Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@22:03:15 GMT

کارگران تولید را سر پا نگه داشته‌اند

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۵۲۲۰

کارگران تولید را سر پا نگه داشته‌اند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: اگر تولید پابرجا است، این موضوع با حضور کارگران محقق شده است.

فتح‌الله حقیقی ظهر امروز (۱۱ اردیبهشت) در اولین جلسه شورای اداری استان در سال‌جاری که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا اشتغال در استان ایجاد و آن را حفظ کنیم، افزود: توجه به مقوله اشتغال بسیار حائز اهمیت است؛ چراکه رسیدن به اهداف در گرو این موضوع و نیز رونق تولید در کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه اگر در سال گذشته توفیقی ایجاد شده، در سایه فعالیت همه بخش‌ها بوده است، تصریح ‌کرد: در حوزه اقتصادی همیشه دیدگاه ما توجه به همه بخش‌های اشتغال، حتی اشتغال خانگی بوده است.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با بیان اینکه زنجان در سال گذشته سومین استان امن کشور بوده است، ادامه داد: در موضوع پنجره واحد ورود جدی کرده و امیدواریم به زودی در سراسر کشور این مهم اجرایی شود. البته در برخی مسائل همچون حل مشکل پسماندها نیز اقدامات خوبی انجام شده که البته کارها در این زمینه ادامه داشته و قصور هیچ‌کس در این حوزه قابل قبول نیست.

استاندار زنجان اظهار کرد: در اثربخش کردن جلسات در سال گذشته بسیار تلاش و تعداد جلسات سه برابر شد و نتایج خوبی نیز به دست آمد. همچنین گفت‌وگو  با بخش خصوصی در راس امور مسئولان قرار داشت که این روند نیز در استان ادامه می‌یابد.

حقیقی به اجرای طرح پایلوت در استان نیز اشاره کرد و گفت: این اقدامات نشان از توانمندی موجود در استان است که باید از آن بهره لازم را در راستای توسعه استان ببریم.

وی در ادامه به افزایش ۲۰ درصدی تقسیط مالیاتی اشاره کرد و افزود: در زمینه متوسط پرداخت تسهیلات در حوزه‌های مختلف ۳۷ درصد نسبت به سال ۹۷ افزایش داشتیم. همچنین رشد بودجه هزینه‌ای ۱۶.۳ درصد بوده است. در حوزه صنعت نیز توانستیم ۷ واحد تولیدی را به بهره‌برداری برسانیم.

استاندار زنجان در ادامه با اشاره به اینکه حجم سرمایه‌گذاری استان بالای ۳۰۰۰ میلیارد تومان بوده است، به بازگشت به چرخه تولید ۱۰ واحد اشاره و اظهار کرد: واحد یازدهم نیز تا چند ماه آینده به چرخه تولید بازخواهد گشت.

وی با اشاره به حل مشکل واحدهای مشکل‌دار از جمله نخ‌تایر، اظهار کرد: شرکت ایران‌ترانسفو در دو موضوع مدیریت و نقدینگی مشکل داشت که با تلاش‌های انجام شده، این مشکلات برطرف شد. امسال نیز این شرکت ۳۰۰ استخدام جدید خواهد داشت و ظرف ۱۰ روز آینده این موضوع اطلاع‌رسانی خواهد شد.

وی به توفیقات استان در حوزه کشاورزی نیز اشاره کرد و افزود: خوشبختانه توفیقات بسیار ارزشمندی رر این حوزه داشتیم.

حقیقی به اقدامات صورت گرفته در حوزه مسکن نیز اشاره کرد و گفت: در نظر داریم ۱۳ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی وارد فاز اجرایی شود که ۲۶۸۰ واحد مربوط به بافت فرسوده بوده و تاکنون ۵۵۰ پرونده در این بخش تشکیل شده است.

وی بی‌توجهی به جوانان را خلاء در راستای تحقق جهش تولید دانست و ادامه داد: باید از مدیران جوان برای بهره‌مندی از توان آن‌ها در ایجاد جهش تولید بهره برد. همچنین الزامات مدیریتی باید در کنار جهش تولید قرار گیرد.

نماینده عالی دولت در استان زنجان همچنین با اشاره به اینکه نباید به بهانه کروناویروس وظایف را رها کنیم که این موضوع به هیچ وجه قابل قبول نیست، تصریح کرد: هیچ وظایفی تعطیل نشده است و باید با رعایت پروتکل‌ها، همه امور را انجام دهیم. موضوعاتی مثل تملکات و ساخت و سازهای غیرمجاز نباید انجام شود.

حقیقی خاطرنشان کرد: همه بنگاه‌داران باید شناسه فعالیت داشته و صنعت و معدن نیز باید به این موضوع توجه لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان زنجان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای مقابله با ویروس کرونا، گفت: خوشبختانه در استان زنجان اقدام خوبی در این زمینه انجام شده که قابل تقدیر است.

آیت‌الله علی خاتمی به اجرای طرح مواسات در استان اشاره کرد و افزود: همه پای کار آمده‌اند و کارها در حال انجام است ولی باید بدانیم کار تمام نشده و این روند باید ادامه داشته باشد.

وی به تهیه بانک اطلاعاتی در استان جهت اجرای طرح مواسات اشاره و خاطرنشان کرد: کمک‌ها باید با حداکثر توجه به شان افراد انجام شود و هر فردی نیز که تمایل به حضور در این طرح دارد باید این نکته را مورد توجه قرار دهد و مهم‌تر از همه اینکه مسئولان نیز باید توجه کنند که کسی از قلم نیفتد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی فتح الله حقیقی زنجان شوراي اداري استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۵۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد

صفدری، با اشاره به شعار سال از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال «جهش تولید با مشارکت مردم»، گفت: با برنامه ریزی های انجام شده دادگستری گرمسار در راستای حمایت از تولید و تولیدکنندگان، فعالان و سرمایه‌گذاران اقتصادی، موانع مشارکت فعالان اقتصادی و تولیدی مردم را با همکاری سایر دستگاه های اجرایی رفع می‌کند.

وی افزود: به همین سبب طی سال گذشته هیچ واحد تولیدی در این شهرستان با آرا محاکم قضایی غیرفعال و توقیف نشده است و این امر در سال جاری نیز ادامه‌دار خواهد بود.

رییس دادگستری گرمسار، جامعه کارگران را گروه عظیم زحمت‌کشان که بار تولید را برعهده دارند نامید و خاطرنشان کرد: استیفای حقوق کارگران و برقراری تعادل در حوزه کار را باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه هیچ عذری برای به تعویق‌انداختن پرداخت حقوق کارگران وجود ندارد، بیان کرد: در عین‌حال نباید به گونه ای در حمایت از حقوق کارگران عمل شود که سرمایه گذار را از فعالیت اقتصادی منصرف کند و از سوی دیگر دلالان و واسطه‌ها هم بدون آنکه در فعالیت مولد اقتصادی شرکت کنند از تولیدکنندگان با انواع مشکلات، بهره بیشتری ببرند

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • ایجاد ۲۱ چایخانه رضوی در زنجان
  • ساخت نخستین ابرترانسفورماتور ۵۰۰ مگاولت آمپر کشور در زنجان
  • رشد ۵۰ درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • رشد ۵۰درصدی اجرای طرح طبقه بندی مشاغل برای عدالت مزدی
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • ۱۶۲ کارگر و کارفرمای نمونه در منطقه ازاد چابهار تجلیل شدند
  • گردش دوباره چرخ کارخانه ذوب آهن اسدآباد درخواست کارگران شد
  • تقدیر خبرگزاری تسنیم از ۳۰ معلم بازنشسته زنجان + فیلم
  • هیچ واحد تولیدی به‌خاطر آرا قضایی در گرمسار تعطیل نشد