Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شانا رسول فلاح‌نژاد در حاشیه عملیات بارگیری نخستین جکت سرچاهی نخستین عرشه دریایی طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی درباره توسعه نیافتن این فاز در سال ۹۲ توضیح داد: سال ۹۲ از یک سو طرح‌های متعدد پارس جنوبی با پیشرفت‌های مختلف در دستور قرار داشت و از سوی دیگر کشور با کمبود گاز در کنار کمبود منابع مالی روبه‌رو بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به شرایط سخت تحریم در آن مقطع هم اشاره و با یادآوری اینکه قرارداد طرح توسعه فاز ۱۱ اواخر دولت دهم به روش بیع متقابل امضا شد، اظهار کرد: واقعیت این است امکان تامین مالی برای این پروژه در آن شرایط امکانپذیر نبود.

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس تصمیم وزارت نفت برای اولویت‌بندی فاز‌های پارس جنوبی در سال ۹۲ را راهبردی دانست و گفت: با این تصمیم طرح‌هایی که پیشرفت بالایی داشتند در اولویت قرار گرفتند تا افزون بر تامین سوخت زمستانی نیاز‌های ارزی کشور را برای توسعه دیگر طرح‌ها فراهم کند.

وی با بیان اینکه توسعه فاز‌های ۱۲، ۱۵ و ۱۶ و ۱۷ و ۱۸ که در اولویت توسعه قرار گرفت همانند فاز ۱۱ در مرز قرار داشتند، تصریح کرد: پیشرفت بالای این پروژه‌ها سبب شد نسبت به فاز ۱۱ در اولویت قرار گیرند.

فلاح‌نژاد به واگذاری توسعه این طرح به کنسرسیوم توتال و سی‌ان‌پی‌سی‌آی چین در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: هدف وزارت نفت این بود تا از گشایشی که ایجاد شد افزون بر استفاده از فناوری روزآمد و پیمانکاران خارجی از منابع مالی خارجی استفاده کند.

سرپرست طرح توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی ادامه داد: آنچه اکنون مهم است اینکه توسعه متعارف این فاز پس از خروج خارجی‌ها برای صیانت از حق و حقوق و برداشت طبیعی این فاز آغاز شده است و به سرعت انجام خواهد شد.

فلاح نژاد به افت مخزن پارس جنوبی اشاره و تصریح کرد: امیدواریم در مرحله بعدی توسعه این فاز، بخش فشارافزایی این قرارداد را که بخش سنگین و پرهزینه‌ای است، محقق کنیم.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پارس جنوبی شرکت نفت و گاز فاز ۱۱ پارس جنوبی طرح توسعه فاز ۱۱ سال ۹۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۸۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مرحله سوم لیگ آب‌های آرام با حضور تیم‌های نوین البرز، پترو پالایش تجهیز سما، پارس جنوبی، عقاب نهاجا، بحر گستر پارس و نوین تهران در بخش بانوان برگزار شد.

در ادامه رقابت‌های مرحله سوم قایقرانان در مواد ۲۰۰ متر رقابت کردند و در پایان تیم بحر گستر پارس در صدر جدول باقی ماند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • توسعه پارس جنوبی روزانه ۴۲ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور می‌افزاید
  • قیمت انواع پژو پارس امروز جمعه ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول
  • چرایی تجهیز نبودن آتش نشانی شهرک امام زاده ابراهیم شفت
  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری از ایران فردا | برخوردها از سال ۸۸ جامعه را پیچیده‌تر کرده | تنش‌های بزرگ در دل رخدادهای کوچک است!
  • چرایی پیش‌بینی‌ناپذیری ایران فردا / قواعد بازی حکومت و جامعه پیچیده‌تر شده
  • چرایی تشدید اعتراضات دانشجویی در آمریکا
  • تصویب سند توسعه دانش بنیان خراسان جنوبی