Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-04-28@00:11:46 GMT

جابجایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری مسافر در فرودگاه‌ها

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۱۹۶۲

جابجایی یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری مسافر در فرودگاه‌ها

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت فرودگاه‌ها از جابه جایی بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر در فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران و فرودگاه امام (ره) طی اسفند ۹۸ خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران؛ حمیدرضا سیدی با اعلام این خبر عنوان کرد: فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت و فرودگاه امام (ره) در اسفند ۹۸، با انجام ۱۷ هزار و ۷۲۵ فروند نشست و برخاست توانسته اند بیش از یک میلیون و ۶۶۱ هزار مسافر را به همراه بیش از ۱۷ میلیون کیلوگرم بار و مرسولات پستی جابجا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در اسفند ۹۸، فرودگاه مهرآباد با ۶۶۴۶ فروند بیشترین نشست و برخاست را به خود اختصاص داده و با جابه‌جایی بیش از ۶۲۶ هزار مسافر پرترافیک‌ترین فرودگاه بوده است و فرودگاه مشهد با ۲۰۸۸ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش حدود ۲۴۸ هزار مسافر، دومین فرودگاه پرترافیک کشور و فرودگاه شیراز با ۱۳۷۰ فروند نشست و برخاست و اعزام و پذیرش بیش از ۱۱۴ هزار مسافر در جایگاه سومین فرودگاه کشور قرار دارد.

سیدی گفت: در این بین فرودگاه مهرآباد با ارسال و پذیرش بیش از پنج میلیون کیلوگرم بار و مرسولات در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه امام خمینی (ره) با ارسال و پذیرش بیش از سه میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه مشهد با ارسال و پذیرش حدود دو میلیون و ۴۰۰ هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با بیان اینکه سهم پروازهای داخلی از کل پروازهای اسفند ۹۸، نشست و برخاست ۱۶ هزار و ۴۵۳ فروند هواپیماست که طی آن حدود ۱.۵ میلیون مسافر و حدود ۱۳ میلیون کیلوگرم بار منتقل شده‌است، افزود: با توجه به اینکه تمام پروازهای فرودگاه مهرآباد داخلی است، در این بخش این فرودگاه، در رتبه نخست قرار دارد و پس از آن فرودگاه مشهد با ۱۹۲۱ فروند نشست و برخاست حدود ۲۳۰ هزار اعزام و پذیرش مسافر و ارسال و پذیرش حدود دو میلیون کیلوگرم بار در جایگاه دوم و فرودگاه شیراز با ۱۲۹۰ فروند نشست و برخاست، اعزام و پذیرش بیش از ۱۰۷ هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۹۲۹ هزار کیلوگرم بار در جایگاه سوم قرار دارد.

وی گفت: همچنین سهم پروازهای خارجی اسفند ۹۸، در فرودگاه‌های بین‌المللی تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها نیز، نشست و برخاست ۱۲۷۲ فروند هواپیما است که طی آن حدود ۱۴۶ هزار مسافر اعزام و پذیرش و بیش از چهار میلیون کیلوگرم بار ارسال و پذیرش شده‌است.

به گفته سیدی، در این بخش فرودگاه امام خمینی (ره) با نشست و برخاست ۹۳۶ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۱۱۴ هزار مسافر و ارسال و پذیرش حدود سه میلیون و ۶۰۰ هزار کیلوگرم بار و مرسولات، در رتبه نخست قرار گرفته است و پس از آن فرودگاه مشهد با میزبانی ۱۶۷ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش بیش از هزار مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۳۷۹ هزار کیلوگرم بار و فرودگاه شیراز با نشست و برخاست ۸۰ فروند هواپیما، اعزام و پذیرش حدود ۷۵۰۰ مسافر و ارسال و پذیرش بیش از ۱۶۳ هزار کیلوگرم بار در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

وی افزود: اسفند ۹۸ حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پروازها به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، امام خمینی (ره)، اصفهان، بندرعباس، تبریز و عسلویه انجام شده است.

همچنین حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای داخلی به ترتیب در ۱۰ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و زاهدان انجام شده و حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پروازهای بین المللی به ترتیب در دو فرودگاه امام خمینی (ره) و مشهد انجام شده است.

به گفته سیدی، نحوه توزیع پروازها در ساعات شبانه روز و روزهای هفته نشان می‌دهد که در ۲۴ ساعت شبانه روز، اوج پروازها ساعت ۸ و در روزهای هفته، اوج پروازها در روز شنبه بوده است.

معاون برنامه ریزی، نظارت و امور اقتصادی شرکت افزود: ۹۳ درصد پروازهای داخلی به پروازهای مسافری اختصاص دارد که ۹۲ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۷۷ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شود.

کد خبر 421428

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پرواز خارجي پروازهای داخلی پرواز داخلي هواپیما سفر هوایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مسافر و ارسال و پذیرش ارسال و پذیرش بیش فروند نشست و برخاست میلیون کیلوگرم بار هزار کیلوگرم بار فرودگاه مهرآباد شرکت فرودگاه ها فرودگاه مشهد کیلوگرم بار فروند هواپیما اعزام و پذیرش کیلوگرم بار فرودگاه امام پذیرش حدود امام خمینی هزار مسافر اسفند ۹۸

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۱۹۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز

به گزارش خبرگزاری مهر، در این اطلاعیه آمده است: با عنایت به درخواست شهرداری منطقه ۹ تبریز مبنی بر جابجایی تأسیسات در تقاطع غیر همسطح پل خلعت پوشان، نیاز به قطع موقت آب خط آبرسانی ۸۰۰ میلی متری سعید آباد برای جابجایی تأسیسات وجود دارد.

اطلاعیه یاد شده می‌افزاید: با ضمن پوزش از شهروندان محترم ساکن در شهرک خاوران تبریز به اطلاع می‌رساند، آب مناطق مذکور از شنبه هشتم اردیبهشت از ساعت ۸ تا ۲۰ شب همان روز، با افت فشار و احتمالاً قطعی مواجه خواهد شد.

در این اطلاعیه از مردم درخواست شده است با صرفه جویی در مصرف آب و اجتناب از مصارف غیر ضرور همکاری لازم با شرکت آب و فاضلاب را انجام دهند.

کد خبر 6088628

دیگر خبرها

  • ببینید | نماز جماعت ۵ هزاری نفری در آمریکا
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • اقامه نماز جماعت ۵ هزار نفری در قلب آمریکا (فیلم)
  • نماز جماعت ۵ هزاری نفری در قلب آمریکا + فیلم
  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • پیش بینی صعود ۴۰هزار نفری به ارتفاعات بازی دراز
  • احتمال قطعی آب شهرک خاوران تبریز
  • کتک‌کاری یک مسافر با راننده اتوبوس در آمریکا + فیلم
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری