Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-06@13:18:20 GMT

کمبودهای فعلی نباید مانع رشد آموزش و پرورش شود

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۰۶۶

کمبودهای فعلی نباید مانع رشد آموزش و پرورش شود

فرماندار کنارک، گفت: محدودیت ها و کمبودهای فعلی نباید مانع رشد آموزش و پرورش شود و همت و هدف ما باید ارتقاء کمی و کیفی این نهاد مهم باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کنارک، حمیدالدین یوسفی در نشست شورای آموزش و پرورش کنارک، اظهار کرد: شورای آموزش و پرورش در رفع مشکلات بخش تعلیم و تربیت این شهرستان اقدام کند و باید در قالب مصوبات این شورا تصمیم گیری های عملی و موثر در توسعه کمی و کیفی آموزشی در این شهرستان انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: آموزش و پرورش در ساختار توسعه کشور، به عنوان اساس پیشرفت و ترقی نظام به حساب می آید و نقش مهمی در برنامه های توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایفا می کند.

وی افزود: یکی از اهداف مهم تشکیل شوراهای آموزش و پرورش توجه به بحث اصل مشارکت در جریان تعلیم و تربیت است واز آنجا که رسالت آموزش و پرورش در جامعه بسیار حساس و مهم می باشد و از اهمیت و جایگاه خاص و زیر بنای توسعه کشور است  همه وظیفه داریم به آن کمک نماییم.

فرماندار کنارک با اشاره به فعال شدن مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان افزود:با توجه به وجود برخی مشکلات در این حوزه، نیازمندی های بخش آموزش و پرورش با حضور مسئولان و نخبگان آموزش احصا و شناسایی شود  تا در قالب مصوبات این شورا راهکاری مناسب برای این منظور اندیشیده شود.

محمداکبر چاکرزهی معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد چابهار نیز در این نشست،اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد چابهار در راستای عمل به مسئولیت اجتماعی و تداوم فعالیت های خود در راستای توجه به آموزش و توسعه زیرساخت‌های آموزشی در شهرستان‌های چابهار و کنارک در خصوص برگزاری دوره‌های تقویت علمی معلمین با بهره‌گیری از مربیان برجسته کشوری، مشارکت در برگزاری دوره علمی اعتکاف دانش آموزی، حمایت از دانش‌آموزان نخبه و مستعد و تکمیل مدارس نیمه‌تمام و همچنین بازسازی مدارس آسیب‌دیده از سیل مشارکت می کند.

انهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش رشد محدودیت ها مشارکت آموزش و پرورش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اسماعیلی ظهر دوشنبه در آئین گرامیداشت هفته مقام معلم اظهار کرد: در سایه تلاش جهادی عناصر تعلیم و تربیت و همه معلمان و مربیان، شاهد اتفاقات خوبی در استان بودیم.

وی تصریح کرد: ارتقای مناطق آموزش و پرورش استان زنجان در رتبه‌بندی کشوری از جمله دستاوردهای مهم است؛ به طوری که یکی از مناطق استان ۲۷۰ پله جابه‌جایی داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ابراز کرد: در خروجی امتحانات نهایی در سال گذشته رتبه ۱۱ کشوری را کسب کردیم که سال‌های قبل در جایگاه ۲۰ تا ۲۱ قرار داشت.

وی با اشاره به اینکه توسعه و گسترش رشته‌های فنی و مهارتی از برنامه پیش‌بینی شده وزارت متبوع بیشتر است، افزود: در سال گذشته شاهد رشد ساخت و ساز مدارس بودیم و بر این اساس اداره نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس ۲۱۷ کلاس را تحویل آموزش و پرورش داد.

اسماعیلی ارتقای برنامه‌های فرهنگی و تربیتی را از دیگر اقدامات آموزش و پرورش برشمرد و گفت: در شرایط تربیتی به وجود آمده، اردوگاه‌ها و توسعه فضاهای تربیتی مورد توجه قرار گرفته و باعث شده فضای حاکم در مدارس متفاوت شود.

وی با بیان اینکه کسب رتبه‌های علمی، فرهنگی، قرآنی و المپیاد جهش مناسبی داشته است، خاطرنشان کرد: یک دانش‌آموز در شهرستان خدابنده از مدارس عادی راهی مسابقات المپیاد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان در مورد توسعه فضاهای ورزشی عنوان کرد: ۵۰ درصد فضاهای روباز و سالنی افزایش یافته و ۲۰ زمین چمن افتتاح شده و چهار سالن ورزشی در آستانه بهره‌برداری است.

وی با تأکید بر اینکه توجه به سلامت دانش‌آموزان در همه ابعاد مورد توجه آموزش و پرورش است، یادآور شد: توزیع شیر بعد از ۱۰ سال وقفه پیگیری شد و زنجان جزو نخستین استان‌هایی بود که با تأمین اعتبار قرارداد لازم را منعقد کرد.

اسماعیلی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بیان کرد: این سند منشأ بروز و ظهور تحول علمی و فرهنگی در مدارس است و برای اجرایی‌سازی آن همگام با سیاست‌های وزارت متبوع تلاش خود را به‌کار می‌گیریم.

کد خبر 6098057

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • مراسم تجلیل از ۴۰۰ معلم در عالی‌شهر برگزار شد
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به آموزش و پرورش بوشهر اختصاص یافت
  • ۴ سالن ورزش دانش‌آموزی در زنجان آماده افتتاح است
  • پیام توییتری وزیر سابق آموزش و پرورش به وزیر فعلی آموزش و پرورش : این صندلی ارزشش را ندارد...
  • تجلیل از چهره‌های ماندگار تعلیم و تربیت استان
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • دستگاه‌ها به مسئولیت‌ در قبال آموزش و پرورش عمل نمی‌کنند
  • ناشنوایان با آموزش صحیح و شناخت صحنه در فعالیت‌های جهادی مشارکت کنند