Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@03:15:08 GMT

حمله مسلحانه به سفارت کوبا در آمریکا

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۱۵۷۵

حمله مسلحانه به سفارت کوبا در آمریکا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا بر اساس خبر خبرگزاری فرانسه، پلیس واشنگتن فرد ضارب را بازداشت و هویت وی را «الکساندر آلازو» اعلام کرد که اهل «آبری» در ایالت تگزاس است.

«سرویس مخفی» آمریکا که مسئولیت حفاظت از نهادهای دیپلماتیک و سیاسی و مقام‌های بلندپایه را بر عهده دارد، اعلام کرد که آلازو چهل و دو ساله مسلسل و مهمات ثبت‌نشده در اختیار داشت و تیراندازی وی زخمی نداشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«برونو رودریگز» وزیر خارجه کوبا در همین ارتباط «مارا تکاچ» کاردار سفارت آمریکا در هاوانا را احضار و «قویاً اعتراض» کوبا را نسبت به این حادثه اعلام کرد.

رودریگز این تیراندازی را «تهاجمی تروریستی» نامید.

روابط کوبا-آمریکا در دوران باراک اوباما رییس جمهوری پیشین آمریکا در مسیر بهبودی قرار گرفت و در آن دوران کاخ سفید برخی محدودیت‌ها را علیه هاوانا لغو کرد.  
به نظر می‌رسید روابط ۲ کشور پس از دهه‌ها تنش رو به گرمی گام بردارد. اما با حضور دونالد ترامپ در سمت ریاست جمهوری آمریکا، دولت واشنگتن سیاست‌های خصمانه علیه کوبا را احیا کرد و فشارهای اقتصادی و سیاسی را علیه این کشور منطقه آمریکای لاتین افزایش داد.

کد خبر 506838 برچسب‌ها کوبا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کوبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد

سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حمله تروریستی به مسجد شیعیان در هرات و به شهادت رساندن نمازگزاران را محکوم کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل در بیانیه‌ای حادثه تروریستی مسجد امام زمان (عج) شهرستان «گذره» ولایت هرات که منجر به جراحت و شهادت جمعی از نمازگزاران شد را محکوم کرد.

سفارت ایران با درخواست برای شناسایی و مجازات مرتکبین این جنایت، افزود: ایران آمادگی خود را جهت تقویت همکاری با حکومت سرپرست افغانستان جهت مبارزه با تروریسم اعلام می‌کند.

این حمله تروریستی شب گذشته (10 اردیبهشت) در شهرک محمدیه که به‌ نام شهرک اندیشه نیز یاد می‌شود، رخ داد و دو مهاجم مسلح نمازگزاران را هنگام خروج از مسجد هدف قرار دادند.

حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هراتتدابیر ویژه امنیتی طالبان برای محافظت از علمای شیعه افغانستانرسانه افغان مدعی شد؛ دستگیری افراد مرتبط با ترورهای علمای شیعه در هرات

در این حمله 6 نفر شامل چهار مرد، یک کودک و یک زن شهید و دو نفر زخمی شده‌اند. حجت الاسلام جاوید که امام جماعت مسجد بود نیز به جمع شهدا پیوست.

تاکنون گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • حمله هولناک دسته‌جمعی مسلحانه به یک پزشک در خوزستان
  • اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه به‌ چه کار می‌آید؟
  • جاسوس آمریکایی به 22 سال حبس محکوم شد
  • محکومیت کارمند آژانس امنیت ملی آمریکا به جرم جاسوسی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • سفارت ایران حمله به نمازگزاران شیعه در هرات را محکوم کرد
  • حمله مسلحانه به نمازگزاران شیعه در هرات
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه ندارد
  • جمهوری آذربایجان قصد دارد املاک دولتی ایران در باکو را مصادره کند
  • ادعای اقدام علیه املاک دولت ایران؛ باکو قصد مصادره اموال کرده است؟