سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • تشریح برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم
  • برنامه‌های هفته بسیج سازندگی استان قم تشریح شد
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • بی توجهی بانک‌ها برای تحقق شعار سال در بخش مسکن/ سهم صفر درصدی ۱۸ بانک در تأمین مالی نهضت ملی مسکن/ نظارت بانک مرکزی کجاست؟
  • سردار زهرایی: سال گذشته ۱۱ هزار گروه جهادی به بسیج پیوستند
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود