Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@02:34:23 GMT

کارگران جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت دارند.

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۷۶۶

کارگران جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت دارند.

به گزارش روز پنجشنبه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمد شریعتمداری» در این پیام آورده است: کارگران، همواره از اقشار تاثیرگذار در تاریخ کشور بوده‌اند و نقش ارزنده‌ای در پیشرفت و توسعه میهنمان داشته ‌اند.
شریعتمداری یادآور شد: امسال «روز کارگر» در حالی فرا رسید که نقش کارگران، بیش از پیش برای همگان اثبات شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که «فشار حداکثری» و تحریم‌های ظالمانه نظام سلطه طی ماه‌های گذشته به نقظه اوج رسیده و دشمن، روند تأمین نیازهای کشور و مایحتاج مردم و خصوصاً اشتغال را نشانه گرفته است، تلاش مضاعف و صبورانه کارگران، از جمله اصلی‌ترین عوامل ناکامی طراحان و مجریان تحریم‌های دشمنان شده است.

وزیر تعاون،‌ کارگران امروز را سرداران جبهه نبرد با تروریسم اقتصادی آمریکا دانست و افزود: کارگران یک بار دیگر کارنامه ‌ای درخشان در تاریخ کشور از خود برجای گذاشتند.
وی یادآور شد: درپی شیوع جهانی و ناگهانی ویروس کرونا، ایران از جمله کشورهایی بود که توانست به سرعت گسترش این بیماری را مدیریت کند. یکی از علت‌های این موفقیت، تامین میلیونی ماسک و سایر تجهیزات پزشکی پیچیده مورد نیاز از بازارهای داخلی است که توسط کارگران کشور دوش به دوش ملت قهرمان ایران تولید شد و حتی ظرفیت صادرات برخی از این اقلام را نیز ایجاد کرد.
به گفته شریعتمداری، هم زمان، پس از اعلام ورود ویروس کرونا به کشور که در برخی کشورهای حتی پیشرفته، به علت هجوم مردم برای ذخیره مایحتاج خود، قفسه‌های فروشگاه‌ها خالی شد، در ایران با وجود تنگناهای واردات به علت تحریم‌ها چنین اتفاقی نیفتاد که بخشی از علت این رخداد مهم در فرهنگ والای ایرانیان و اعتماد مردم به توانمندی مدیریتی دولت ریشه دارد.

وی ادامه داد:‌ نباید از یاد برد که تولید کالاها به قدر نیاز و حتی فراتر از نیازهای مردم موجب اطمینان خاطر مردم شد و آنان می‌دانند هر وقت به فروشگاه‌ها مراجعه کنند کالاها به وفور موجود است و این افتخار نیز مرهون تلاش کارگران است که با وجود خطر ابتلا به کرونا، با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور مداوم در واحدهای تولیدی و تلاش شبانه روزی، نگرانی از کمبود کالاها را از بین برده‌اند.

وزیر تعاون خاطر نشان کرد: در مقابله با کرونا، علاوه بر کادر درمانی که به عنوان سربازان سلامت در خط مقدم نبرد با این ویروس خطرناک هستند و از سلامت و جان مردم صیانت می‌کنند، کارگران نیز با تامین کالاها و اقلام معیشتی مردم، نقش مهمی در مقابله با کرونا دارند که باید قدردان آنان بود.
وی با بیان اینکه دولت، از تنگناهای معیشتی بخش‌هایی از مردم به خوبی آگاه است، افزود: نیک می‌دانیم گروهی از هموطنان و کارگران عزیز برای تامین معیشت، چند کار انجام می‌دهند. بخشی از این مشکلات ناشی از تروریسم اقتصادی کاخ سفید است که هرچند، با مقاومت مردم و به‌ویژه کارگران، راه به جایی نبرده و ناکام مانده‌، اما مشکلاتی برای کشور ایجاد کرده است.

شریعتمداری افزود: بخش دیگر مشکلات نیز پیامد رکود کرونایی است که همه کشورهای جهان را درگیر کرده که امید است با برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام‌شده برای حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، تنگناهای معیشتی آنان کاهش یابد.

وی با اشاره به اینکه کارگران از جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های حمایتی دولت برخوردارند، ادامه داد: اولویت دولت، مانند گذشته، صیانت از اشتغال موجود است و کسب‌وکارهایی که از رکود کرونایی آسیب بیشتری دیده‌اند، از حمایت دولت بهره‌مند می‌شوند تا کارگران با انگیزه کافی همچنان میدان‌دار تولید باشند.
وزیر تعاون، روز کارگر و آغاز ماه مبارک رمضان را که امسال با روز و هفته کارگر مقارن شده را به همه کارگران کشور و تلاش گران بی‌ادعا و ارزشمند تبریک گفت و افزود: فرصت را مغتنم شمرده و از کارفرمایان نیز که همواره و به‌ ویژه در تنگناهای کرونایی اخیر کنار دولت بودند و همراهی مناسبی نیز با کارگران داشته‌اند، قدردانی می‌کنم و امیدوارم با همگامی دولت، کارگران و کارفرمایان، شاهد روزهای بهتری برای جامعه کارگری، تولیدکنندگان و اقتصاد ایران باشیم.

برچسب‌ها وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی محمد شریعتمداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی محمد شریعتمداری وزارت تعاون کار ورفاه اجتماعی محمد شریعتمداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، هیوا لهونیان مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اعلام برنامه های پیش بینی شده برای مدیریت مصرف و گذر موفق از پیک بار تابستان سال جاری، اظهار کرد: تابستان امسال با توجه به تدابیر در نظر گرفته شده توسط وزارت نیرو در سطح کشور، مشترکین بخش خانگی و تجاری که در تابستان امسال مصارف برق خود را ۱۵ درصد نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش صورتحساب ها و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی چون ۶۰۰ دستگاه خودرو و لوازم خانگی و …. برخوردار خواهند شد.

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به اینکه ناترازی در حوزه تولید و مصرف برق وجود دارد، اظهار داشت: با توجه به شرایط دشوار تأمین برق، لازم است هر اقدامی برای مدیریت پیک بار تابستان با نگاه به تداوم آن در سال‌های پیش رو برنامه ریزی و اجرا شود و این مهم نیازمند نگرش هدفمند در بخش‌های مختلف است.

لهونیان در ادامه تصریح کرد: برای این که در پیک بار تابستان بتوانیم با مدیریت مصرف به خوبی از اوج بار عبور کنیم نیازمند مشارکت و همکاری مشترکین به‌ویژه در بخش صنعت هستیم و رویکرد شرکت توزیع نیروی برق استان بر این است که با استفاده از نظر صاحبان صنایع و بررسی پیشنهادات آنها با هماهنگی مناسب گذر موفقیت آمیزی از دوران اوج مصرف داشته باشیم.

وی در ادامه افزود: در دوره زمانی ۱ خرداد الی ۳۱ شهریور و از ساعت ۸ الی ۲۴، صاحبان صنایع بایستی یک روز در هفته میزان مصرف برق خود را تعدیل کنند و به جای آن در روز جمعه فعالیت داشته باشند.

ایشان در ادامه به مشترکین بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: موضوع بعدی مشترکین بخش کشاورزی و انشعاب پمپاژهای آب و چاههای کشاورزی است که با همکاری ۵ ساعت روزانه ( از ساعت ۱۲ ال ۱۷ مصرف برق نداشته باشند) بقیه ساعات مصرف برق این دسته مشترکین بصورت رایگان حساب میشود و علاوه بر آن مشمول پاداش همکاری خواهند شد.

وی در خصوص مشترکین اداری هم اظهارداشت: دستگاههای اجرایی و دولتی حتما بایستی در وقت اداری ۳۰ درصد و خارج از وقت اداری ۶۰ درصد کاهش مصرف داشته باشند در غیر این صورت برق آنها قطع خواهد شد.

این مقام مسئول در پایان خاطر نشان کرد: در خصوص «مولدین خود تامین» هم برنامه داریم و مشترکینی که مولد برق و یا ژنراتور دارند می توانند با مشارکت در این برنامه بخشی از برق خود را تامین کرده و به کاهش بار شبکه هم کمک کنند و در این راستا مشوق هایی برای آنهادر نظر گرفته شده است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903423

دیگر خبرها

  • تعیین دستمزد کارگران به مجلس واگذار می‌شود؟
  • عبور موفق از پیک تابستان نیازمند همراهی مردم/ جایزه ۶۰۰ دستگاه خودرو ویژه مشترکین کم مصرف
  • ساخت ۱۴۰ هزار واحد مسکونی برای کارگران و صنعتگران کشور آغاز شد
  • فرمانداری ویژه شهرستان‌های یزد و میبد در حال پیگیری است
  • ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی برای کارگران صنعتی
  • توجه به آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها کشور را سروسامان می‌دهد
  • اختصاص زمین برای ساخت ١٤٠ هزار واحد مسکونی کارگران بخش صنعت در کشور
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • کارگران نقش ویژه‌ای در اعتلای اقتصاد و تولید کشور دارند
  • داغ مستاجرها تازه می شود؛ اجاره هایی که چند برابر می شود/ طنز حق مسکن ۹۰۰ تومانی کارگران!