Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:12:05 GMT

ملی‌پوش اسکی: از بیابان به برف رسیدم

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۷۵۹

ملی‌پوش اسکی: از بیابان به برف رسیدم

شیوع ویروس کرونا در ایران و تاکید ستاد ملی پیشگیری از این ویروس موجب شد تا تمام فعالیت‌های ورزشی ایران به حالت تعلیق درآید. یکی از رشته‌هایی که بیشترین آسیب از این ویروس دید اسکی بود زیرا این ورزش تنها در چند ماه از سال انجام می‌شود و پیست‌های آن نیز در فصل زمستان برای بازدیدکنندگان جذابیت دارد. ملی پوشان این رشته اکنون در دوران قرنطینه تمرینات را در خانه انجام می‌دهند تا بدن خود را آماده نگه دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«فروغ عباسی» یکی از دختران ملی‌پوش این رشته است که با شیوع ویروس کرونا تمرینات را تعطیل و به گفته خودش تنها کارهای بدن‌سازی را در محیط خانه انجام می‌دهد.

او روز پنج‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به بازخوانی روند شکل‌گیری زندگی ورزشی خود در رشته اسکی پرداخت.

پدر و مادرم مشوق من بودند

من در یک خانواده ورزشی به دنیا آمدم. پدر و مادرم مدرک درجه ۲ اسکی از فدراسیون این رشته دارند. من از زمانی که راه رفتن را آموختم با ورزش اسکی نیز آشنا شدم. البته در رشته‌های دیگری مانند دوچرخه‌سواری نیز فعالیت دارم اما ورزش تخصصی و حرفه‌ای من اسکی است. موفقیت در این رشته موجب شد تا به تنها دختر ایرانی تبدیل شوم که تاکنون در ۲ المپیک زمستانی حضور پیداکرده است.  خانواده از لحاظ روحی و همچنین مالی مهم‌ترین مشوق من در پیشرفت بودند.

از بیابان به برف رسیدم

من از شهر شیراز گام در رشته اسکی گذاشتم شهری که مانند تهران و کرج پیست‌های برف‌گیر ندارد و بیشتر بیابانی و گرم است. این امر موجب شد تا پیش از بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۱۸ کره جنوبی یک گروه مستندساز خارجی زندگی ورزشی من را بررسی کنند. یکی از عکس‌هایم پوستر مسابقات کره جنوبی شد. در این عکس یک‌طرف بیابان و یک‌طرف برف دیده می‌شود.

اسکی سخت اما هیجان‌انگیز است

من چند رشته مانند دوچرخه‌سواری و اسکی را تجربه کردم اما به‌عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای می‌گویم که رشته اسکی هم دارای هیجان و هم سخت است. سختی‌های این رشته در دل هیجان به فراموشی سپرده می‌شوند. بدون شک تجربه تمرین و همچنین سختی‌های رسیدن به موفقیت موجب شده تا از هر ورزشکاری سوال شود رشته ورزشی خود را سخت‌تر از دیگری بداند. ورزش اسکی نیاز به هوش بالایی دارد و لازمه موفقیت در آن تاکتیک‌های جدید است.

تامین مالی اسکی سخت است

قبلا گفته می‌شد افراد متمول بیشتر می‌توانند به اسکی وارد شوند اما من این حرف را قبول نداشتم اما با توجه به شرایط اقتصادی که در این ۲ سال وجود داشته است باید بگویم این افراد نیز سخت به اسکی می‌آیند. هزینه اسکی سالانه برای هر ورزشکار مبلغی در حدود ۱۰۰ میلیون تومان است. مجبوریم ۲ سال یک‌بار وسایل اسکی را تعویض کنیم. در چند سال پیش می‌شد با چند ماه حقوق وسایل را خرید اما الان این‌گونه نیست.

فدراسیون بودجه لازم را ندارد

متاسفانه بودجه مصوب برای فدراسیون مطابق با هزینه‌ها نیست. وسایل اسکی وارداتی و به نرخ ارز محاسبه می‌شود. اینکه بودجه این فدراسیون کم در نظر گرفته می‌شود موجب خواهد شد تا دست مدیران بسته باشد.

مدیریت افتخاری عالی است

عادلانه نیست که با بودجه مصوب مدیریت کنونی فدراسیون را به نقد بگذاریم. «سیدعبدی افتخاری» یکی از موفق‌ترین مدیران این فدراسیون است که اقدامات مهمی انجام داده است؛ اقداماتی که می‌شود تاثیر آن را در اسکی دختران ایران دید. در دوران مدیریت افتخاری تمرین زنان از مردان جدا شد و متد جدیدی برای آن در دستور کار قرار گرفت. اختلاف زمانی من در المپیک زمستانی ۲۰۱۴ با نفر نخست ۲۴ ثانیه بود که با تمرینات جدید در سال ۲۰۱۸ به ۱۱ ثانیه رسید.

