Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل راه آهن شمال ۲ از حمل مجموعاً ۳۴ هزار و ۱۵۱ تن کالا در پایانه ریلی آستارا در بازه زمانی یک ماهه امسال خبر داد و گفت: حمل و نقل بین‌المللی در پایانه ریلی آستارا ۴۹ درصد افزایش یافت. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

غلامحسین ولدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، در زمینه حمل بار و ترانزیت کالا در پایانه ریلی آستارا اظهار داشت: در مدت زمانی یک ماهه امسال مجموعاً 34 هزار و 151 تن کالا در پایانه ریلی آستارا حمل شده که نسبت به 22 هزار و 853 تن مدت مشابه سال گذشته 49 درصد رشد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راه آهن شمال 2 میزان صادرات کالا از پایانه ریلی آستارا را نیز برشمرد و عنوان کرد: در بازه زمانی یک ماهه امسال مجموعاً 17 هزار و 39 تن کالا از طریق پایانه ریلی آستارا به کشور آذربایجان صادر شده که نسبت به 3 هزار 526 تن مدت مشابه سال گذشته 383 درصد رشد داشته است.

وی درصد کالاهای وارد شده از پایانه آستارا به داخل کشور را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: میزان واردات کالا در خلال بازه زمانی یک ماهه سال 98 چیزی حدود 13 هزار و 518 تن بود که این میزان با یک رشد 7 درصدی به عدد 14 هزار و 460 تن در مدت مشابه سال 99 رسیده است. 

دو پروژه اتصال به شبکه ریلی سراسری و احداث بزرگراه سراسری چهارمحال به‌زودی تکمیل خواهند شدورود 56 دستگاه ناوگان ریلی تولید داخل به شبکه سراسری راه‌آهن12 کشته و 8 مصدوم در تصادف تریلی با اتوبوس

مدیرکل راه آهن شمال 2 عمده اقلام و کالاهای ترانزیتی و وارداتی در پایانه ریلی آستارا را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان کرد: چوب، الوار، عدس، گندم و جو از جمله این کالاهای ترانزیتی و وارداتی هستند و کشور عراق نیز مقصد اصلی بارهای ترانزیتی پایانه ریلی آستارا محسوب می‌شود.

ولدی در تشریح انواع محصولات و کالاهایی که از پایانه ریلی آستارا به خارج کشور صادر می‌شوند نیز مطالبی بیان داشت و عنوان کرد: سیمان، کلینر، مواد شیمیایی، کاشی، آهن‌آلات و لوازم خانگی از عمده کالاهایی هستند که از طریق این خط ریلی به کشور جمهوری آذربایجان صادر می‌شوند.

به گزارش تسنیم، استان گیلان به عنوان یک منطقه استراتژیک در شمال کشور با دارا بودن مرز زمینی، دریایی و ریلی جایگاه بسیار خوبی در حوزه حمل، ترانزیت کالا و بار، صادرات و واردات بسیاری از محصولات دارد که از طریق آن درآمد و عایدی خوبی نیز نصیب کشورمان می‌شود.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: پایانه ریلی آستارا زمانی یک ماهه راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند

جواد حیدری در گفت و گو با خبرنگار مهر، از افزایش درصدی تردد مسافر در پایانه مرزی سرو طی یکسال گذشته خبر داد و افزود: طی یکسال گذشته مجموع ورود و خروج مسافر از پایانه مرزی سرو به ۷۳۶ هزار و ۱۲۰ مسافر رسید که عمده دلیل افزایش تردد مسافر نسبت به سال گذشته خود را می‌توان افزایش چشمگیر امکانات و دسترسی آسان به پایانه مرزی سرو دانست.

وی با اشاره به تفکیک مسافران ایرانی و خارجی خاطرنشان کرد: تعداد ۴۰۱ هزار و ۳۳۳ مسافر ایرانی و ۳۳۸ هزار و ۸۱۷ مسافر خارجی در طول یکسال گذشته از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند.

حیدری اظهار کرد: همچنین در این مدت, ۱۳۸۱ دستگاه ناوگان مسافربری از پایانه مرزی سرو تردد کرده‌اند که شامل ۶۸۶ دستگاه اتوبوس ورودی و ۶۹۵ دستگاه اتوبوس خروجی بوده است و نسبت به مدت مشابه سال قبل خود رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.

کد خبر 6097068

دیگر خبرها

  • تلاش برای افزایش مراودات تجاری با کشور ترکمنستان
  • ۷۵ میلیون تردد بین استانی در فروردین ثبت شد؛ رشد ۱۳ درصدی ترددها
  • افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی
  • افزایش ۸۱ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله سوار
  • صادرات ۱۰۸ هزار تنی کالا به روسیه در فروردین ماه
  • ‏افزایش ۲۰۰ میلیون دلاری دارایی‌های ارزی در فروردین
  • بیش از ۷۳۶ هزار مسافر از پایانه مرزی سرو تردد کرده اند
  • اجرای نوبت‌دهی الکترونیکی در پایانه‌های بار سراسر کشور در راستای توزیع عادلانه
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • با «ساخت ایران» مشکل دارند!