Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-09@02:03:27 GMT

روسیه: ادعای مرگ مذاکرات آستانه غلط از آب درآمد

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۴۲۱

روسیه: ادعای مرگ مذاکرات آستانه غلط از آب درآمد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، شب گذشته در جلسه شورای امنیت سازمان ملل گفت ادعای مرگ مذاکرات صلح آستانه که پیشتر برخی از اعضای این شورا مطرح کرده بودند غلط از آب درآمد.

او گفت: «گزارش‌ها درباره مرگ آستانه، که برخی از همکاران ما در شورای امنیت شتابزده منتشر ساختند، نادرست از آب درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

» نبنزیا در ادامه توضیح داد «یک هفته پیش، ۲۲ آوریل (سوم اردیبهشت)، وزرای خارجه کشور‌های روسیه، ترکیه و ایران در ویدئوکنفرانسی حضور یافتند. آن‌ها بر نقش اصلی و مهم که قالب آستانه در روند آشتی سوریه دارد تاکید کردند. قالب آستانه شامل ایجاد ثبات در این کشور، بازگشت پناهجویان، حل مشکلات بشردوستانه غیرنظامیان و گفتگو‌های درونی این کشور در چارچوب کمیته قانون اساسی است.»

در نشست ویدئو کنفرانس سران آستانه سوم اردیبهشت وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه درباره آخرین تحولات مربوط به سوریه گفتگو کردند. در این جلسه محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاورف درباره وضعیت ادلب، کمیته قانون اساسی، لزوم لغو تحریم‌های یکجانبه به ویژه با توجه به شیوع ویروس کرونا، وضعیت بشردوستانه و بازگشت آوارگان تبادل نظر کردند.

وزرای امور خارجه سه کشور بر لزوم تداوم رایزنی‌ها و هماهنگی در عالی‌ترین سطح بین سه کشور ضامن روند آستانه به عنوان مهمترین و موثرترین روند حل وفصل بحران سوریه تاکید داشتند. طرف‌ها همچنین بر احترام به استقلال، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی سوریه و نیز حل و فصل سیاسی بحران سوریه و جدا سازی تروریست‌ها از معارضین بر تداوم مبارزه با تروریسم توافق کردند.

محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان که پیش از این به منظور بررسی آخرین تحولات و رایزنی با رئیس جمهور و وزیر خارجه سوریه به این کشور سفر کرده بود، در این گفتگوی سه جانبه با اشاره به تحولات اخیر در ادلب، بر لزوم گسترش حاکمیت دولت بر تمامیت ارضی این کشور و تداوم مبارزه با تروریسم تاکید کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نشست آستانه تحولات سوریه شورای امنیت سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۴۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

سفیر کشورمان در این دیدار گزارشی از آخرین وضعیت محل مأموریت خود و روابط دو کشور ایران و روسیه ارائه کرد.

جلالی با اشاره به گسترش روابط اقتصادی دو کشور، بر فراهم آمدن زیر ساخت‌های تعاملات تجاری از جمله موضوع ترانزیت گمرک و مسائل پولی و بانکی تاکید کرد.

همچنین در این دیدار آخرین وضعیت موافقت نامه جامع دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

وزیر امور خارجه در این دیدار با توجه به رویکردهای مشترک دو کشور ایران و روسیه در بسیاری از مسائل بین المللی و منطقه‌ای، بر لزوم تلاش برای ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف بویژه در زمین اقتصادی و تجاری در راستای توجه ویژه رؤسای جمهور دو کشور تاکید کرد.

کد خبر 6100056 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مذاکرات مستقیم جمهوری‌آذربایجان و ارمنستان
  • سفیر کشورمان در روسیه با امیرعبداللهیان دیدار کرد
  • رایزنی وزرای خارجه ایران و عمان در مورد آخرین تحولات غزه
  • دیدار سفیر ایران در روسیه با امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای امور خارجه ایران و عمان
  • گفتگوی تلفنی وزرای خارجه ایران و عمان
  • محورهای رایزنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • گفت‌وگوی تلفنی وزرای خارجه روسیه و عربستان
  • سوریه:آمریکا صلاحیت اظهار نظر درباره حقوق بشر را ندارد
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است