Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@02:27:13 GMT

کارگران سرداران جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۳۱۶۵

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به مناسبت یازدهم اردیبهشت روز کار و کارگر پیامی صادر و تاکید کرد: کارگران جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت دارند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی متن پیام محمد شریعتمداری به شرح زیر است:
«کارگران، همواره از اقشار تاثیرگذار در تاریخ کشورمان بوده‌اند و نیز نقش ارزنده‌ای در پیشرفت و توسعه میهنمان داشته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما امسال «روز کارگر» در حالی فرا رسید که نقش کارگران، بیش از پیش برای همگان اثبات شده است. در شرایطی که «فشار حداکثری» و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه طی ماه‌های گذشته به نقظه اوج رسیده و دشمن، روند تأمین نیاز‌های کشور و مایحتاج مردم و خصوصاً اشتغال را نشانه گرفته است، تلاش مضاعف و صبورانه کارگران، از جمله اصلی‌ترین عوامل ناکامی طراحان و مجریان تحریم‌های دشمنان شده است. کارگران امروز سرداران جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی آمریکا هستند و یک بار دیگر کارنامه‌ای درخشان در تاریخ کشور از خود برجای گذاشته اند.
از سوی دیگر، درپی شیوع جهانی و ناگهانی ویروس منحوس کرونا، ایران از جمله کشور‌هایی بود که توانست به سرعت گسترش این بیماری را مدیریت کند. یکی از علت‌های این موفقیت، تأمین میلیونی ماسک و سایر تجهیزات پزشکی حتی پیچیده‌ی موردنیاز از بازار‌های داخلی است که توسط کارگران عزیز کشورمان دوش بدوش ملت قهرمان ایران تولید شد و حتی ظرفیت صادرات برخی از این اقلام را نیز ایجاد کرد. هم زمان، پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور، که در برخی از کشور‌های حتی پیشرفته به علت هجوم مردم برای ذخیره مایحتاج خود، قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی شدند، اما در کشورمان با وجود تنگنا‌های واردات به علت تحریم‌ها چنین اتفاقی نیفتاد. بخشی از علت این رخداد مهم ریشه در فرهنگ والای ایرانیان و همچنین اعتماد مردم به توانمندی مدیریتی دولت دارد، اما نباید از یاد برد که تولید کالا‌ها به قدر نیاز و حتی فراتر از نیاز‌های مردم باعث اطمینان خاطر مردم شده و آنان می‌دانند هر وقت به فروشگاه‌ها مراجعه کنند کالا‌ها به وفور موجود است و این افتخار هم مرهون تلاش کارگران است که علیرغم وجود خطر ابتلاء به ویروس کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، با حضور مداوم در واحد‌های تولیدی و جهد و کوشش شبانه روزی، نگرانی از کمبود کالا‌ها را از بین برده‌اند. درواقع، در مقابله با کرونا، علاوه بر کادر درمانی که به عنوان سربازان سلامت در خط مقدم نبرد با این ویروس خطرناک هستند و از سلامت و جان مردم صیانت می‌کنند، کارگران نیز با تأمین کالا‌ها و اقلام معیشتی مردم، نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند که باید قدردان آنان بود.
دولت، از تنگنا‌های معیشتی بخش‌هایی از مردم به خوبی آگاه است، نیک می‌دانیم گروهی از هموطنان و کارگران عزیزمان برای تأمین معیشت، چند کار انجام می‌دهند. بخشی از این مشکلات ناشی از تروریسم اقتصادی کاخ سفید است که هرچند، با مقاومت مردم و به‌ویژه کارگران، راه به جایی نبرده و ناکام مانده، اما مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است. بخش دیگر هم پیامد رکود کرونایی است که همه کشور‌های جهان را درگیر کرده است. امیدواریم با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تنگنا‌های معیشتی آنان کاهش یابد. در این میان، کارگران از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت برخوردار هستند. اولویت دولت، مانند گذشته، صیانت از اشتغال موجود است و کسب‌وکار‌هایی که از رکود کرونایی آسیب بیشتری دیده‌اند از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند تا کارگران با انگیزه کافی همچنان میدان‌دار تولید باشند.
روز کارگر و هم ماه مبارک رمضان را که امسال با روز و هفته متعلق به کارگران مقارن شده، به تمامی کارگران عزیز کشورمان، این تلاش گران بی‌ادعا و ارزشمند، تبریک می‌گویم. همچنین فرصت را مغتنم شمرده و از کارفرمایان نیز که همواره و به ویژه در تنگنا‌های کرونایی اخیر کنار دولت بودند و همراهی مناسبی نیز با کارگران داشته‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همگامی دولت، کارگران و کارفرمایان، شاهد روز‌های بهتری برای جامعه کارگری، تولیدکنندگان و اقتصاد ایران باشیم.»

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روز کارگر پیام وزیر تعاون کالا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۱۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،مرتضی افقه، استاد دانشگاه و اقتصاد دان گفت :به‌طور کلی دولت در حوزه اقتصادی از ابتدا ضعیف بوده و حالا هم ضعیف است و تیم اقتصادی دولت تیم قدرتمندی نیست؛ چه مدیران بانک مرکزی و چه مدیران وزارت اقتصاد، اما به هر حال دولت اکنون که می‌گوید فروش نفت خوبی داریم، یعنی ارز هم در اختیار دارد و می‌تواند مدیریت کند اما در حوزه عرضه ارز با احتیاط رفتار می‌کند و در عرصه تقاضا هم قادر به مدیریت نیست.

هم‌میهن نوشت: این استاد دانشگاه در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه این سخن از سوی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی که نرخ ارز بازاد آزاد را قبول نداریم، چقدر علمی است؟ بیان کرد: «من واقعاً نمی‌فهمم این چه حرفی است که دو مسئول عالی‌رتبه اقتصادی کشور یعنی وزیر اقتصاد و رئیس بانک مرکزی می‌زنند. واقعاً قابل فهم نیست زیرا هیچ مبنای علمی و تخصصی‌ ندارد. در بسیاری از اقلام‌ها ارز آزاد برای واردات استفاده می‌شود؛ یعنی خود دولت بهتر از هر کسی می‌داند کشور فقط محدود به همان اقلامی نیست که ارز دولتی دریافت می‌کنند و بسیاری از کالاها با ارز غیررسمی خریداری می‌شوند حتی بعضی از اقلام اساسی. حتی می‌شود گفت ۸۰درصد از واردات ما با ارز آزاد است و من می‌گویم این حرف اگر نگوییم بچه‌گانه است اما حتماً غیرعلمی است.


۲۲۰

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900070

دیگر خبرها

  • وزیر کار: تلاش کارگران زمینه ساز امنیت کشور است
  • وزیر تعاون: کارگر از منظر اسلام ابزار نیست
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • انتقاد یک مقام سابق از عروسی مجلل دختر شمخانی
  • کارگران در خط مقدم جبهه اقتصادی و تولید هستند
  • کالا‌های اساسی با وجود پرداخت ارز ترجیحی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دولتی‌ها به جای رقابت، نظارت کنند
  • کنعانی: اگر رشادت مستشاران سپاه نبود داعش تا پشت درب پارلمان اروپا و قلب آمریکا نفوذ می‌کرد
  • پیش‌بینی مرتضی افقه از تاثیر انتخابات آمریکا بر بازار ارز/ منتظر این تغییر باشید
  • صحبت‌های بی‌سابقه قالیباف درباره ماجرای ارز/ آغاز گشت ارشاد مسئولان توسط رادان