Web Analytics Made Easy - Statcounter

منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم حل بخشی از مسائل بازار کار را مبنی بر اصلاح قانون کار دانست و گفت: در مجلس یازدهم سعی در اصلاح این قانون مهم خواهیم داشت. ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۲ استانها اصفهان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اصفهان، مهدی طغیانی در نشست مطالبه‌گری چالش‌ها و مشکلات کارگری پس از کرونا اظهار داشت: در دانش اقتصاد وقتی با مشکلات و چالش‌هایی مثل بازار کار مواجه می‌شویم، سراغ مسائل نهادی را می‌گیریم و می‌گوییم چه نهادهایی در این رابطه دچار مشکل هستند؟!

وی افزود: قانون کار سال‌هاست به شکل آزمایشی در حال اجراست و حرکت مبنایی مهمی در قالب قانون کار صورت نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم بیان کرد: حوزه بازار کار یک حوزه دو طرفه و دارای روابط متقابل و مختلفی است. جای مدل‌های مشارکتی در فقه اسلامی همانند مزارعه و... در قانون کار خالی است و اساسا هیچ اقدامی در این رابطه در قانون کار انجام نگرفته است.

وی حل بخشی از مسائل بازار کار را مبنی بر اصلاح قانون کار دانست و گفت: در مجلس یازدهم سعی در اصلاح این قانون مهم خواهیم داشت.

طغیانی تصریح کرد: یکی از انعطاف‌هایی که در قانون کار وجود دارد، یکسان دیدن حوزه تولید در همه موقعیت‌ها است. در اصلاح مسائل حوزه کار، علاوه بر این‌که باید نگاهی انسانی به این موضوع داشت، تا زمانی که ریشه قانون اصلاح نشود عوارض و تبعات آن نیز از بین نمی‌رود.

منتخب مردم خرم‌آباد در مجلس یازدهم: راه نجات اقتصاد و اشتغال استان لرستان در کشاورزی به‌روز استمنتخب مردم اهر و هریس: هزینه‌های زندگی مردم در قیاس با درآمد افزایش یافته استمنتخب مردم گرگان در مجلس یازدهم: « جهش تولید» با حمایت از بخش خصوصی رقم می‌خورد

وی خاطرنشان کرد:  منفعت کارگر رسمی، منفعت کارگر غیررسمی و افراد بیکار باید در بازار کار مورد توجه قرار بگیرد. برای حل مساله، باید به همه منافع ذی‌نفعان توجه کرد تا به نتیجه برسیم.

نماینده منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم با اشاره به چالش‌های بازار کار گفت: بازار کار در کشور ما دچار عدم انعطاف‌هایی است و این مسئله سبب شده نتوانیم بعضی از مسائل را رصد کنیم و به نتیجه برسیم.

انتهای پیام/163/ش

R41346/P/S6,51/CT11

منبع: تسنیم

کلیدواژه: منتخب مردم اصفهان در مجلس یازدهم قانون کار بازار کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۰۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قانون شورا‌ها باید اصلاح شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی موسی‌الرضا حاجی‌بگلو شامگاه پنجشنبه در همایش روز ملی شورا‌ها در مشهد با تأکید بر ضرورت اصلاح قوانین شورایی کشور افزود: براساس قوانین و احکام اسلامی، قانون شورا‌ها باید اصلاح شود. این تکلیف ما به عنوان قانون‌گذار است که شرایط را برای عمل مؤثرتر شورا‌ها فراهم کنیم و عمل مؤثر نیز در گرو افزایش ضریب تأثیرگذاری بر دستگاه‌های مجری قانون است.

وی افزود: این نیاز مبرم نه‌فقط در سطح نهاد‌های عالی در نظام شورایی بلکه حتی شورا‌های اسلامی شهر و روستا نیز وجود دارد تا بتوانند نمایندگی شایسته و مطلوبی از مردم داشته باشند.

حجت‌الاسلام نصرالله پژمان فر، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم گفت: از روستا‌های با ۲۰ خانوار جمعیت گرفته تا کلانشهر‌های چندمیلیون نفری، این شورا‌های اجتماعی شهر و روستا هستد که در مقام حلقه واسطه میان حاکمیت و مردم عمل می‌کنند. بر همین اساس، از آن‌جا که تکلیف ما ناظر بر تقویت امیدواری در مردم است، شما عزیزان باید به موازات پیگیری مطالبات مردم، انعکاس‌دهنده خدمات قابل توجهی باشید که امروزه از طرف دولت درحال انجام است.

وی افزود: این یک حقیقت غیرقابل انکار است که دولت سیزدهم در عرصه اجرای قوانین، مجلس در حوزه قانون‌گذاری و قوه قضاییه در راستای رسیدگی به شکایات، تحول چشمگیر و اراده قابل توجهی از خود نشان داده‌اند و اینجاست که شورا‌ها می‌توانند به میدان بیایند و همانطور که حرف مردم را به گوش مسئولان می‌رسانند، خدمت نظام را هم به اطلاع مردم برسانند.

دیگر خبرها

  • اصلاح قانون تاسیس مدارس غیردولتی گرفتن مجوز برای مسئولان را محدود می‌کند
  • تشکیل سازمان «سپند» به تایید شورای نگهبان رسید/ تائید طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بها
  • اصلاح قوانین اسلحه و مهمات برای جلوگیری از وقوع جرم است
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • ‌لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم به رشد تولید و سرمایه‌گذاری در مناطق محروم کمک خواهد کرد
  • نقاط قوت و ضعف مجلس یازدهم/ «نظارت» در مجلس آینده تقویت شود
  • لزوم قانون‌مندی کاندیدهای مجلس برای رقم زدن انتخاباتی پرشور و بدون حواشی
  • خبر مهم از قانون کار و قرارداد کارگران/ وزیر کار: اصلاح قانون کار و دائمی شدن قرارداد کارگران در نوبت رسیدگی هیات دولت است
  • قانون شورا‌ها باید اصلاح شود
  • ایجاد عدالت و شفافیت اقتصادی هدف لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم