Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ افزایش مسافرت‌ها در چند روز اخیر باعث به صدا درآمدن زنگ خطر برای مردم شد که لازم است همچنان فاصله‌گذاری اجتماعی را جدی گرفته و از حضور در تجمعات پرهیز کنند. ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، افزایش مسافرت‌ها و در پی آن افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در چند روز اخیر پس از آزادسازی ترددهای بین استانی و بین‌شهری موجب به صدا درآمدن زنگ خطری برای مردم شد و مسئولان نیز مجدداً به رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، لغو مسافرت‌ها و عدم حضور مردم در تجمعات حتی تجمعات خانوادگی تأکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده تام‌الاختیار وزیر بهداشت در استان گیلان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آزادسازی تردد بین شهری از 23 فروردین ماه در کشور براساس تصمیمات ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: از 31 فروردین ماه تردد‌های بین استانی در کشور آزاد شد و پس از آن تصور اینکه اوضاع عادی است در افکار عمومی پدید آمد در صورتی‌که اوضاع هنوز عادی نیست.

محمدحسین قربانی یکی از دلایل عادی قلمداد کردن اوضاع توسط مردم را خستگی‌های متأثر از در خانه ماندن دانست و افزود: این روزها حجم عظیمی از مردم با تصور اینکه اوضاع عادی است تصمیم به مسافرت یا نشستن در فضای جمعی و خانوادگی گرفتند و این مسئله نه‌تنها در گیلان بلکه در سایر استان‌ها نیز مشاهده شده که منجر به افزایش شمار مبتلایان به کرونا در چند روز اخیر شد. 

گزارش ویدئویی تسنیم|همکاری بسیار خوب ‌مردم گیلان با ستاد مقابله با کرونا / رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شهر / سیر ابتلا ‌نزولی شدپنتاگون رسما ویدئوی "بشقاب پرنده‌ها" را منتشر کرد+فیلمگزارش ویدئویی| ‌دلتنگی ‌ایرانی‌ها برای حضور در بارگاه منور رضوی / زائران ‌اذن دخول می‌خواهند

وی تاکید کرد: هشدارهای زیادی مبنی بر جدی گرفتن اوضاع دادیم و خبرگزاری‌ها و‌ رسانه‌ها نیز واسطه شدند تا این هشدارها را به گوش مردم برسانند و مجدداً تاکید می‌کنم که اوضاع جدی گرفته شود زیرا استان گیلان توانمندی و ظرفیت ابتلای بیشتر به این بیماری را ندارد و مسافران نیز با سفر به گیلان سلامتی خود، خانواده‌شان و دیگران را به خطر می‌اندازند و این یک حق‌الناس است.

نماینده مردم آستانه‌اشرفیه در مجلس، افزایش نشست‌های خانوادگی، رفت‌ و آمدهای فامیلی و دید و بازدید‌های انجام شده در چند روز اخیر را نگران‌کننده دانست و بیان کرد: از آنجا که بسیاری از مردم در ایام عید این دید و بازدیدها را نداشتند هم‌اکنون درحال جبران آن هستند و این مسئله نیز به‌شدت باعث نگرانی ما شده است.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم حضور در تجمعات حتی تجمعات خانوادگی تاکید کرد و بیان داشت: از مردم خواهش می‌کنیم که همچنان به اصول بهداشتی و دستورالعمل‌ها توجه کنند تا گام به گام بتوانیم موفقیت‌های بیشتری در زمینه مدیریت و مقابله با کرونا در استان کسب کنیم.

یکی از همشهریان‌ در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: من و خانواده‌ام امسال اصلاً به مسافرت نرفتیم و حتی فرزندانم که ساکن شهرهای دیگر هستند به سفر نرفتند زیرا ترددهای بیش از حد و غیرضروری با تصور اینکه دیگر ویروس کرونا وجود ندارد را اشتباه می‌دانم با وجود اینکه همچنان اصول بهداشتی را رعایت می‌کنیم.

وی با اشاره به لزوم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در پاساژها، بازارها و اماکن عمومی توسط مردم بیان کرد: رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی توسط مردم به‌نوعی همکاری با وزارت بهداشت و همچنین کادر درمان که مدت‌هاست در بیمارستان‌ها مشغول خدمت هستند تلقی می‌شود و باید رعایت کنیم تا کادر درمان هم بتوانند کمی به زندگی‌شان برسند.

یکی از بانوان گیلانی به مسافران تاکید کرد که استان گیلان را مقصد سفر خود قرار ندهند و گفت: از مسافران خواهش می‌کنم تا زمانی‌که این بحران به پایان نرسیده و ویروس کرونا در دنیا و سطح کشور ریشه‌کن نشده از مسافرت خودداری کنند؛ ما میزبان شما بوده و هستیم اما هم‌اکنون این استان آلوده به کروناست و نباید سفر کنند.

شهروند دیگری نیز با اشاره به لزوم لغو مسافرت‌ها خاطرنشان کرد: بهتر است که مسافران همچنان به استان گیلان سفر نکنند و مسافرت خود را به تأخیر بیندازند تا افراد بیشتری به این ویروس مبتلا نشوند و حتی ممکن است خودشان با سفر به این استان به کرونا مبتلا شوند و سلامتی‌شان به‌خطر بیفتد.

انتهای پیام/612/ش

R7877/P/S6,71/CT16

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس رعایت فاصله گذاری اجتماعی چند روز اخیر استان گیلان مسافرت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران

به گزارش همشهری‌آنلاین، علی خضریان نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی درباره مصوبه مجلس در طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، گفت: گرانی و نابسامانی بازار مسکن و اجاره‌بها ما را بر آن داشت که با تدوین طرحی از آشفتگی بازار جلوگیری کنیم.

وی افزود: در همین راستا طرح ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی را تدوین کردیم که مراحل تصویب این طرح در مجلس طی شد و اکنون برای بررسی به شورای نگهبان ارسال شده است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در تشریح محورهای مصوبه ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره‌بهای مسکونی، بیان کرد: تکمیل سامانه ملی اسکان از طریق اخذ اطلاعات از دستگاه‌ها و همچنین خوداظهاری خانواده‌ها و مالکین با استفاده از طریق منوط کردن ارائه خدمات دستگاه‌ها به ثبت اطلاعات توسط مردم در این سامانه یکی از محورهای این مصوبه است.

خضریان در همین راستا ادامه داد: طرح شناسایی خانه‌های خالی توسط شهرداری‌ها و تأیید آن توسط سامانه ملی املاک و اسکان و ارائه مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی به موجرینی که قرارداد بلندمدت منعقد می‌کنند یا واحدهای خود را به خانواده کم درآمد دارای سه فرزند و بیشتر اجاره می‌دهند یا واحد را قیمت مناسب اجاره می‌دهند و پیش‌بینی ضمانت‌های اجرایی برای ثبت قراردادهای اجاره و خرید و فروش توسط متعاملین و مشاورین املاک در سامانه ثبت معاملات املاک از دیگر موضوعاتی است که در این طرح پیگیری می‌شود.

نماینده تهران در مجلس خاطرنشان کرد: براساس این طرح سقف افزایش اجاره‌بها توسط شورای عالی مسکن در شرایط وجود تورم بالای ۳۰ درصد تعیین می‌شود. ساماندهی سکوهای ثبت آگهی از طریق تایید اصالت ملک با سامانه ملی املاک و اسکان و تأیید مالک یکی دیگر از اقداماتی است که براساس این طرح باید اجرایی شود.

سخنگوی کمیسیون اصل نودم قانون اساسی مجلس گفت: طبق این مصوبه برای ارائه دامنه قیمت منصفانه با استفاده مشخصات مکانی و فنی هر واحد سامانه‌ای ایجاد می‌شود؛ همچنین ایجاد سکوی ثبت رسمی معاملات، اخذ عوارض از اراضی بایر و بلااستفاده و ممنوعیت خرید و فروش واحدهای طرح‌های حمایتی قبل از تکمیل واحدها از دیگر محورهای مصوبات مجلس است.

کد خبر 847398 منبع: تسنیم برچسب‌ها خبر ویژه مسکن اجاره مجلس شورای اسلامی

دیگر خبرها

  • طرح‌های یادگار امام و آزاد راه شهید شوشتری زیر ذره بین شورا
  • وزیر خارجه اردن: نتانیاهو صلح نمی‌خواهد
  • مبلغ گواهی اسقاط خودروهای مونتاژی افزایش یافت
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • آژیر خطر در کریات شمونا به صدا درآمد/ حمله جدید به المالکیه
  • آژیر خطر در کریات شمونا از بیم حمله پهپادی به صدا درآمد
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • رصد دقیق ۴۷۰۰۰۰ هکتار برنج شمال با داده‌های فضایی
  • شیوع آفت سن گندم با گرم شدن هوا افزایش می‌یابد
  • تعیین سقف افزایش اجاره‌بها؟ | جزئیات مشوق‌های مالیاتی و غیرمالیاتی برای موجران