Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - عمان اعلام کرد که تعهد کاهش تولید خود را مطابق مصوبه 23 عضو ائتلاف اوپک پلاس برای کاهش عرضه روزانه حدود 10 میلیون بشکه‌ای نفت از یکم ماه مه اجرایی می‌کند.
به گزارش دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) محمد بن حمد الرمحی، وزیر نفت و گاز عمان به محمد سانوسی بارکیندو، دبیرکل سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) اطلاع داد که این کشور برنامه کاهش داوطلبانه خود به عنوان بخشی از تعهدش در توافقنامه همکاری (Declaration of Cooperation) کشورهای عضو و غیرعضو اوپک را از یکم ماه مه (12 اردیبهشت‌ماه) آغاز می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاهش تولید داوطلبانه کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از یکم ماه مه سال 2020 میلادی براساس توافق‌های حاصل شده در نهمین و دهمین نشست فوق‌العاده کشورهای عضو و غیرعضو اوپک از طریق وبینار به ترتیب در روزهای نهم آوریل (21 فروردین‌ماه) و 12 آوریل (24 فروردین‌ماه) اجرایی می‌شود.
به گزارش شانا، وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک در دهمین نشست فوق‌العاده خود از طریق وبینار سرانجام پس از پذیرفتن گزینه کاهش تولید روزانه 100 هزار بشکه‌ای مکزیک و موافقت این کشور آمریکای شمالی برای حضور در این توافق، بر سر کاهش تولید روزانه 9 میلیون و 700 هزار بشکه‌ای در ماه‌های مه و ژوئن به توافق رسیدند.
خط پایه و مبنای محاسبه تولید برای همه کشورهای حاضر در این توافق به جز عربستان و روسیه ماه اکتبر سال 2018 میلادی تعیین شد، در حالی که مبنای محاسبه تولید برای روسیه و عربستان روزانه 11 میلیون بشکه در نظر گرفته شده است.
کشورهای ایران، لیبی و ونزوئلا همچنان از این توافق کاهش تولید که قرار است از یکم ماه مه سال 2020 میلادی (12 اردیبهشت‌ماه 99) اجرایی شود، مستثنا هستند.
مکزیک تنها مخالف نحوه تخصیص سهمیه کاهش تولید در نهمین نشست فوق‌العاده اوپک پلاس در روز 21 فروردین‌ماه بود، بر این اساس مکزیک در این توافق روزانه 100 هزار بشکه (آمریکا به جای مکزیک روزانه 300 هزار بشکه از تولید خود می‌کاهد) تولید خود را کاهش می‌دهد.
اوپک‌پلاس از 13 کشور عضو اوپک و 10 کشور غیرعضو این سازمان (روسیه به علاوه 9 تولیدکننده دیگر نفت) از سال 2017 میلادی با همکاری یکدیگر به‌منظور بهبود شرایط بازارهای جهانی نفت‌خام، رشته‌ای از توافق‌های کاهش تولید را اجرا کردند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کشورهای عضو و غیرعضو اوپک یکم ماه مه کاهش تولید تولید خود هزار بشکه عضو اوپک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۸۹۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه ۴۰ روزه روشمند معنوی مبتنی بر قرآن کریم با عنوان طرح «حیات طیبه» به همت سامانه خدمات دینی در بستر فضای مجازی ویژه همه کاربران فضای مجازی برگزار می‌شود.

این طرح ۴۰ روزه روشمند معنوی شامل برنامه‌‎های روزانه قرائت یک صفحه از قرآن کریم، بیان نکات تفسیری از آیات و تدبر در آنها، بیان احکام شرعی مبتلا به، قرائت روزانه ادعیه منتخب، مطالعه یک کتاب معرفتی به همراه مشاور اختصاصی در زمینه مسائل اعتقادی و شرعی است.

از دیگر برنامه‌های این طرح می‌توان به ارائه دستورالعمل‌های اخلاقی و تربیتی، مشارکت در فعالیت‌های خیرخواهانه، ارائه برنامه‌های شخصی در صورت نیاز و هدیه ثواب اعمال هر روز اعضای کانال به اموات یکی از اعضاست.

در طول اجرای این برنامه‌ها یک مشاور متخصص به عنوان پشتیبان برای پاسخ به انواع سؤالات دینی مانند احکام، اعتقادات و ... در کنار اعضای این طرح خواهد بود. از مزیت‌های این برنامه نظرسنجی برای انتخاب موضوع محتوای احادیث، عنوان کتاب معرفتی و مدت زمان مورد نظر روزانه برای پیگیری برنامه است.

این برنامه به صورت رایگان و به عنوان یکی از خدمات سامانه خدمات دینی به مخاطبان خود، برای ترویج و تبلیغ معارف دینی ارائه می‌شود. سامانه خدمات دینی را جمعی از طلاب حوزوی برای اقامه احکام شرعی و رفع نیاز‌های کاربران به خدمات دینی راه‌اندازی کرده اند.

علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند از طریق نشانی اینترنتی wojohat.com/hayate-tayyebah اقدام کنند. شروع برنامه‌های این طرح از ۱۰ اردیبهشت اعلام شده است.

دیگر خبرها

  • افشاگری دی‌ولت از سند محرمانه‌ای که می‌توانست به جنگ اوکراین پایان دهد
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • کلید اصلی کاهش وزن مشخص شد!
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود
  • تولید روزانه تراکتور در کشور به ۱۵۰ دستگاه رسید
  • تولید روزانه بیش از 170 تن زباله در مهاباد
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • بهره برداری از بزرگترین مزرعه خورشیدی برای نمک زدایی در عمان
  • تولید روزانه ۷۰۰ تن زباله در محدوده شهر همدان