Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@01:24:21 GMT

کاهش شدید سود بانک لویدز انگلیس بر اثر کرونا

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۴۹۳۵

کاهش شدید سود بانک لویدز انگلیس بر اثر کرونا

براساس این بیانیه، درآمد بانک در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰میلادی (دی تا اسفند)، با احتساب ۱.۴ میلیارد اعتبار پوند برای مقابله با بحران مالی ناشی از کرونا، از ۱.۶ میلیارد پوند در مدت مشابه سال قبل به تنها ۷۴ میلیون رسیده است.

این میزان حدود ۷۸۹ میلیون پوند پایین تر از رقمی است که کارشناسان درباره سود این بانک پیش‌بینی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بانک لویدز که سهام‌دار اصلی دو بانک اسکاتلند و هلیفکس به‌شمار می رود همواره به عنوان حامی مالی شرکت های تجاری و نماد اقتصاد انگلیس دیده می‌شود.

این بانک تاکنون ۳ هزار و ۷۵۲ فقره وام به ارزش ۵۰۰ میلیون پوند برای عبور از بحران کرونا به شرکت‌های تجاری، قرض داده است.

«آنتونیو هورتا-اوسوریو» رئیس اجرایی بانک در این باره گفت: همه‌گیری ویروس کرونا یک چالش بی سابقه اجتماعی و اقتصادی برای مردم و شرکت‌ها در انگلیس و سراسر جهان ایجاد کرده است. اینک چشم‌انداز اقتصاد مبهم و چالش برانگیز است و تحولات آینده به مدت شیوع کرونا و تدابیر دولت‌ بستگی دارد.  

وضعیت سایر بانک‌ها در انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی بر اثر شیوع کرونا چندان تعریفی ندارد.

غول بانکی اچ‌اس‌بی‌سی سه‌شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که نیمی از درآمد خود را در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در قیاس با مدت مشابه سال گذشته، از دست داده است.

براساس بیانیه، درآمد بانک در ماه‌های ژانویه تا مارس ۲۰۲۰میلادی(دی تا اسفند)، به ۲.۵ میلیارد پوند رسیده که این میزان ۴۸ درصد کمتر از مدت مشابه سال قبل است.

مدیران اچ‌اس‌بی‌سی با اشاره به اینکه این میزان پایین‌تر از انتظار آن‌هاست، درباره تشدید ضرر و زیان بانک در ماه‌های آینده هشدار داده‌اند.   

براساس بیانیه اچ‌اس‌بی‌سی پیش بینی می‌شود که این بانک به دلیل بحران ناشی از همه‌گیری کرونا، حداقل ۵.۵ و حداکثر ۸.۷ میلیون پوند در سال جاری ضرر کند.

مدیران بانک برای جلوگیری از تشدید مشکلات مالی درصدد تعدیل نیرو بر آمده‌اند. این در حالی است که آنها دو ماه پیش هم از برنامه تعدیل ۳۵ هزار شغل ظرف ۳ سال آینده خبر دادند.   

همچنین بانک بارکلیز از سقوط ۳۸ درصدی درامد این بانک در سه ماهه نخست سال جاری خبر داده و عنوان کرده است که برای عبور از بحران کرونا ۲.۱میلیارد پوند اعتبار تخصیص داده است. این بانک پیش‌بینی کرده که کرونا تا پایان سال جاری ۴.۵ میلیارد پوند خرج روی دست این بانک خواهد گذاشت.

ریشی سوناک وزیر دارایی انگلیس چندی پیش در سخنانی در مجلس عوام اوضاع اقتصادی کشور را بسیار وخیم توصیف کرد و هشدار داد که ممکن است وضع از آنچه هست، دشوارتر شود.  

وی افزود؛ هرچند مساعدت مالی دولت تاکنون مشاغل و شرکت‌ها را از مرز ورشکستگی نجات داده اما منابع دولت محدود است و قادر به نجات تمام کسب و کارهای کشور نیست.  

برچسب‌ها ویروس کرونا تجارت انگلستان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا تجارت انگلستان ویروس کرونا تجارت انگلستان میلیارد پوند سال جاری شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟

امتداد - یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد ، آلبرت بغزیان به ایسنا افزود: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نمی کند؛ این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

او درباره تاثیر حراج سکه در کنترل قیمت‌ها بیان کرد: اگر هدف بانک مرکزی کاهش قیمت سکه بوده، باید توجه داشت که این کار یک مسکن موقت است برای تاثیر در قیمت؛ لذا این امر باید به‌طور مرتب انجام شود یا اینکه به تعدادی سکه عرضه شود که دیگر بازار اشباع شده باشد.

البته همه این‌ها منوط به این است که نرخ ارز هم ثابت باشد.

این کارشناس اقتصادی اظهار کرد: قبلا برگزاری حراج‌ سکه برای این بود که طلا به سازندگان عرضه شود و آنها بتوانند زیورآلات تولید کنند، در مقایسه با زمانی که نفت فروخته می‌شد و بانک مرکزی طلا و دلار تحویل می‌گرفت و به بانک کارگشایی می‌داد که به سازندگان و تولیدکنندگان زیورآلات عرضه کند؛ این کار در میان‌مدت نمی‌تواند اثری داشته باشد که قیمت‌ها را بشکند و کسانی که سکه خریدند هم به امید سوداگری هستند یا اینکه دنبال حفظ ارزش پولشان هستند.

اختلاف بین ارز دولتی و غیر رسمی

بغزیان خاطرنشان کرد: تا زمانی که سوداگری است و بین ارز دولتی و غیر رسمی اختلاف وجود دارد، نباید انتظار داشته باشیم که ثبات اقتصادی ایجاد شود و طلا و دلار برای خرید واقعی باشند نه برای استفاده از فرصت‌ها و سوداگری؛ زیرا اختلاف ارز دولتی با بازار غیر رسمی جذاب است و با عرضه محدود هم نمی‌توان نرخ را شکست بلکه می توان در کوتاه مدت بر بازار اثر گذاشت و این امر را بارها آزمون کردیم؛ لذا باید این موضوع ریشه‌ای حل شود.

وی ادامه داد: برای مثال منطقی بود که در آستانه سفرهای نوروزی، میزان دریافت ارز مسافرتی را افزایش دادند که فرد تشویق نشود ارز را از بازار آزاد بخرد، اما تا زمانی‌که محدودیت باشد، هرچه هم سهمیه افزایش پیدا کند، از طرف دیگر صف ایجاد برای خرید ایجاد می شود و چون به اندازه تقاضا عرضه نمی‌شود، در حد همان چند روز التهاب بازار را کنترل می‌کند و این را نباید به‌عنوان یک برد در نظر گرفت.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد: کاری که بانک مرکزی به‌درستی انجام می دهد، این است که با افزایش نرخ ارز در بازار غیر رسمی، نرخ مرکز مبادله تغییر خاصی نکرد.

این نشان می‌دهد که بانک مرکزی بازیچه قرار نگرفته و وارد بازی بازارسازها نشده است.

بازار آزاد می‌خواهد نرخ ارز مرکز مبادله را به سمت خودش بکشاند اما وقتی موفق نمی‌شود، کاهش پیدا می‌کند. سال گذشته نرخ دلار به ۶۰ هزار تومان رسید اما به ۵۰ هزار تومان برگشت.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ۴ نشانه که خبر از نابودی کبد می‌دهد
  • کاهش شدید معاملات مسکن در شمال اسرائیل/ درِ فروش و اجاره تخته شد
  • بارش‌ ها ادامه دارد | کاهش نسبی دما در روزهای پایانی هفته
  • پای نفت برای صعود قیمت بسته می‌شود
  • ریزش شدید دلار در راه است | پیش‌بینی تکنیکالیست‌ها از قیمت دلار در روزهای آینده
  • دلار و سکه تا کجا کاهش پیدا می کنند؟
  • مشکلات مالی، دانشگاه انگلیسی را به مرز نابودی رساند
  • واکنش تند ایران به اقدام ۳کشور آمریکا، انگلیس و کانادا در اعمال تحریم های جدید | انتقاد شدید از پارلمان اروپا | باید زمانی پاسخگو باشید!
  • شوک شدید به بازار طلا / زیان سکه‌بازان سنگین شد
  • افزایش بودجه نظامی انگلیس در کوران انتقادها