Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-02@06:41:11 GMT

تاثیر روزه در ایمنی بدن

تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۸۹۰۴۴

‍‍‍‍‍‍

رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی: روزه داری باعث افزایش سیستم ایمنی بدن می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، جلال الدین میرزای رزاز - رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی در برنامه ۱۸/۳۰ شبکه خبر گفت: ذهنیت اینکه روزداری باعث فراهم شدن زمینه بیماری می‌شود؛ غلط است.
وی افزود: افراد سالم زیر ۶۵ سال بدون هر گونه نگرانی روزه خود را بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

افراد بالای ۶۵ سال سالمند تلقی می‌شود. میرزای رزاز گفت: سالمندان در خطر بیشتر کرونایی هستند که باید مراقب باشند.
وی افزود: میزان کالری که ما دریافت می‌کنیم؛ باید متعادل باشد.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی گفت: غلات و نان، پروتئین ها، سبزی، لبنیات و چربی نیاز بدن هست و برای تقویت بدن باید از ریز مغذی‌ها استفاده کنیم.
میرزای رزاز افزود: هرم غذایی ذکر شده باید مراعات شود تا سیستم ایمنی بدن تقویت شود. کد ویدیو دانلود فیلم اصلی
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی گفت: ویتامین دی محدود است و در ایران کمبود حاشیه‌ای داریم. مردم باید ویتامین دی را با مشورت پزشک مصرف کنند.
میرزای رزاز افزود: دز‌های ۱۰۰۰ واحدی ویتامین دی تاثیر گذار است. این دارو بدون نسخه هم ارائه می‌شود.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی گفت: دولت هم برنامه دارد برای غنی سازی آرد‌ها تا کمبود ویتامین دی هموطنان برطرف شود.
میرزای رزاز تاکید کرد: در ماه رمضان باید با رعایت هرم غذایی متعادل، تمام ریز مغذی‌ها وارد بدن شود. شروع افطار با ماده ولرم و قند طبیعی باشد.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی با بیان اینکه افطاری سبک توصیه می‌شود گفت: انواع سوپ‌ها از قبیل فرنی خیلی مفید است. میزای رزاز گفت: وعده سحر، وعده اصلی است و باید پروئتین لازم را داشته باشند اما از غذا‌های چرب پرهیز شود. خوردن چای و مواد کافئینی نزدیک خواب توصیه نمی‌شود. میوه جات و سبزی جات توصیه می‌شود.
رئیس انستیتو تحقیقات تغذیه‌ای و صنایع غذایی گفت: از نوشیدن شربت‌هایی که شکر زیاد دارند باید پرهیز شود. در کرونا هم ثابت شده که شکر و مواد قندی غیر طبیعی ایمنی بدن را کاهش می‌دهد. بیماران کلیوی مراقب باشند.
میرزای رزاز افزود: در خانه می‌مانیم تبدیل به در آشپزخانه ماندن نشود.

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: روزه داری ایمنی بدن کرونا میرزای رزاز ویتامین دی ایمنی بدن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۰۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی بانک کشاورزی، این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور حمایت از تولید و تامین انواع گوشت و فرآورده های گوشتی مصرفی خانوارها، قریب به ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرورش دام، طیور و آبزیان و صنایع تبدیلی و تکمیلی وابسته، به فعالان این حوزه پرداخت کرده و بدین ترتیب نقش موثری در تامین پروتئین حیوانی مورد نیاز جامعه و امنیت غذایی خانوار ایرانی ایفا کرده است.

شعب این بانک در سال ۱۴۰۲ به منظور مشارکت در تامین پروتئین حیوانی سبد غذایی خانوارها در سراسر کشور، بالغ بر ۱۴۰ هزار فقره تسهیلات به واحدهای پرورش دام، طیور و آبزیان و همچنین کشتارگاه ها، کارخانجات خوراک دام و صنایع عمل آوری، فرآوری، انجماد و بسته بندی محصولات گوشتی پرداخت کرده اند.

بر اساس این گزارش، از مجموع ۳۰۶ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداختی فوق الذکر در مقطع یادشده، بالغ بر ۱۴۸ هزار میلیارد ریال در راستای تامین مالی واحدهای پرورش دام سبک و سنگین، نزدیک به ۱۱۰ هزار میلیارد ریال برای احداث و راه اندازی مزارع پرورش طیور گوشتی، حدود ۱۴ هزار میلیارد ریال در حمایت از پرورش آبزیان و ۳۴ هزار میلیارد ریال به منظور ایجاد و توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی مرتبط با گوشت و فرآورده های گوشتی پرداخت شده است.

شایان ذکر است، بانک کشاورزی حمایت از زنجیره تولید و تامین گوشت با هدف تحکیم پایه های امنیت غذایی کشور را یکی از مهمترین اهداف خود می داند و با پرداخت تسهیلات متنوع در تمام مراحل زنجیره تامین، شامل تولید علوفه و خوراک دام تا احداث دامداری ها، مرغداری ها و استخرهای پرورش ماهی، راه اندازی واحد های پرورش ماهی در قفس، احداث کشتارگاه ها و واحدهای فرآوری محصولات گوشتی، صنایع تبدیلی و تکمیلی، تامین ماشین آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی، احداث واحدهای بسته بندی و نهایتاً حمل و توزیع، از فعالان این حوزه و تامین پروتئین حیوانی در سبد غذایی خانوارها حمایت می کند.

کد خبر 6093114

دیگر خبرها

  • به این دلیل چیپس نخورید!
  • تشخیص زودهنگام بیماری‌های کبد را جدی بگیرید
  • چرا سلامتی کبد بسیار مهم است؟
  • امنیت غذایی جهان تهدید می شود
  • سازمان دامپزشکی به‌دنبال بازمهندسی در فرایندهای سازمانی است
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • گیلان قطب صنایع غذایی در کشور
  • افتتاح نخستین طرح صنعتی گیلان در سال جهش تولید
  • پایان تحقیقات درباره اتوپایلوت تسلا پس از 13 تصادف مرگبار
  • مصرف زیاد غذا‌های ناسالم باعث آسیب دائمی مغز می‌شود!