Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@03:22:15 GMT

مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ضدکرونا در اسکاتلند!

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۱۷۷

مسیرهای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی ضدکرونا در اسکاتلند!

دولت اسکاتلند در روزهای کرونایی تصمیم گرفته است بودجه‌ای به ارزش ۱۰ میلیون پوند هزینه کند تا در سراسر شهرها و روستاهای کشور مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی احداث شود و به این ترتیب گامی موثر در جهت مقابله با کرونا در حال و آینده بردارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هدف مقامات رسمی از ایجاد مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سراسر کشور اسکاتلند نه تنها اجرای قانون فاصله‌گذاری در روزهای کرونایی است، بلکه آن‌ها می‌خواهند از این طریق انجام فعالیت‌های جسمی را در میان مردم ترویج دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مایکل ماتسون، وزیر حمل و نقل اسکاتلند از شوراها خواسته بود برای دریافت این بودجه از دولت پافشاری کنند و آن را برای پروژه‌هایی به کار گیرند که تنها طی چند هفته تکمیل می‌شود.

ماتسون اعلام کرد از آن جا که پس از پایان محدودیت‌های اعمال شده برای مهار ویروس کرونا، به منظور حفظ فاصله اجتماعی تنها از ۱۰ تا ۲۵ درصد ظرفیت جاده‌ها و خیابان‌ها استفاده خواهد شد، بنابراین لازم است مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی در سراسر کشور احداث شود. وزیر حمل و نقل کشور به اعضای شورای شهرها اطمینان داد که مقامات رسمی در وزارت حمل و نقل پروژه‌های آن‌ها را به طور کامل مورد حمایت قرار خواهند داد و بودجه مورد نیاز برای پیاده‌سازی آن‌ها را فراهم خواهند آورد.

مایکل ماتسون از داوطلبانی که می‌خواهند پروژه‌های پیشنهادی خود برای احداث مسیرهای جدیدی برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را به مرحله اجرا درآورند خواسته است پس از دریافت بودجه مورد نیاز در کم‌ترین زمان ممکن فعالیت خود را تکمیل و افتتاح کنند. بسیاری از این داوطلبان ادعا کرده‌اند اولین افرادی خواهند بود که پروژه تکمیل شده خود را به مرحله اجرا در می‌آورند.

طرح احداث مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی درست چند روز پس از اینکه مدیران شهرهای بندری آبردین و داندی طرح‌هایی پیشنهادی خود برای احداث مناطقی با کم‌ترین انتشار گازهای گلخانه‌ای در اختیار دولت قرار داده بودند، ارائه شد. پیش از این نیز بسیاری از مقامات رسمی کشور اسکاتلند ایده تخصیص بودجه برای احداث مناطقی با کم‌ترین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای و مسیرهای جدید دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی را مطرح کرده‌ بودند اما اکنون مایکل ماتسون شوراها را مجبور کرده است برای دریافت آن از دولت پافشاری کنند. از نظر آقای ماتسون ایجاد مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی باید جز اولویت‌های دولت در مواجهه با شیوع ویروس کرونا باشد چرا که منجر به ایجاد فاصله اجتماعی بین مردم می‌شود و در نتیجه احتمال آلوده شدن شهروندان اسکاتلندی را به ویروس کرونا کاهش می‌دهد.

گزارشات حاکی است که اعضا شورای شهر آبردین پیش از این نیز اقداماتی را جهت تسهیل تردد در روزهای کرونایی انجام داده‌اند و ضمن ایجاد فاصله‌گذاری اجتماعی در میان مردم، شرایط امنی را برای دوچرخه‌سواران و عابران پیاده به وجود آورده‌اند. مقامات رسمی کلانشهر آبردین امیدوارند از بحران کرونا بتوانند به عنوان فرصتی برای ایجاد شهری پایدار و سبز بهره گیرند که البته رسیدن به این هدف بلندپروازانه را وابسته به عوامل مختلفی نظیر تامین بودجه، قوانین حاکم بر ساخت و ساز و همکاری کارکنان شورا می‌دانند.

بسیاری از اعضای شورای شهرهای سراسر اسکاتلند از ایده وزیر حمل و نقل کشور برای احداث مسیرهای جدید برای دوچرخه‌سواری و پیاده‌روی حمایت و اعلام کرده‌اند که به زودی طرح‌های پیشنهادی برای احداث چنین زیرساخت‌هایی در شهر خود را جمع‌آوری خواهند کرد و در اختیار دولت قرار خواهند داد.

کد خبر 421474

منبع: ایمنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کرونا ویروس آخرین اخبار ویروس کرونا کرونا پیشگیری از کرونا شیوع کرونا کرونا در جهان دوچرخه سواری مسیر دوچرخه سواری اسکاتلند پیاده روی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای دوچرخه سواری و پیاده روی مسیرهای جدید مقامات رسمی برای احداث حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر

رئیس بسیج سازندگی کشور، گفت: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد که در کنار دولت کمبودها و کاستی‌های عشایر را برطرف کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردل، سردار محمد زهرایی در حاشیه سفر به شهرستان اردل و بازدید از روند اجرای طرح های بسیج سازندگی و خدمت‌رسانی به مردم منطقه عشایری دهدلی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جای تاسف است که 45 سال از انقلاب گذشته اما هنوز اقدامات زیرساختی از جمله راه دسترسی برای عشایر در این منطقه انجام نشده است.

وی افزود: باید یک هم‌افزایی و همدلی بین دولت و دستگاه‌های مجری برای احداث راه‌های دسترسی به خصوص برای مناطق صعب العبور صورت گیرد. سازمان بسیج سازندگی به عنوان مجری برای انجام کارهای سخت در کنار دولت حضور دارد، امید است بخشی از اعتبارات را دولت تقبل کند و با بخشی از ظرفیت‌های انقلابی این کار به سرانجام برسد. 

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد: البته مردم روستای دهدلی نباید انتظار داشته باشند در یک مدت زمان کوتاه، این مسیر طولانی احداث شود بلکه جاده دسترسی روستای دهدلی به صورت قطعه قطعه و مرحله به مرحله احداث و تحویل مردم می‌شود.

وی بیان کرد: مردم عشایر این منطقه، رزمندگان خط مقدم و تامین کننده امنیت منطقه به شمار می‌روند و نباید این اصل از نگاه سیاست‌مداران و تصمیم‌گیران به دور باشد. در هر کجا که یک ایل و طایفه‌ای حضور داشته باشد، امنیت ایران اسلامی تضمین شده است و هرگونه هزینه‌ای برای این قشر، سرمایه‌گذاری است.

زهرایی در پایان با تاکید بر اینکه مسئولین باید از منطقه عشایری دهدلی بازدید داشته باشند، خاطرنشان کرد: بسیج سازندگی این آمادگی را دارد در کنار دولت نسبت به برطرف کردن کمبودها و کاستی‌های این مردم گام بردارد چرا که خیلی بیشتر از اینها، عشایر حق بر گردن انقلاب اسلامی و ما دارند.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • ریزش کوه برخی مسیرهای مواصلاتی استان بوشهر را مسدود کرد
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • ضرورت احداث تهران جدید
  • احداث مسیرهای پل ولایت و پل ششم در مراحل پایانی
  • عرضه دو لاستیک نانویی ویژه مسابقات دوچرخه‌سواری
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا : ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • پیشنهاد جدید برای دوچرخه سواری در تهران | عضو شورا: ۱۰ هزار دوچرخه رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد
  • یک مربی زن، رییس یک رشته پر مدال المپیکی شد!
  • سد طالبان بر مسیر «دوستی»