Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@04:10:25 GMT

بخشش اجاره‌بها تجلی نوعدوستی در روزهای کرونایی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۷۷۸

بخشش اجاره‌بها تجلی نوعدوستی در روزهای کرونایی

هرچند  شیوع کرونا آسیب های جدی به بازار کسب وکار به ویژه برای مستاجران وارد کرد اما در این بین برخی مالکان نشان دادند که منش پهلوانی فقط در ورزش نیست و می تواند برای آنها نیز صدق کند.

با وجود دشواری هایی که عصر کرونا بر مردم تحمیل کرده و اساس کسب درآمد، بازار عرضه و تقاضا و فعالیت روزمره اقتصادی مردم را برهم زده است، ناتوانی در پرداخت اجاره بها مهمترین نگرانی مستاجران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باوجود دشواری هایی که عصر کرونا بر مردم تحمیل کرده و اساس کسب درآمد، بازار عرضه و تقاضا و فعالیت روزمره اقتصادی مردم را برهم زده است، ناتوانی در پرداخت اجاره بها مهمترین نگرانی مستاجران است.

البته این دغدغه صرف مستاجران بازار کسب و کار نیست و حتی خانه نشینان اجاره ای، مهدکودک ها و مدارس غیرانتفاعی و سایر بخش های خصوصی نیز با این مساله مواجه شده اند.

با این حال بوده و هستند سرمایه دارانی که از دریافت اجاره بهای خود چشم پوشی کرده و حس نوعدوستی را در جامعه ناخوش احوال این روزهای کرونایی هدیه کردند.

اقدامی که لبخند توام با امیدواری را در دل مستاجران نقش بست و حالا که فعالیت کسب و کار با رعایت فاصله اجتماعی و سایر توصیه های بهداشتی امکان پذیر شده، به دنبال جبران خسارت و آسیب مالی خود هستند.

این عزم نوعدوستی البته مورد انتظار از اهالی کسب و کار است که انصاف را در برابر مشتری در این روزهای سخت رعایت کنند و به همان اندازه که مورد لطف و بخشش مالکان قرار گرفته اند، همدرد مردم نیز باشند.

ماراتن پویش بخشش در همدان

اطلاع رسانی رسانه ها در اقدام بجا و در خورتحسین مالکان در بخشش اجاره بها در سطح شهر باعث شد تا به نوعی ماراتن بخشش در همدان ایجاد شود.

پیوستن به این بخشش ها از اسفندماه سال قبل و در مجتمع های تجاری مرکز شهر همدان آغاز شد و چندی پیش نیز برخی مالکان مغازه های خیابان پرتردد و تجاری پاستور نیز دست به این اقدام زدند.

دبیر اتاق اصناف همدان در این باره گفت: در راستای راه اندازی پویش بخشش اجاره بهای مغازه‌ها ، تاکنون بیش از ۵۰۰ مالک همدانی اجاره بهای مستاجران خود را بین یک تا سه ماه بخشیده اند.

در راستای راه اندازی پویش بخشش اجاره بهای مغازه‌ها ، تاکنون بیش از ۵۰۰ مالک همدانی اجاره بهای مستاجران خود را بین یک تا سه ماه بخشیده اند.

احمد گازرانی افزود: همچنین در این پویش با شعار« مهربان باش و دستی بگیر شاید فردایی نباشد»، ۸۵ درصد مالکان مغازه‌های خیابان پاستور همدان نیز اجاره بهای مغازه‌های خود را به مستاجرها بخشیدند.

وی خاطرنشان کرد: همزمان با ترویج پویش بخشش اجاره بهای مغازه‌ها ، پویش بخشش اجاره بهای مسکن نیز در ایام ماه مبارک رمضان ایجاد شده و انتظار داریم صاحب خانه ها نیز بخشش، کاهش و یا تمدید اجاره ها بدون افزایش آن را داشته باشند.

بخشش به باباطاهر رسید

مالکان مغازه‌های مرکز خرید باباطاهر همدان نیز اجاره بهای فروردین و اردیبهشت ۴۷ مستاجر در این مجتمع را بخشیدند تا مرهمی بر کسادی بازار این مستاجران در روزهای کرونایی باشد.

مرکز خرید باباطاهر جزو مجتمع های مهم تجاری در دل بازار است و هماهنگی مالکان در بخشش اجاره بها شوک خوشایندی برای مستاجرانی بود که دغدغه پرداخت آن در شرایط رکود بازار کسب و کار را داشتند.

مالکان مغازه ها و مجتمع های تجاری پیاده راه بوعلی، اکباتان، آرامگاه بوعلی، شریعتی و سایر نقاط بازار مرکزی شهر همدان نیز اغلب اقدام به بخشش اجاره بها در ماه های اسفند، فروردین و اردیبهشت کردند.

البته مالکان مجتمع مهستان پیاده راه بوعلی همدان جزو اولین ها در این پویش بخشش بودند و اسفندماه سال گذشته با ایجاد پویش «مهربان باش و دستی بگیر، شاید فردایی نباشد» توسط بازاریان، اجاره ۶۰ درصد از واحدهای صنفی این مجتمع بخشیده شد.

بخشش هزار واحد از اجاره بها

 مدیر کل تبلیغات اسلامی استان همدان با قدردانی از مالکان در بخشش اجاره بها گفت: بیش از یک هزار مورد بخشش اجاره بها از سوی مالکان بخش های مختلف در این استان گزارش شده است.

حجت‌الاسلام محمد هادی نظیری افزود: در همین راستا همدان یکی از استان های پیشتاز در سطح کشور است.

وی بیان کرد: این اقدام نیک و قابل تحسین همچنان ادامه دارد و همراهی بسیار خوبی را از سوی مالکان شاهد هستیم.

 رییس تبلیغات اسلامی شهرستان همدان نیز در این باره گفت: در مرحله نخست این پویش که تا دهم فروردین ماه انجام شد یکصد مالک همدانی اجاره بهای مغازه خود را از یک ماه تا چند ماه بخشیدند.

حجت الاسلام علیمراد کیانی افزود: در مرحله دوم نیز شاهد استقبال چشمگیر مالکان در بخشش اجاره بها بودیم به طوریکه  اجاره بهای ۶۰۰ مغازه تجاری به ارزش ۲ میلیارد و ۷۲۱ میلیون تومان بخشیده شد.

وی راه اندازی پویش بخشش اجاره بها را اقدامی مطلوب در راستای حمایت از مستاجران دانست و گفت: در حوزه مسکن نیز خیران اجاره ۵۵۴ خانواده آسیب دیده از کرونا که پیشتر شناسایی شده بودند را پرداخت و یا از سوی مالکان بخشیده شد.

حجت الاسلام کیانی یادآور شد: سه میلیارد و ۹۴۱ میلیون تومان میزان ارزش اجاره بهای بخشیده شده در سطح همدان است و شهروندان همدانی مشارکت شایسته را در این پویش داشته اند.

برچسب‌ها ویروس کرونا نرخ اجاره بها همدان پروندهٔ خبری رفتار مومنانه و همدلانه ایرانیان در روزگار کرونا کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا نرخ اجاره بها همدان ویروس کرونا نرخ اجاره بها همدان مالکان در بخشش اجاره بها پویش بخشش اجاره بهای اجاره بهای مغازه ها پویش بخشش اجاره بها مالکان مغازه ها بخشیده شد همدان نیز کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۷۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!

تنها پسرِ زنی که ۷ سال قبل در جنایتی هولناک به قتل رسیده بود، وقتی به دادسرا رفت تا مقدمات اجرای حکم قصاص را فراهم کند نشانه‌ای از مادرش دید که در نهایت تصمیم گرفت قاتل را ببخشد. اما این نشانه چه بود و پسر مقتول چطور متوجه آن شد؟

به گزارش ایسنا، به نقل از همشهری آنلاین: یکی از روزهای خردادماه سال ۹۶ به پلیس اهواز خبر رسید که زنی که به تنهایی زندگی‌ می‌کرد در خانه‌اش در منطقه چهارراه آبادان به قتل رسیده است. این خبر را نزدیکان این زن به پلیس خبر داده بودند. آنها بعد از آنکه او به تماس‌های‌شان جواب نداده بود نگران شده و به خانه اش رفته و در آنجا با پیکر بی‌جانش روبه‌رو شده بودند.

بر بدن مقتول چندین جای بریدگی با جسم برنده و نوک تیز به چشم می‌خورد. همچنین فرزندان مقتول با بررسی وضعیت او پی بردند که طلا و جواهراتی که او همیشه استفاده می‌کرده نیز سرقت شده است. از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد که عامل جنایت آیفون خانه را نیز احتمالا با این تصور که تصاویر او را ضبط کرده سرقت کرده است. در همین حال متخصصان پزشکی قانونی بعد از معاینه اولیه جسد اعلام کردند که به احتمال زیاد یک روز از قتل می‌گذرد. در این شرایط بود که پیکر مقتول به پزشکی قانونی منتقل شده و تحقیقات برای رازگشایی از این جنایت آغاز شد.

