Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از در پیش بودن دو خبر خوب برای کارگران خبر داد و اعلام کرد: اقدامات وزارت کار جلوی آسیب‌های بیشتر بیکاری ناشی از کرونا را گرفت

به گزارش پول نیوز، ابراهیم صادقی‌فر،  معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت روز جهانی کارگر به تشریح اقدامات صورت گرفته برای کارگران ایرانی در مواجهه با شیوع کرونا پرداخت و اظهار کرد: از اولین روزهایی که بحث شیوع کرونا در کشور مطرح شد، اقدامات لازم برای جلوگیری از شیوع آن در بین کارگران آغاز شد

وی از طراحی و ارسال دستورالعمل‌های مراقبتی و پرتکل‌های بهداشتی به مراکز فعالیت کارگران سخن گفت و تشریح کرد: چهار کمیته نیز راه‌اندازی شد که یکی از این کمیته‌ها کمیته اقتصادی بود که مسائل مبتلابه بنگاه‌ها در شرایط کرونا را مورد بررسی قرار می‌داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
در کمیته اشتغال نیز صیانت از نیروی کار به عنوان هدف دنبال و مصوبات خوبی ارائه شد که ارائه وام به بنگاه‌ها برای جلوگیری از بیکاری کارگرها یکی از این اقدامات بود. 
 
معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اولین هدف و مأموریت وزارت کار را پیشگیری از بیکاری کارگران در شرایط شیوع کرونا اعلام کرد و افزود: از سوی دیگر امسال سال جهش تولید است و در کنار برنامه‌های مربوط به کاهش آسیب کرونا برنامه جهش تولید نیز طراحی شد.
 
وی با اشاره به وارد شدن فشار اقتصادی زیاد به بنگاه‌های اقتصادی، گفت: ارائه وام ۱۶ میلیون تومانی در قبال هر فرد کارگر با بهره ۱۲ درصد به صاحبان بنگاه‌ها برای نگه داشتن کارگرانشان و نگاه روبه جلو به جهش تولید از دیگر اقدامات ما در همین راستا بود. کمیته بهداشتی، فرهنگی اجتماعی نیز تولید محتوای مناسب برای کارگران، تدوین پروتکل‌های بهداشتی و تجهیز خانه‌های بهداشت کار سراسر کشور(حدود سه هزار خانه بهداشت) را بر عهده داشت؛ بسیاری از مسائل مربوط به بی‌کاری توسط همین کمیته طراحی و تصویب شد.
 
معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از تدوین و ارائه بودجه مربوط به بیمه بیکاری توسط کمیته بهداشتی، فرهنگی ـ اجتماعی و کمیته اشتغال خبر داد و گفت: بسیاری از مقالات بین‌المللی در خصوص کرونا و کارگران نیز ترجمه و اطلاع‌رسانی شد. همچنین بسیاری از بنگاه‌ها در تأمین ماسک و مواد ضدعفونی‌کننده مشکل داشتند که تهیه و توزیع این اقلام با وزارت بهداشت بود که هماهنگی لازم با این وزارتخانه انجام و اقلام بهداشتی به قیمت مناسب بین این مراکز توزیع شد.
 
صادقی فر با تأکید بر اینکه بعد از قرنطینه اولیه و بازگشت کارگران به سرکار باید بر نحوه اجرای پرتکل‌های بهداشتی نظارت کاملی صورت بگیرد، گفت: کمیته بهداشتی، فرهنگی و اجتماعی هر هفته جلسه برگزار و تمامی مسائل روز را رصد می‌کند و این اقدامات تا پایان همه‌گیری کرونا نیز ادامه خواهد داشت.
 
وی در پاسخ به این سؤال که چه قدر در بی‌کار نشدن کارگران ایرانی موفق بوده‌اید؟ گفت: با شیوع کرونا و بسته شدن بنگاه‌ها اخراج شدن کارگران طبیعی بود اما نکته مهم این بود که تسهیلاتی برای بیمه بیکاری در نظر گرفته شد که ۶۷۰ هزار نفر برای دریافت این بیمه ثبت نام کردند که همگی پوشش داده شد. البته باید قبول کنیم که بیکار نشدن کارگران در شرایط موجود امکان‌پذیر نبود اما با ارائه وام به بنگاه‌های اقتصادی که کارگران خود را نگه‌داشته بودند و ارائه بیمه بی‌کاری به کارگران تلاش شد تبعات این مشکل کاهش پیدا کند.
  انصراف شش هزار و ۵۰۰ نفر از دریافت بیمه بیکاری
معاون فرهنگی، اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص اشتغال کارگران بیکارشده پس از کرونا نیز گفت: بسیاری از این کارگران پس از کرونا به کار قبلی خود باز خواهند گشت. با برداشته شدن قرنطینه اولیه شش هزار و ۵۰۰ نفر از دریافت بیمه بیکاری انصراف دادند و این یعنی این تعداد به سر کار خود بازگشته‌اند.
 
وی در پاسخ به این سؤال که به مناسبت هفته کارگر چه خبر خوبی برای کارگران دارید؟ گفت: دو خبر خوب در پیش است که طی روزهای آینده وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آنها را اعلام خواهد کرد که باید منتظر باشیم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کرونا کارگران بیکاری فشار اقتصادی اجتماعی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی معاون فرهنگی برای کارگران بیمه بیکاری بنگاه ها شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری این جشنواره ملی در سه بخش فیلم ۱۰۰ثانیه‌ای، عکس و پوستر گفت: برگزیدگان در سه بخش ملی، کیش و آزاد؛ معرفی خواهند شد.

سیدعلیرضا فاطیمان‌پور با اشاره به استقبال هنرمندان از جشنواره کیش بهشت خانواده‌ها، گفت: حمایت از هنرمندان بومی و توسعه رویداد‌های ملی و بین‌المللی حوزه خانواده در از اهداف برگزاری این جشنواره بوده است.

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش، گفت: سه موضوع خانواده و نشاط اجتماعی، حریم خانواده و احترام به قانون و خانواده و محیط زیست با هدف ارتقای فضای بومی، هویت دینی و ملی در نظر گرفته شد تا بتوانیم نقش موثری به عنوان الگویی مناسب در توسعه گردشگری منطقه داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برپایی جشن «خدا قوت کارگر» در ورزشگاه امام رضا (ع) مشهد
  • معرفی برگزیدگان نخستین جشنواره ملی کیش بهشت خانواده‌ها
  • تعهدات وزارت نفت در بخش درمان بوشهر نیازمند بازنگری جدی است
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • ۵ نفر از کارگران نمونه البرز تجلیل شدند
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • پیگیری نکردن خواسته کارگران توسط نماینده‌شان از ترس اخراج یک ضعف قانونی است
  • بیش از ۱۹۰۰۰ واحد کارگری و کارگاه‌ تولیدی در کردستان وجود دارد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • بازنگری تعهدات وزارت نفت نسبت به طرح‌های درمانی بوشهر