Web Analytics Made Easy - Statcounter

مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا می‌گوید که این کشور اخیرا نشانی از کیم جونگ اون رهبر کره شمالی "ندیده است" و گزارش ها درباره وضع سلامتی او را "به دقت" زیر نظر دارد.

به گزارش بی‌بی‌سی، کیم ۳۶ ساله رهبر کره شمالی آخرین بار در روز ۱۲ آوریل (24 فروردین) در انظار عمومی ظاهر شد که به این گمانه دامن زده که به شدت ناخوش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما مقام‌های کره جنوبی گفته‌اند که این گزارش ها درست نیست.

کیم در عکسی به 726075 هنگام بازرسی جنگنده‌های کره شمالی/ عکس: EPA

همچنین گزارش‌هایی هست که رهبر کره شمالی ممکن است مشغول وقتگذرانی در مرکز سیاحتی "وونسان" باشد، شاید به این دلیل که نمی‌خواهد به مراکز شیوع ویروس کرونا نزدیک باشد.

این کشور در اواخر ماه ژانویه مرزهای خود را به دلیل اپیدمی در چین بست.

آقای پومپئو روز چهارشنبه درباره وضع سلامتی آقای کیم به شبکه خبری فاکس گفت: "ما او را ندیده‌ایم. امروز هیچ اطلاعاتی که بتوانیم گزارش کنیم نداریم، تحولات را به دقت دنبال می کنیم."

او اضافه کرد: "خطری واقعی قحطی، کمبود مواد غذایی، در داخل کره شمالی است. ما همه اینها را به دقت دنبال می کنیم، چون تاثیری واقعی بر مجموعه اهداف ما دارد، یعنی خلع سلاح اتمی کره شمالی."

تصور می‌شود در دهه ۱۹۹۰ یک قحطی ویرانگر باعث مرگ صدها هزار نفر در کره شمالی شده باشد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفته بود که "تصور خیلی خوبی" از وضعیت آقای کیم دارد اما افزود: "نمی توانم درباره آن حرف بزنم... فقط برایش آرزوی سلامتی می کنم."

آقای ترامپ از سال ۲۰۱۸ سه بار با رهبر کره شمالی دیدار کرده است، اما مذاکرات دو کشور بر سر خلع سلاح اتمی در ماه های اخیر متوقف شد.

آغاز گمانه‌زنی‌ها

کیم جونگ اون اخیرا در روز ۱۵ آوریل (27 فروردین) در جشنی که به مناسبت سالگرد تولد پدربزرگش، بنیانگذار جمهوری دمکراتیک خلق کره، برگزار شد غایب بود، درحالی این یکی از مهم‌ترین رویدادهای سیاسی سالانه در کره شمالی است.

کیم در مراسم سالگرد تولد پدربزرگش غایب بود/ عکس: EPA

کیم جونگ اون قبلا هرگز در این رویداد غیبت نداشته و بعید به نظر می‌رسد که تصمیم به عدم شرکت در آن گرفته باشد.

رسانه های دولتی کره شمالی آخرین بار روز ۱۲ آوریل (24 فروردین) گزارشی از حضور او در رویدادی برای "بازرسی یک گروه هواپیماهای تعقیب و تهاجمی" منتشر کردند. او در آن عکس آرام و راحت به نظر می‌رسید.

براساس گزارش‌های رسمی او یک روز پیشتر در یک نشست سیاسی شرکت کرده بود. اما از آن زمان دیگر دیده نشده است.

ادعا درباره وضع بد سلامتی آقای کیم ابتدا توسط وبسایتی که محتوای آن را فراری‌ها از کره شمالی تولید می کنند مطرح شد.

یک منبع، که هویتش فاش نشد، به وب‌سایت "دیلی ان کی" گفت که برداشت آنها این است که او از اوت گذشته با مشکلات قلبی عروقی روبه‌رو بوده اما اخیرا وخیم تر شده است.

همین گزارش که فقط براساس یک منبع نوشته شده بود به رشته گزارش‌هایی در رسانه‌های بین‌المللی منجر شد.

بعد از آن اخباری منتشر شد که دستگاه‌های اطلاعاتی در کره جنوبی و آمریکا درحال بررسی این ادعا هستند.

همچنین گزارشی خبرسازتر در رسانه های آمریکا درباره وخامت حال او بعد از عمل قلب منتشر شد.

با این حال دولت کره جنوبی و منابع آگاه در دستگاه‌های اطلاعاتی چین به خبرگزاری رویترز گفتند که این خبر درست نیست.

____________________________________________________

بیشتر بخوانید:

رسانه کره جنوبی: رهبر کره شمالی احتمالاً پایتخت را ترک کرده است

آخرین حضور عمومی رهبر کره شمالی/ انتشار عکس ماهواره‌ای از قطار اختصاصی کیم/ "کیم جونگ اون" کجاست؟

رسانه های ژاپن: رهبر کره شمالی عمل ناموفقی را پشت سر گذاشته

_______________________________________________-

لینک کوتاه: asriran.com/0032st

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا پمپئو غیبت کیم جونگ اون قحطی رهبر کره شمالی کیم جونگ اون کره جنوبی گزارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۳۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه

به گزارش خبرنگار بین‌الملل ایسکانیوز، پس از آغاز جنگ غزه به دلیل حجم جنایات بی‌سابقه رژیم صهیونیستی و کشتار وحشیانه مردم بی‌گناه توسط نیروهای نظامی اسرائیل، اعتراضاتی در کشورهای غربی و به ویژه آمریکا شکل گرفت. رفته رفته حجم این اعتراضات افزایش یافت و جامعه دانشگاهی و نخبه در این کشورها به انتقاد از حمایت‌های دولت‌های خود از رژیم صهیونیستی پرداختند. با شدت گرفتن اعتراضات موج دستگیری و اخراج دانشجویان و اساتید دانشگاه افزایش یافت و در روزهای اخیر پاسخ پلیس ایالات متحده به تظاهرات کنندگان خشونت و ضرب‌وشتم بود.

خشونت پلیس در حالی در آمریکا رخ می‌دهد که ایالات متحده خود را مدافع حقوق بشر معرفی می‌کند. بدون تردید اگر این حجم از خشونت پلیس در کشور دیگری به ویژه در بین دشمنان آمریکا رخ می‌داد، رسانه‌های جریان اصلی لحظه‌ای را برای حمله به آن از دست نمی‌داند. همین موضوع در گفتگو با دکتر «تیم اندرسون» -استاد دانشگاه در استرالیا و مدیر یک مرکز مطالعاتی در سیدنی- مورد بحث قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: آمریکا و اسرائیل دنبال حذف کامل مقاومت و کوچ اجباری مردم غزه / ادعای تلاش برای آتش‌بس حیله نتانیاهو و بایدن برای تحقق اهدافشان است

متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

- ما هر روز شاهد خشونت پلیس علیه اساتید و دانشجویان آمریکایی و دستگیری آنها هستیم. واکنش جامعه دانشگاهی به این رفتار ضدحقوق بشری چیست؟

جوامع دانشگاهی عموما از تجمعات برای فلسطین حمایت می‌کنند اما گروهی هم هستند که از مجازات شدن می‌ترسند و همین امر موجب شده که هنوز برخی به صحنه نیامده‌اند. با این وجود گروهی از اساتید برای حمایت از دانشجویان خود به گروه‌های پیوسته‌اند. از سوی دیگر، اکثر سیاستمداران و رسانه‌های گروهی از دانشجویان سوء استفاده می‌کنند.

- به نظر می‌رسد که جوامع غربی و به ویژه طیف دانشگاهی و تحصیل کرده متوجه جنایتکار بودن اسرائیل شده‌اند. آیا با خشونت می توان صدای آنها را خاموش کرد؟

خشونت پلیس نه تنها خشم جوامع دانشگاهی را خاموش نخواهد کرد، بلکه باعث جذب معترضان بیشتر و افزایش اعتراضات خواهد شد؛ همچنین موجب تمسخر کسانی خواهد شدکه از جنایات صهیونیست‌ها حمایت یا از آنها چشم پوشی می‌کنند. واقعا از زمان جنگ آمریکا در ویتنام چنین چیزی در ایالات متحده دیده نشده است.

- بدون تردید اگر اتفاقاتی که در حال حاضر در آمریکا رخ می‌دهد، در هر یک از کشورهای دشمن آمریکا رخ داده بود اکنون شاهد شدیدترین هجمه علیه آن می‌بودیم. واکنش رسانه‌های آمریکایی به اعتراضات اخیر چیست؟

رسانه‌های آمریکا نمی‌توانند سرکوب پلیس را پنهان کنند، اما سعی می‌کنند آن را بچرخانند و دانشجویان را «تروریست» و امثال آن خطاب کنند. بله، اگر این نوع خشونت پلیس در هر یک از کشورهای هدف ایالات متحده، مانند کوبا، ونزوئلا یا ایران رخ دهد، طبقه سیاسی و رسانه‌های جمعی ندای خون خواهند داشت.

- به عنوان آخرین سوال، فکر می‌کنید این اعتراضات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت؟

ما در هفت ماه گذشته در استرالیا هر هفته در حمایت از فلسطین تظاهرات داشته‌ایم. در حال حاضر حجم آن نسبت به ماه‌های اول کمتر شده اما هر هفته همچنان هزاران نفر در تظاهرات شهرهای بزرگ شرکت می‌کنند. اشغال دانشگاه‌ها اتفاق اخیر در ایالات متحده است که با خشونت پلیس تشدید شده است. من معتقدم که آنها ماه‌ها یا تا زمانی که کشتار در غزه متوقف شود، ادامه خواهند داشت.

انتهای پیام/

مجید فرخی کد خبر: 1228584 برچسب‌ها آمریکا حقوق بشر

دیگر خبرها

  • آمریکا بعد از جنگ ویتنام چنین اعتراضانی ندیده است/ ادامه اعتراضات تا توقف کشتار در غزه
  • آمریکا عامل قحطی و گرسنگی در افغانستان
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر به‌عنوان ابزار سیاسی علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی : آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می کند
  • کره شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی : بدترین وضعیت حقوق بشر در جهان را در آمریکا داریم
  • کره شمالی: آمریکا از حقوق بشر بعنوان ابزار سیاسی خصمانه علیه پیونگ یانگ استفاده می‌کند
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست
  • کره‌شمالی: بدترین وضعیت حقوق بشری در جهان را در آمریکا داریم
  • حمله جنگنده ها و موشک های روسیه به قطار حامل تسلیحات غربی/ تهدید روسیه به نابود کردن تسلیحات هسته ای آمریکا در لهستان