Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-26@10:39:00 GMT

گیلان| جامعه فرهنگیان از برخی کمبودها و مشکلات گلایه دارند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۱۴۲۰

گیلان| جامعه فرهنگیان از برخی کمبودها و مشکلات گلایه دارند

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با بیان اینکه جامعه فرهنگیان از برخی کمبودها گلایه دارند گفت: از مسئولان انتظار داریم به طور جدی در فکر حل مشکلات آن‌ها باشند. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۴ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

سرهنگ پاسدار حسن حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، توجه همه جانبه و بیش از پیش به نقش و جایگاه معلمان را خواستار شد و با تأکید بر اینکه قشر فرهیخته امروز گلایه و شکایاتی دارند اظهار داشت: از مسئولان انتظار داریم به طور جدی در فکر حل مشکلات و دغدغه‌های جامعه فرهیختگان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان با اشاره به اینکه عزت و شرف معلمان نباید به واسطه کمبودها زیر سؤال برود و معلم باید عزتمند زندگی کند عنوان کرد: بحران شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان و به تبع آن بسته شدن مدارس، مشکلاتی را در حوزه تدریس پدید آورد اما معلمان نگذاشتند آموزش تعطیل شود.

حبیبی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره استاد متفکر علامه شهید مرتضی مطهری و همه معلمان شهید به ویژه شهید معلم شاخص استان گیلان شهید آیت‌الله احسانبخش تصریح کرد: در خلال شیوع ویروس کرونا شاهد خلق صحنه‌های جذاب و شیوه تدریس برخی معلمان عزیز بودیم که به نوعی تداعی‌گر جهاد علمی آنان بود.

روز معلم، فرصتی برای بازخوانی کارکردهای آموزشی و تربیتی معلمپخش مستند «مرتضی مطهری» در روز معلماز گوشه‌ و کنار آذربایجان‌شرقی|آغاز ثبت نام برای جذب 100 سرباز معلم / توزیع 500 بسته معیشت و سلامت در جلفا

وی معلمان را اصلی‌ترین عناصر در تربیت سرمایه انسانی کشور دانست و توجه همه جانبه و بیش از پیش به نقش و جایگاه معلمان را لازم و ضروری خواند و ابراز داشت: این که می‌‌‌‌‌گویند معلمی شغل انبیاء است یک شعار دلخوش کننده نیست بلکه با توجه به نوع مسئولیت و نقش آنان یک حقیقت قرآنی محسوب می‌شود.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان بیانیه گام دوم انقلاب مقام معظم رهبری را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه در اکثر فراز‌های این بیانیه جوانان و نوجوانان مورد خطاب هستند اظهار داشت: با توجه به  اهمیت پرورش و تربیت نسل آینده کشور وظیفه آموزش و پرورش و معلمان سنگین‌تر از سایر نهادها است.

حبیبی پرورش نسل آینده با ویژگی‌هایی نظیر روحیه ایثار و فداکاری، دشمن‌شناسی و دشمن ستیزی، عدالت‌ورزی، خودباوری و اعتماد به نفس را مورد تأکید قرار داد و گفت: ولایت‌مداری، معتقد به فرهنگ انتظار در جهت تحقق حکومت عدل جهانی و تمدن نوین اسلامی از دیگر شاخصه‌هایی است که باید در نسل جدید شکل بگیرد.

وی آموزش و پرورش را یک نهاد بسیار بزرگ دولت، در همه کشورها و جوامع انسانی تلقی کرد و اظهار داشت: همه ابعاد توسعه و پیشرفت در کشورها بستگی به توانمند‌سازی و عملکرد مناسب نظام تعلیم و تربیت دارد به طوری‌که لازمه توسعه یافتگی و پیشرفت هر کشوری تربیت و پرورش انسان‌های توسعه‌یافته است.

مسئول سازمان بسیج فرهنگیان گیلان با تأکید بر اینکه اهداف مورد اشاره با دستان توانای معلمان و حاصل ذهن، فکر و اندیشه خلاق آن‌ها تحقق پیدا می‌کند ابراز داشت: معلمی کرامت و شرافتی سترگ و تحفه‌ای آسمانی است که خداوند تبارک و تعالی برای تربیت نیکو و هدایت کمال انسانیت به بشر ارزانی داشته است.

حبیبی توجه و اهتمام هر چه بیشتر مسئولان ذیربط برای رسیدگی به وضعیت جامعه فرهنگیان و حل و فصل مشکلات و دغدغه‌های آنان را به عنوان یک اولویت خواستار شد و تصریح کرد: امیدواریم گلایه‌ها و شکایات قشر فرهیخته معلمان و فرهنگیان مورد توجه مسئولان قرار گرفته و برای رفع آن چاره‌اندیشی شود.

انتهای پیام/614/ ز

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان


به گزارش خبرگزاری صداو سیما ، رضامراد صحرایی در ویراستی نوشت: «به منظور تقدیر از اقدام جهادی دانشجو معلمان ورودی ۹۸ و ۹۹ دانشگاه فرهنگیان (که زودتر از فارغ‌التحصیلی به کلاس درس رفتند) در مرحله ارتقای رتبه‌بندی ۱۰ امتیاز ویژه به ایشان تعلق خواهد گرفت. 

در عنوان بخش مشارکت‌ها ۶ امتیاز و در بخش سنوات تجربی ۴ امتیاز به عنوان تقدیر در نظر گرفته شده است.

ارزش کار این عزیزان در کمک به اعتلای نظام تعلیم و تربیت بیش از این است. از تلاش‌ها و زحمات این معلمان جوان صمیمانه تشکر می‌کنم.»

طبق اطلاعاتی که دانشگاه فرهنگیان در اختیار خبرگزاری پانا قرار داده، تعداد ۵۷۰۹ نفر از دانشجو‌ معلمان ورودی ۱۳۹۹ دانشگاه فرهنگیان، در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ در تمامی پایه‌های مقطع ابتدایی و دوره اول و دوم متوسطه مشغول به تدریس در مدارس هستند. 

این دانشجو معلمان در تمامی مقاطع تحصیلی مشغول به تدریس هستند و در همه استان‌ها به غیر از استان‌های اردبیل، ایلام، لرستان، خراسان شمالی، سمنان و خراسان رضوی با هدف کمک به رفع بحران کمبود معلم و تربیت آینده‌سازان این مرز و بوم آستین همت بالا زده‌اند.

همچنین طبق اعلام این دانشگاه، استان‌های آذربایجان شرقی، اصفهان، خوزستان، تهران، سیستان‌و‌بلوچستان، فارس، کرمان و مازندران بیشترین جذب این گروه از دانشجومعلمان را داشته اند.

دیگر خبرها

  • دیدار نماینده ولی فقیه در گیلان با جامعه کارگری
  • انعکاس مشکلات شما در صدای مردم ششم اردیبهشت ماه استان قزوین
  • گرامیداشت روز معلم
  • بزرگداشت مقام معلم با اجرای صدها برنامه
  • ضرورت توجه به مطالبات جامعه ایثارگری
  • اختصاص ۱۰ امتیاز رتبه‌بندی به ۵۷۰۹ دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • شورای آموزش و پرورش بازوی اصلی دستگاه تعلیم و تربیت است
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج