Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@10:00:14 GMT

جایگزینی مناسب برای قندِ خوراکی

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۶۹۱

جایگزینی مناسب برای قندِ خوراکی

بسیاری از افراد به خاطر بیماری قند مجبور به استفاده کمتر از آن هستند. اگر شما هم مشکل قندی دارید یا می‌خواهید از ابتلا به بیماری‌های از این دست جلوگیری کنید پس بهتر است با جایگزین مناسب قند آشنا شوید.

هر خرمای رطب ۲۰ کیلوکالری انرژی و ۵ گرم قند دارد. اگر بخواهیم از نظر تامین ویتامین‌هایی مانند A. و C.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این میوه را بررسی کنیم، می‌توان گفت که یک خرما نمی‌تواند تامین‌کننده مهم این ویتامین‌ها در بدن باشد، اما وقتی در رژیم غذایی فردی، ۴ واحد میوه را در نظر می‌گیریم، آن فرد می‌تواند ۳ سهم میوه و ۳ خرما را به عنوان یک سهم میوه در طول روز مصرف کند.

قند خرما مانند سایر میوه‌ها، مخلوطی از فروکتوز و گلوکز است و، چون این قند‌ها معمولا همراه با فیبر هستند، مصرفشان به قند‌های ساده برتری دارد. البته این به هیچ وجه به معنای تاییدی بر زیاده‌روی در مصرف خرما نیست. خرما هم قند دارد و هم کالری و مصرف بیش از اندازه‌اش می‌تواند باعث اضافه وزن و چاقی شود. هر عدد خرما حدود ۸۰ گرم است و نزدیک به ۲۳ درصد آب و مقدار کمی پروتئین دارد.

خوردن این میوه برای باز کردن افطار در ماه مبارک رمضان بسیار مناسب است، زیرا قند خرما به سادگی جذب می‌شود و افت قند خون فرد روزه‌دار را هنگام افطار به سرعت جبران می‌کند. مصرف خرما به تمام افراد پیشنهاد می‌شود و هیچ‌کس منع مصرفی برای این میوه ندارد.

البته بهتر است بیماران دیابتی، یک سهم میوه خرمای خود را در ۳ نوبت مختلف در طول روز مصرف کنند، زیرا نمایه گلایسمی خرما نسبت به سایر خوراکی‌ها بسیار پایین‌تر است و مصرف با فاصله آن برای بیماران دیابتی مشکلی ایجاد نمی‌کند.       منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: پارسی خبر میوه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: بیش از ۳۵۰ هکتار نخلستان در این شهرستان وجود دارد که ۱۷۰ هکتار آن مثمر است.
وی افزود: درختان خرما به‌ صورت سنتی و دستی توسط کارگران ماهر، گرده افشانی می‌شود و هر کشاورز بر اساس تعداد نخل‌های خود عملیات گرده‌افشانی را برای تولید محصول انجام می‌دهد.

فانی بیان کرد: در برنامه تغییر الگوی کشت، توسعه کشت نخیلات به‌عنوان یکی از کشت‌های کم آب بر و متحمل به بی آبی در دستور کار قراردارد که رقم زاهدی، شاهانی، پیاروم و کبکاب بیشترین توسعه را در شهرستان دارند.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فسا گفت: گرده افشانی نقش بسیار مهمی در افزایش تولید و کیفیت محصول خرما دارد و رعایت اصول و دقت در انجام آن ضروری است.

دیگر خبرها

  • ببینید | آشنایی با فواید خرما
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • افزایش تولید خرما با گرده افشانی نخیلات در فسا
  • ساخت ۱۰ بازارچه محله‌ای «از تولید به مصرف» تا پایان سال‌جاری
  • خواص و فواید خرما + فیلم
  • مراقب باشید/ این داروها و خوراکی‌ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند
  • تبدیل روشنایی خیابان آذربایجان شهرستان شاهین دژ به LED
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • مضرات خوردن زیاد هندوانه
  • خواص درمانی رازیانه