Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@23:48:24 GMT

وزیر جهاد کشاورزی: ۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می شود

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۲۴۷۴

وزیر جهاد کشاورزی: ۱۱ میلیون تن گندم خرید تضمینی می شود

کاظم خاوازی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در شهرستان دهلران اظهار داشت: اقدام های خوبی در استان ایلام توسط دولت انجام گرفته که مهمترین آن شبکه های فرعی آبرسانی به اراضی کشاورزی است.

وی افزود: بیشتر زمین هایی که امروز به لطف انشعاب های فرعی بارور شده اند در زمره اراضی بایر و فاقد بهره برداری و یا دیم بودند که با تبدیل به آبی، رونق تولید آنها افزایش چشمگیر و قابل توجهی یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاوازی به طرح های منابع طبیعی و آبخیزداری هم اشاره کرد و یادآور شد: در دشت های بیابانی، پروژه های جنگل کاری و آبخیزداری خوبی صورت گرفته است که فعالیت های آبخیزداری علاوه بر تقویت سفره های زیرزمینی می تواند در افزایش بهره وری اراضی کشاورزی نقشی موثر داشته باشد.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه های مد نظر برای استان ایلام تکمیل زنجیره های تولید در زیربخش های مختلف با ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی است که به عنوان مثال برای شهرستان دهلران ایجاد کشتارگاه و کارخانه قند در دستور کار قرار دارد .

وزیر جهاد کشاورزی عصر دیروز با استقبال قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام از طریق فرودگاه شهدای ایلام برای سفری ۲ روزه وارد این استان شد.

وزیر جهاد کشاورزی در این سفر علاوه بر بازدید از پروژه های کشاورزی شهرستان مهران از طریق شرکت در برنامه ویدیو کنفرانس با حضور رییس جمهوری در افتتاح یا کلنگ زنی ۱۲۳ پروژه کشاورزی استان ایلام به صورت همزمان، شرکت می کند.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم افتتاح طرح دولت اراضی کشاورزی کاظم خاوازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم افتتاح طرح دولت اراضی کشاورزی کاظم خاوازی وزارت جهاد کشاورزی ایلام گندم افتتاح طرح دولت اراضی کشاورزی کاظم خاوازی جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

عطااللّه هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: بنابر آخرین آمار از ابتدای فصل برداشت ۷۵۰ هزارتن گندم با ارزش حدود ۱۴ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰ درصد افزایش داشته است.

به گفته او، علی رغم گذشت بیش از یک ماه از فصل برداشت، ریالی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است و کشاورزان کماکان چشم انتظار دریافت پول هستند.

هاشمی ادامه داد: براساس قانون ۲۴ ساعت پس از تحویل گندم به مراکز خرید، مطالبات کشاورزان باید پرداخت شود که متاسفانه این امر مورد بی توجهی قرار گرفته است.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران با بیان اینکه دولتمردان نسبت به تخصیص جایزه گندم بی تفاوت هستند، افزود: علی رغم پیگیری های مکرر، خبری از تخصیص جایزه و اصلاح قیمت گندم نیست که استمرار این روند، خرید تضمینی را دچار چالش می کند.

او گفت: براساس برآوردهای صورت گرفته تولید گندم بالای ۱۴ میلیون تن و حداقل خرید ۱۲ میلیون تن خواهد بود که در صورت بی تفاوتی به جایزه گندم و پرداخت مطالبات، محصول تولیدی صرف خوراک دام و طیور می شود و به نوعی هدر می رود.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی صنعت ، تجارت و کشاورزی

دیگر خبرها

  • برداشت گندم از مزارع کرمانشاه آغاز شد
  • بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان خریداری شد
  • خرید بیش از ۷۷۰ هزار تن گندم در خوزستان+فیلم
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • آغاز برداشت خوشه‌های طلایی از مزارع کازرون از فردا
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید