Web Analytics Made Easy - Statcounter

در پی افزایش تنش‌های مرزی میان هند و پاکستان و حمله به سوی نقاط مرزی پاکستان از سوی نظامیان هندی فرمانده ارتش پاکستان راهی خط کنترل مرزی شد. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۱ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم به نقل از جیو تی وی، در آخرین حمله نظامیان هندی به سوی مرزهای پاکستان 3 شهروند این کشور کشته شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با ادامه یافتن این حملات که طی دو هفته اخیر منجر به دوبار احضار کاردار سفارت هند توسط وزارت خارجه پاکستان شده است نظامیان پاکستانی نیز حملاتی را آغاز کردند.

«قمر جاوید باجوا» فرمانده ستاد ارتش پاکستان ضمن حضور در خط کنترل مرزی دو کشور با مرزبانان پاکستانی دیدار کرده و در جریان آخرین تحولات قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ارتش پاکستان از تمامیت ارضی خود دفاع می کند و حملاتی که باعث آسیب رسیدن به شهروندان شود را تحمل نخواهد کرد.

باجوا اظهار داشت: اسلام آباد توانائی کامل برای دفاع از خود را دارد و هر حمله از سوی هند با واکنش و پاسخ سخت همراه خواهد شد.

وی گفت: سال ها است مرزهای هند و پاکستان شاهد شلیک بی دلیل و یک سویه از طرف نظامیان هندی است و این اتفاقات جان ده ها شهروند پاکستانی را گرفته است.

باجوا اضافه کرد: دلیل اصلی حملات هند به سوی مرزهای پاکستان ایجاد نا امنی در منطقه آزاد کشمیر است و هند می خواهد این منطقه را هم بخشی از خاک خود کند.

سخنگوی ارتش پاکستان در رابطه با آخرین حمله هند گفت: پس از کشته شدن شهروندان هندی مواضع مرزی هند توسط توپ مورد هدف قرار گرفته و تعدادی از پست های مرزی هند نابود شدند.

دلیل اصلی تنش میان هند و پاکستان که عمری 70 ساله دارد منازعه بر سر کشمیر است، سازمان ملل از دولت های دو کشور خواسته است با برگزاری همه پرسی آینده کشمیر را به دست ساکنان آن بسپارند ولی هند با برگزاری همه پرسی مخالف است.

دولت دهلی نو هشت ماه پیش با لغو تفاهم نامه های قبلی خود مختاری کشمیر را لغو کرده و آن را بخشی از خاک خود به حساب آورد، از آنجا که این اقدام به اعتراضات گسترده مردمی در کشمیر همراه بود طی این مدت هند با استقرار صدها هزار نظامی در کشمیر حکومت نظامی اعلام کرده است.

عملیات نجات 2 هزار شهروند کشور کنگو توسط نیروهای ارتش پاکستاندرگیری‌های تازه میان ارتش پاکستان و تروریست‌ها در وزیرستان شمالیارتش پاکستان: از آغاز بحران کرونا نظامیان هندی 406 بار به مرزهای ما حمله کرده‌اندتاکید فرمانده ارتش پاکستان بر حمایت از صلح در افغانستانارتش پاکستان از کشته شدن 7 تروریست در وزیرستان شمالی خبر داد

انتهای پیام/.

R1475/P/S8,87,91/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "پاکستان" اخبار"هند"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار پاکستان اخبار هند اخبار پاکستان اخبار هند ارتش پاکستان نظامیان هندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد

به گزارش قدس خراسان، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی فرماندهی مرزبانی استان خراسان رضوی، سردار "مجید شجاع" فرمانده مرزبانی استان خراسان رضوی در این رابطه بیان کرد: در راستای جلوگیری از هرگونه قاچاق سوخت و برخورد با قاچاقچیان سرمایه‌های ملی کشور، مرزبانان استان خراسان رضوی موفق به کشف مقادیری سوخت قاچاق شدند.
وی افزود: مرزبانان استان باایست و بازرسی‌های مستمر و تنگ نمودن عرصه فعالیت قاچاقچیان، موفق شدند بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق به ارزش۵ میلیارد و ۳۳۴ میلیون ریال را کشف نمایند.
فرمانده مرزبانی خراسان رضوی ضمن تأکید بر اجرای منویات فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) اظهار کرد: مرزبانان این فرماندهی در پست‌های کنترل و مراقبت مرزی با کنترل دقیق خودروهای ترانزیتی قاچاقچیان سوخت را شناسایی و در مجموع از آن‌ها ۲۰ هزار و ۵۸۰ لیتر سوخت قاچاق را کشف و در این راستا ۱۳ قاچاقچی سوخت را دستگیر، آن‌ها را به مراجع قضایی معرفی کردند.
وی در پایان با قدردانی از همه همرزمان خود در نقاط مختلف مرزی که شبانه روز در جهت هراست و حفاظت از مرزهای استان تلاش می‌کنند، گفت: پاسخ ما به قاچاقچیان سوخت برخوردی قاطع و مجدانه است و به احدی از قاچاقچیان اجازه نخواهیم داد تا سرمایه‌های ملی کشورمان را به خارج از مرزهای استان انتقال دهند.

دیگر خبرها

  • حمله موشکی و توپخانه‌ای عربستان به مناطق مرزی یمن
  • المسیره: عربستان مناطق مرزی یمن را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار داد
  • امدادرسانی ارتش به دانش آموزان کنکوری در سیلاب
  • انتقال دانش آموزان مناطق مرزی خراسان جنوبی با خودروهای ارتش به محل آزمون کنکور
  • بیش از ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرزهای خراسان رضوی کشف شد
  • (ویدئو) این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • تقدیر از رزمندگان عملیات حمله به اسرائیل | هشدار مهم فرمانده کل ارتش
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی