Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@21:11:42 GMT

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه شیوع تب برفکی را تکذیب کرد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۲۶۱۳

مدیرکل دامپزشکی کرمانشاه شیوع تب برفکی را تکذیب کرد

« امید حاج‌محمدی» پنجشنبه در جلسه تشریح مشارکت در امر خداپسندانه کمک‌رسانی به قشر آسیب‌پذیر در اثر بیماری کرونا در سرسرای اجتماعات دامپزشکی کرمانشاه، افزود: موردی از شیوع بیماری تب برفکی در استان کرمانشاه تاکنون مشاهده نشده و شایعات در این زمینه صحت ندارد.

وی اظهارداشت: در خصوص پیشگیری از بیماری‌ کرونا در عرصه دامپزشکی با تیم مشترک و اعزام کارشناسان بسیاری از واحدهای عرضه مرغ زنده و قصابی ها پلمب شدند که در دهه های اخیر بی سابقه بود و توانستیم از ادامه فعالیت واحدهای غیرمجاز و غیربهداشتی باجدیت جلوگیری کنیم که خوشبختانه تا حد زیادی موثر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: به هرحال وضعیت موجود شرایط خاصی دارد و نیازمند همت صمیمی و مضاعف از سوی همه ارگان ها و نهادهای مردمی است تا از بحران کرونا باسلامت و اتخاذ تدابیر لازم موازین بهداشتی عبور کنیم.

حاج‌محمدی، از مشکلات تزریق اعتبارات به این نهاد اجرایی با وجود خدمات بسیار آن در دورترین مناطق محروم استان خبر داد و افزود: این حوزه نیاز به جذب بودجه برای اجرای طرح‌های سلامت و بهداشت دارد.

او گفت: همچنین خدمات رسانی به روستاها تاکنون باوجود کمبود امکانات با جدیت پیگیری شده و واکسن رایگان در اختیار دامداران قرار گرفته است.

نیازمندان را بیشتر دریابیم

در این جلسه مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کرمانشاه نیز بابیان اینکه بحران کرونا فقیر و غنی نمی‌شناسد، گفت: در ماه مبارک رمضان و مقابله با این ویروس منحوس بایست نیازمندان را بیشتر دریابیم.

حجت الاسلام «حمید میرزایی» اشاره‌ای به آیه ۱۷۷ سوره مبارک بقره داشت و عنوان کرد: این آیه هشدار دستورالعمل کاری به انسان می‌دهد، لذا نباید انسان ها را محدود به برخی اعمال کنیم و از دیگر موارد غافل شوند و یا توجه به مستمندان را از یاد ببریم.

مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در دامپزشکی کرمانشاه با تاکید بر اینکه کمک به نیازمندان در پیشگاه خداوند از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: از گفتار باید وارد عمل شد و به دیگران کمک رسانی کرد، بخشش داشت و به زیردستان و قشر محروم جامعه امداد رسانی کرد تا خداوند هم به انسان ترحم کند.

حجت الاسلام میرزایی با یادآوری اینکه اکنون کشور و استان ما در شرایط سخت بیماری کرونا قرار گرفته که در این راستا بسیاری از هموطنان جان باختند و اکثر مردم نیز متقابلا دچار مشکلات بسیاری شدند، اضافه کرد: همه جهان و جامعه امروزه در شرایط خاصی قرار گرفته و این بحران فقیر و غنی را نمی‌شناسد و همه در معرض خطر ابتلا قرار دارند که امیدوارم با شروع ماه رمضان قدری از این مشکلات کاسته شود و شرایط به حالت عادی برگردد. 
در استان کرمانشاه چهار میلیون و ۶۵۰ واحد دامی و بیش از یک هزار و ۳۳۳ واحد دامپروری صنعتی شامل ۷۰۰ واحد مرغداری گوشتی صنعتی، ۱۷۶ واحد گاوداری شیری، ۱۸۱ واحد پرواربندی گوساله و ۲۱۹ واحد پرواربندی بره فعال است.
در این استان همچنین ۲۵ واحد مرغداری تخمگذار، ۱۳ واحد پرورش بوقلمون صنعتی، ۹ واحد مرغ مادر گوشتی، چهار واحد جوجه کشی، ۲ واحد مرکز پرندگان زینتی، پنج واحد پرورش شترمرغ و سایر واحدهای بخش روستایی و عشایری وجود دارد و سالانه بیش از ۷۴ هزار تن گوشت مرغ، ۴۰ هزار تن گوشت قرمز و ۳۵۰ هزار تن شیر تولید می‌شود.

در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۱۲۵ هزار بهره بردار در بخش کشاورزی مشغول فعالیت هستند.

برچسب‌ها کرمانشاه سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی کرمانشاه سازمان دامپزشکی کشور تب برفکی دامپزشکی کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۲۶۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان ،گفت: احداث سه هزار و ۸۱۱ واحد از پروژه‌های نهضت ملی استان به بنیاد مسکن واگذار شده است. - اخبار استانها -

سعید رسولی در حاشیه بازدید استاندار و جمعی از اعضای شورای مسکن استان از پروژه‌های نهضت ملی مسکن شهرستان سنندج در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم کردستان، اظهار داشت: تا به امروز سه هزار و 811 واحد از پروژه‌های نهضت ملی به بنیاد مسکن واگذار شده که در شهرستان‌های استان توزیع شده است.

وی افزود: مهمترین پروژه‌ ما انبوه‌سازی بوده که 200 واحدی نهضت ملی تافگه در شهرک بهاران سنندج احداث شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان تصریح کرد: این پروژه در زمینی به مساحت 9 هزار متر مربع و در دو فاز 80 و 120 واحدی تعریف شده است.

وی گفت: فاز اول که 80 واحد است جزو پروژه‌های پیشران انبوه‌‌ ساز استان است که خوشبختانه 71 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و بنا به زمانبندی انجام شده در هفته دولت امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

رسولی خاطر نشان کرد: پروژه فاز دوم 120 واحدی، امروز برای انجام نازک‌کاری تعیین پیمانکار می‌شود و امیدواریم در هفته دولت سال آینده افتتاح شود.

وی اذعان کرد: زمین این پروژه در سال‌های گذشته توسط راه‌ و شهرسازی جهت اجرای پروژه‌های مسکن شهری به بنیاد مسکن واگذار شده و جزو زمین‌های مازاد بنیاد مسکن بود که در آن پروژه نهضت ملی تعریف شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اعلام کرد: مابقی پروژه‌های 3611 واحد بنیاد مسکن در پنج شهر دیگر استان توزیع شده که جزئیات آن در زمان دیگری اطلاع‌رسانی خواهد شد.

.

انتهای پیام/481/

دیگر خبرها

  • پلمب یک مشاور املاک به دلیل نداشتن پروانه کسب
  • خودداری شهروندان ازخریدتخم‌مرغ‌های نگهداری شده در یخچال واحد‌های عرضه
  • جوجه ریزی در واحد‌های پرورشی طیور فقط با اخذ مجوز بهداشتی از دامپزشکی امکانپذیراست
  • احداث ۳۸۱۱ واحد مسکن ملی توسط بنیاد مسکن کردستان+فیلم
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • صدور حکم ۷۰۰۰ پرونده کارگری و کارفرمایی در کرمانشاه
  • آخر هفته بارانی برای کرمانشاهیان
  • طرح «نور» آرامش را به خانواده‌ها برمی‌گرداند
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • محکومیت ۱۶ میلیارد و ۶۲۴ میلیون ریالی یک قاچاقچی سوخت