آینده شغلی اجازه خداحافظی نمی‌دهد

یک دوره کوتاه از تیم ملی خداحافظی کردم اما دوباره به اردو برگشتم و الان عضو تیم هستم. نمی‌دانم در آینده چه خواهد شد و آیا می‌توانم در المپیک زمستانی چین باشم یا نه اما آنچه من را از خداحافظی منع می‌کند آینده شغلی است. یک ملی‌پوش اسکی با سختی‌هایی که برای موفقیت تحمل کرده است نمی‌تواند برای خود یک شغل پیدا کند. به وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و اداره کل ورزش جوانان شیراز رفتم اما تاکنون نتوانستم شغلی برای خودم پیدا کنم.

من عنوان آسیایی دارم و عنوان می‌کنند که باید عنوان جهانی یا المپیک داشته باشید آیا با امکانات و زیرساخت‌هایی که در کشور وجود دارد امکانش هست که عنوان قهرمانی کسب کنیم؟ ما کلاً در فصل سه ماه امکان تمرین و استفاده از پیست را داریم با این وجود باید با ورزشکاران اروپایی رقابت کنیم.

برچسب‌ها کره‌ جنوبی کمیته ملی المپیک سید عبدی افتخاری کرج اسکی پروندهٔ خبری رقابت های ورزشی ، قربانیان کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کره جنوبی کمیته ملی المپیک سید عبدی افتخاری کرج اسکی کره جنوبی کمیته ملی المپیک سید عبدی افتخاری کرج اسکی المپیک زمستانی موجب شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم

حسین مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی در نشست خبری با اهالی رسانه اظهار کرد: بعد از مسابقات داخل سالن آسیا، مسائلی بود که باید حل می‌شدند. سعی کردیم بیشتر انرژی خود را برای آمادگی نفراتی که شانس کسب سهمیه المپیک دارند، بگذاریم. در این باره کمک‌های وزارت ورزش را نیز داشتیم.  

او  ادامه داد: هفته آینده جلسه‌ای در کمیته ملی المپیک خواهیم داشت و موارد و خواسته‌ها را آنجا مطرح می‌کنیم تا آنها نیز به فدراسیون کمک کنند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره اینکه آیا فدراسیون با بدهی مواجه است یا نه، گفت: فدراسیونی که بدهکار نباشد، فدراسیون نیست. به هر حال یک رویداد بزرگ برگزار شد و همه برای آن زحمت کشیدند. اینگونه رویداد‌ها هزینه‌هایی را هم برای فدراسیون دارد، اما گفته‌ام که هر کمبود و مشکلی باشد، برعهده می‌گیرم.

مطیعی درباره رویکرد فدراسیون دوومیدانی به انتخابات گفت: کسانی که از من شناخت دارند و سابقه من را می‌دانند، به این موضوع آگاه هستند که هیچ رویکردی ندارم و از طرف معاونت ورزش قهرمانی وزارت ورزش و هیچ‌کس صحبتی در این باره نشده. در ابلاغ من هم موضوع بی‌طرفی آمده است. وزارت ورزش دخالت و نظر خاصی در انتخابات ندارد و مجمع به این جایگاه رسیده است که فرد اصلح را انتخاب کند و فدراسیون را با کمترین تنش و معضل تحویل رئیس جدید بدهد.

او ادامه داد: ما در سال المپیک هستیم و ابر و باد و مه و خورشید و فلک باید در کار باشند تا ورزشکاران ما به این رویداد برسند.

سرپرست فدراسیون دوومیدانی درباره انتقادات حسین رسولی و چند ورزشکار دیگر از وضعیت حاکم بر دوومیدانی تصریح کرد: ما رشته‌ها و ماده‌های زیادی داریم. بر همین اساس فیروزی را به‌عنوان مدیر تیم‌های ملی منصوب کردیم تا این مسائل و مشکلات را رصد کرده و حل کند و با من در تماس باشد تا مشکلات حل و فصل شود.

باشگاه خبرنگاران جوان ورزشی پایه و آبی

دیگر خبرها

  • نشست مشترک کارگروه ورزش حزب موتلفه اسلامی و مسئولین کمیته ملی المپیک
  • استارت حسن یزدانی برای ثبت رکورد 2 رقمی در تاریخ ورزش ایران
  • خسروی‌وفا: توان ورزش ما بسیار فراتر از اینهاست
  • معرفی شهید سرسنگی به عنوان شهید شاخص استان یزد
  • برگزاری نشست کارگروه ورزش حزب موتلفه و کمیته ملی المپیک
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • مطیعی: دو و میدانی را با کمترین تنش به رئیس جدید تحویل می‌دهیم
  • هیچ مسئولی نمی‌تواند طلبکار رشته کشتی باشد / نمی‌خواهم نفر اول تیم ملی باشم!
  • شمسایی: خوشحالم که در دو سال به دو فینال رسیدم
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست