Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-01@23:31:10 GMT

توصیه‌های طلایی برای خوردن غذای سالم در رستوران

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۶۵۰۵

توصیه‌های طلایی برای خوردن غذای سالم در رستوران

خبرگزاری آریا -

فست‌فود و غذاهای سرخ شده باعث ابتلا به پرفشاری خون و ناراحتی‌های قلبی می‌شود.
هرچند غذای رستوران اغلب از نظر کیفیت و رعایت بهداشت در سطح غذای خانه نیست اما با رعایت برخی نکات می توانید غذای سالم تری را بیرون از منزل میل کنید.
محققان چند توصیه مهم را در این زمینه ارائه کرده اند:
مواد تشکیل دهنده غذای خود را بشناسید: بسیاری از غذاهای رستوران مملو از نمک، طعم دهنده ها، مواد نگهدارنده و شکر تصفیه شده هستند از این رو قبل از ورود به رستوران جدید از موادی که در غذای آنها به کار می رود مطلع شوید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعات معمولا در سایت رستوران موجود است.
سس ها: اگر مایلید با غذای خود سس تناول کنید بهتر است از سفارش سس های سفید و نیز سس های ارزان قیمت بپرهیزید زیرا معمولا مملو از شکر و نمک هستند. توصیه می شود از سس هایی که با روغن ها درست می شوند مانند سس روغن زیتون و لیمو و یا سرکه سفید استفاده کنید.
انواع سوپ: از خوردن سوپ ها که معمولا مملو از نمک هستند بپرهیزید.
همبرگر: هنگام سفارش همبرگر به مواد تشکیل دهنده اصلی مانند نان، گوشت، کاهو و گوجه اکتفا کنید و از مواد اضافی مانند ژامبون یا پیاز سرخ شده بپرهیزید و مصرف سس کچاپ و باربیکیو را به حداقل برسانید.
مرغ: مصرف مرغ بریان شده به مرغ سرخ شده برای کاهش میزان روغن و نمک ترجیح دارد.
ساندویچ: هنگام سفارش ساندویچ نان کامل را که غنی شده با غلات و فیبر است انتخاب کنید و از مصرف مواد گوشتی مانند ژامبون و کباب ترکی بپرهیزید زیرا مملو از طعم دهنده های مصنوعی، نمک و مواد نگهدارنده هستند. بهتر است سبزیجات بیشتری در ساندویچ خود قرار دهید.
حجم وعده غذایی: معمولا حجم وعده غذایی رستوران برای یک نفر بسیار زیاد است از این رو توصیه می شود که غذای خود را با دیگران شریک شوید.
منبع:salamatnews.com


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن

با انجام اشتباهات رایج پس از خوردن غذا لذت غذا خوردن را به طور کامل از بین می‌بریم. به همین دلیل کارشناسان همواره بر این امر تاکید می‌کنند که شناخت این اشتباهات و عدم انجام آن‌ها نقش موثری در ارتقا سلامتی دارد. آیا شما با این اشتباهات آشنایی دارید؟!

دیگر خبرها

  • طرز تهیه یک غذای محلی خوشمزه با دم گاو (فیلم)
  • طرز تهیه کرپ سیب زمینی سوخاری؛ یک غذای متفاوت و ساده (فیلم)
  • کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • ۶ اشتباه رایج بعد از غذا خوردن
  • پانی پوری ؛ غذای سنتی خیابانی در هند با رعایت کامل بهداشت! (فیلم)
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • ببینید | منوی عجیب رستوران وحید شمسایی؛ چه غذایی در منو نیست؟
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!
  • ببینید | تعظیم یک گوزن پس از خوردن غذا به سبک ژاپنی‌ها