Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، معابر و سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، کردستان را با موج دوم و شدیدتری از بیماری مواجه خواهد کرد.

 ابراهیم قادری امروز(11 اردیبهشت) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه نمی توان زمان قطعی برای مهار کرونا تعیین کرد، اظهار کرد: بهترین کار همسوشدن با شرایط تا زمان ساخت واکسن علیه آن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه فاصله‌گیری فیزیکی، اجتماعی و هوشمند باید جدی گرفته شود، افزود: مراقبت‌های مقطعی در روند ابتلاء به این بیماری تاثیری ندارد و مستلزم  رعایت اصول بهداشتی پیوسته و مستمر است.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان بیان کرد: اگر بهداشت فردی و اجتماعی رعایت نشود باید منتظر پیک دوم بیماری شد که این مسئله می‌تواند خسارات جبران‌ناپذیری را به همراه داشته باشد.

 قادری خطاب به کسبه، بازاریان و مغازه‌داران، رعایت اصول بهداشتی و ضدعفونی کردن محل کسب و کارشان را الزامی عنوان کرد و گفت: نباید محل کسب و کار منبعی برای انتقال ویروس باشد.

وی تاکید کرد: پمپ‌بنزین‌ ها، ادارات، سوپرمارکت‌ها، بانک‌ها و بیمارستان‌ها و سایر مراکز بهداشتی و درمانی از اماکن پرخطری هستند که فرایندهای خودرا باید اصلاح کنند تا از انتقال عفونت در این مکان‌ها پیشگیری شود.

 معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به خطر آغاز موج دوم شیوع کرونا در استان، خاطرنشان کرد: رفتار و سرعت گسترش این بیماری چون قابل پیش‌بینی نیست، موج دوم اگر اتفاق بیافتد سرعت اپیدمی فوق‌العاده گسترده‌تر می‌شود لذا نمی‌توان ریسک کرد.

 قادری یادآور شد: روند عادی‌سازی شرایط در اماکن، معابر و سطح شهر و بی‌اهمیتی از سوی مردم نسبت به قرنطینگی، به دلیل پیچیدگی و فعال بودن این ویروس، منشأ مشکلات عمده‌ای خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: کروناویروس استانی اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج

مهدی رمضانی در دیدار‌های جداگانه با کارگران آسیب‌دیده ضمن آرزوی سلامتی، مشکلات آنان را مورد بررسی قرار داد و خواستار تسریع در روند درمان و کار‌های اداری این کارگران شد.

معاون سیاسی، امنیتی استاندار کردستان همچنین با حضور در منزل جعفر میرزایی کارگر فوت شده در حادثه کارگری، ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، اظهار داشت: بحث ایمنی باید جدی گرفته شده و با متخلفان برخورد شود تا کارگران دچار حادثه نشده و خانواده‌ها عزادار نشوند.

مدیرکل کار کردستان نیز در این دیدار گفت: تمام توان خود و ادارات زیر مجموعه وزارت کار در استان را در جهت حمایت از کارگران آسیب دیده بکار خواهیم گرفت، و حمایت از این اقشار را وظیفه خود میدانیم.

فرزاد پیشکاری گفت: در راستای حفظ ایمنی، بهداشت و صیانت از حق و حقوق کارگران ۲۳ بازرس کار در استان سال گذشته بیش از ۱۹ هزار بازرسی از کارگاه‌ها، کارخانجات، واحد‌های تولیدی و صنعتی، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر را انجام داده‌اند تا کارگران به عنوان سرمایه‌های ارزشمند کشور دچار سانحه و آسیب نشوند.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • گزارشی از نمایشگاه یک قرن اصالت و ماندگاری سنندج‌ + فیلم
  • بهداشت حرفه ‌ای عمر مفید کارگران را افزایش می‌دهد
  • دیدار معاون وزیر کار با خانواده شهید وطن خواه کردستان
  • مرگ ۳ میلیون کارگر در جهان در پی حوادث و امراض/ ۵ شغل پرخطر
  • واکسیناسیون مؤثرترین مداخله بهداشتی برای ارتقای سلامت
  • کنگره ۵۵۳۰ شهید کردستان سال ۱۴۰۵ برگزار می‌شود
  • فوت ۱۱ نفر کارگر در کردستان به دلیل عدم رعایت نکات ایمنی
  • معلمی رسالت و تکلیفی آمیخته با عشق است
  • ادغام واکسن پنوموکوک در برنامه ایمن سازی کودکان در استان خراسان جنوبی
  • دلجویی معاون استاندار کردستان از کارگران آسیب‌دیده سنندج