برق طلا

آنطور که نزدیکان مقتول می‌گفتند از مدتها قبل یک نظافت‌چی برای تمیز کردن خانه مقتول به آنجا می‌رفت و روز قبل پسر نظافت‌چی به جای او به خانه زن تنها رفته بود. این زن آن روز در تماس با دخترش گفته بود که پسر نظافت‌چی که حدود ۱۸ سال داشت طوری رفتار کرده که او ترسیده است. همین اطلاعات باعث شد که نام پسر ۱۸ ساله بعنوان اولین مظنون مطرح و ساعتی بعد به اتهام قتل دستگیر شود.

متهم در همان بازجویی‌های مقدماتی به قتل اعتراف کرد و گفت با انگیزه سرقت جواهرات زن تنها او را به قتل رسانده است. متهم در اعترافاتش گفت: پدرم سالها برای نظافت به آنجا می‌رفت. آن روز چون کارش زیاد بود از من خواست به آنجا بروم. هنگام ورود نگاهم به جواهرات زن افتاد و وسوسه شدم. چند دقیقه ای کار کردم اما ناگهان به سوی او رفتم و بعد از قتل جواهراتش را سرقت واز آنجا فرار کردم. بعد جواهرات را به یک طلافروشی بردم تا بفروشم اما طلافروش فاکتور خواست و فقط به من ۳ میلیون تومان داد و قرار شد بقیه پول را بعد از بردن فاکتور بدهد.

حکم قصاص

متهم به قتل در ادامه با شکایت فرزندان مقتول بعنوان اولیای دم در دادگاه کیفری یک استان خوزستان محاکمه و به قصاص محکوم شد. از آنجا که همه شواهد و مدارک در این پرونده علیه متهم بود حکم قصاص در دیوان‌عالی کشور نیز تایید و مقرر شد این حکم بعد از پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم، اجرا شود. بر اساس قانون زمانی که قاتل مرد و مقتول زن باشد برای اجرای حکم اولیای دم باید نیمی از دیه قاتل را به او بپردازند.

شمارش معکوس برای قصاص

با قطعی شدن حکم، همه چیز برای قصاص قاتل آماده شده بود. چند روز قبل تنها پسر مقتول برای پرداخت تفاضل دیه به دادسرا رفته بود. او قصد داشت هرطور که شده قاتل مادرش را قصاص کند و اصلا به بخشیدن او فکر نمی‌کرد. در دادسرا اما اتفاقی افتاد که ناگهان ورق برگشت. او با زنی به نام مریم کارگر دستجردی که در پرونده های قتل زیادی پادرمیانی کرده و باعث صلح و سازش شده روبه‌رو شد. این فعال اجتماعی در حال تلاش برای صلح و سازش در پرونده دیگری بود و پسر مقتول وقتی او را دید تحت تاثیر حرفهایش قرار گرفت و ناگهان از تصمیمی که گرفته بود منصرف شد. او دادسرا را ترک کرد و چند روز بعد دوباره برگشت و این بار گفت قصد دارد قاتل را ببخشد.

چرا قاتل مادر را بخشیدم

میلاد سوزنچی، فرزند مقتول درباره این تصمیم به همشهری می‌گوید: در این مدت برای تصمیم گیری خیلی فکر کردم اما به نتیجه‌ای نرسیدم. چند روز قبل بر سر مزار مادرم رفته بودم. از او خواستم نشانه‌ای به من نشان دهد تا بهتر تصمیم بگیرم و از فشاری که تحمل می‌کنم نجات پیدا کنم. روزی که به دادسرا رفتم تا کار را تمام کنم با دیدن خانم دستجردی آن نشانه را حس کردم. وقتی او با من صحبت کرد آرام شدم و همان موقع تصمیم گرفتم که قاتل مادرم را برای رضای خدا ببخشم. در حقیقت مادرم خودش با نشانه‌ای که نشانم داد خواست تا قاتلش را ببخشم. من هم کاری را کردم که او خواسته بود. حالا از تصمیمی که گرفته‌ام راضی هستم و احساس آرامش می‌کنم.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • تجلی زندگی بر مدار مدیریت زمان
  • تورم نقطه به نقطه تولید در فروردین ۲۳.۸ و سالانه ۳۱.۲ درصد شد
  • تداوم کاهش تورم شاخص بهای تولیدکننده در فروردین‌ماه ۱۴۰۳
  • تجلی شرافت انسانی در خیزش نخبگانی
  • وقتی مقتول دستور بخشش قاتلش را داد!
  • جزئیات مصوبه ساماندهی بازار مسکن و اجاره‌بهای مسکونی
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بهای خون ۱۴ هزار کودک غزه افق پیروزی را روشن می‌کند
  • نگاهی به طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی