Web Analytics Made Easy - Statcounter

با دستور رئیس کمیته امداد مرحله نخست رزمایش بخشش ایرانیان با توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در استان فارس آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، در این مراسم که به‌صورت ویدئو‌کنفرانس از محل مجموعه فرهنگی تربیتی شهید ربانی شیرازی کمیته امداد فارس با حضور آیت‌الله دژکام نماینده ولی‌فقیه در استان فارس، عنایت‌الله رحیمی، سردار بوعلی جانشین سپاه فجر فارس، حجت‌الاسلام موسوی رئیس‌کل دادگستری برگزار شد، رئیس کمیته امداد کشور از حمایت‌های و همراهی خیران فارس در کمک به نیازمندان قدردانی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرتضی بختیاری با بیان اینکه استان فارس همواره در کشور پیشگام بوده است، افزود: خیران استان فارس‌ قبل از آغاز این رزمایش هم ۴۰ هزار بسته معیشتی به خانواده‌های زیرپوشش کمیته امداد ‌‌کمک کرده بودند. قرار است تا پایین این طرح ۲۰۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۵۰ میلیارد تومان در سراسر استان توزیع شود.

محمد بذرافشان، مدیر‌کل کمیته امداد ‌‌استان فارس نیز در این مراسم اظهار داشت: در قالب این طرح به همت خیران در مرحله نخست ۵۰ هزار بسته معیشتی به ارزش ۱۱ میلیارد تومان در میان خانواد‌ه‌های زیر پوشش کمیته امداد توزیع می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از از فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر انجام رزمایش رمضان، این رزمایش با عنوان بخشش ایرانیان در ۲ بخش کرونا و معیشت شده است، افزود: ارزش هر بسته کمک معیشتی ۲۵۰ هزار تومان است که شامل برنج روغن، رب گوجه فرنگی، ماکارونی و تن ماهی است.

مدیر کل کمیته امداد استان فارس از توزیع یک میلیون غذای گرم در ۷۲ آشپزخانه در سراسر استان علاوه بر مواد خام غذایی خبر داد و افزود: این غذا‌های گرم در مناطق محروم و روستا‌ها توزیع می‌شود.

۳۰ هزار بسته بهداشتی در محلات حاشیه‌ای شهرهای استان فارس توزیع شد

استاندار فارس نیز گفت: کمیته امداد فارس از محل کمک‌های بنیاد مستضعفان ۶ هزار خانواده بسیار نیازمند تحت پوشش خود را مورد حمایت قرار داده است.

 عنایت‌الله رحیمی اظهارداشت: ۷۲ آشپزخانه به منظور تهیه و توزیع غذای بهداشتی میان محرومان جامعه توسط کمیته امداد امام خمینی(ره) در این استان فعال شده است.

رحیمی با بیان این که یک میلیون و ۲۰۰ هزار خانوار در استان فارس کمک‌های معیشتی ۲۰۰ هزار تا ۶۰۰ هزار تومانی دولت را دریافت کرده‌اند، افزود: ۷۰ هزار نفر برای دریافت بیمه بیکاری در این استان تائید شده‌اند که تا آخراردیبهشت به آنان پرداخت می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان فارس با اشاره به این که استانداری فارس با همکاری خیرین، ۳۰ هزار بسته بهداشتی را در محلات حاشیه‌ای شهرها توزیع کرده است، گفت: تهیه و توزیع هفت هزار و ۵۰۰ بسته معیشتی نیز در دستور کار استانداری فارس قرار دارد.

وی اعلام کرد: اعطای ۱۰۰ وام ۱۰ میلیون تومانی و ۵۰۰ وام ۵ میلیون‌تومانی قرض‌الحسنه به پرستاران و کادر خدماتی بیمارستان‌هایی که درگیر بیماری کرونا بوده‌اند در روزهای آینده در دستور کار قرار دارد.

استاندارفارس گفت: خوشبختانه با همدلی و همکاری تمام نهادهای حاکمیتی و همیاری خیرین و نمایندگان استان حرکت مناسبی شکل گرفته و اقدامات خوبی برای کمک به محرومان صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در استان فارس با بیان این که یک هزار و ۱۲ خانوار نیازمند از محل تبصره ۱۴ به صورت ماهانه مستمری دریافت کرده اند،افزود: همچنین به میزان پنج میلیارد تومان وام صفر درصد به افرادی که کسب و کار آن ها در این ایام دچار مشکل شده پرداخت صورت گرفته است.

وی با اشاره به این که کمیته امداد استان فارس تا پیش از این ۴۰ هزار بسته حمایتی را به ارزش هفت میلیارد تومان میان خانواده‌های نیازمند توزیع کرده است، گفت: همچنین رقم 2 میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به افرادی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبوده‌اند و در ایام شیوع ویروس کرونا دچار مشکلاتی شده بودند از دیگر اقداماتی است که در استان فارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: کمیته امداد ایرانیان رزمایش بخشش هزار بسته معیشتی میلیارد تومان استان فارس کمیته امداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گزارش داد که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور این کشور دستور آغاز آماده‌سازی برای انجام رزمایش‌های نظامی در زمینه استفاده از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک را صادر کرده است.

براساس گزارش المیادین، وزارت دفاع روسیه با اشاره به اینکه این رزمایش‌ها به زودی برگزار می‌شود، گفت: به منظور افزایش آمادگی نیرو‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای انجام مأموریت‌های رزمی، ستاد کل آماده‌سازی با تشکیلات موشکی منطقه نظامی جنوبی را آماده کرده است.

این وزارتخانه اعلام کرد که هدف از این رزمایش حفظ آمادگی پرسنل و تجهیزات واحد برای استفاده رزمی از سلاح‌های هسته‌ای غیراستراتژیک برای پاسخگویی و تضمین امنیت و حاکمیت قلمرو این کشور در پاسخ به اظهارات تحریک‌آمیز و تهدید‌های برخی مقامات غربی علیه روسیه است.

ریگوری ماشکوف، سفیر وظایف ویژه در وزارت خارجه روسیه پیشتر گفته بود که برنامه‌های آمریکا برای استقرار موشک‌های میان برد و کوتاه برد در منطقه آسیا و اقیانوسیه به ناچار به یک مسابقه تسلیحاتی موشکی منجر می‌شود و روسیه مجبور است به تهدیدات جدید برای امنیت خود پاسخ و اقداماتی را برای تضمین آن از جمله در صورت لزوم در زمینه بازدارندگی هسته‌ای انجام دهد.

ماشکوف به اسپوتنیک گفت: روشن است که این نوید خوبی برای ثبات جهانی نیست. طرح‌های آمریکا در صورت اجرا، ناگزیر موج قدرتمندی از یک مسابقه تسلیحاتی موشکی چندجانبه را با تمام عواقب ناشی از آن تحریک خواهد کرد. 

مترجم: مینا عظیمی

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • از باز کردن پیام‌هایی با محتوای بسته معیشتی و سبد کالا بپرهیزید
  • توزیع ۶ میلیارد تومان زکات فطریه میان نیازمندان استان ایلام
  • رشد ۲۸ درصدی کمک‌های مردمی به مراکز نیکوکاری
  • کمک بیش از ۳۱ میلیارد تومانی به نیازمندان پارسیانی
  • پوتین دستور آغاز رزمایش هسته‌ای را صادر کرد
  • توزیع اقلام لوازم خانگی بین مددجویان بسطام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • توزیع ۱۲۷ میلیارد تومان جهیزیه بین مددجویان لرستان
  • دریافتی ایتام زنجانی به ۲ میلیون تومان رسید
  • اهداء بیش از ۴ هزار سری جهیزیه به نوعروسان هرمزگانی