Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@05:53:22 GMT

ضرورت توسعه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها در سال جاری

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۲۳۷۸

ضرورت توسعه ظرفیت خوابگاهی دانشگاه‌ها در سال جاری

صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ابلاغ بخش‌نامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم به افزایش ظرفیت خوابگاه دانشجویی به‌ویژه خوابگاه متاهلی در سال جاری کرد.

به گزارش ایسنا، صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم با ارسال بخشنامه‌ای به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی تاکید کرد: "دانشگاه‌ها بر اساس بخشنامه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران درباره ظرفیت ایجاد شده در بند الف تبصره ۹ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ مبنی بر اعطای مجوز دریافت تسهیلات بانکی توسط دانشگاه‌ها برای تکمیل طرح‌های تملک دارایی‌های سرمایه‌ای خود، ساخت، خرید و تکمیل خوابگاه‌های دانشجویی به‌ویژه خوابگاه‌های متاهلی را در دستور کار خود قرار دهند".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بخشنامه آمده است: "با توجه به مأموریت صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم مبنی بر پرداخت بخشی از یارانه سود و کارمزد تسهیلات دریافتی ناظر بر توسعه ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، ضرورت دارد با توجه به کمبود ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، تمام دانشگاه‌ها حداکثر بهره‌برداری را از ظرفیت قانونی یاد شده به عمل آورند."

همچنین صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم تاکید کرد: "در صورتی که دانشگاهی متقاضی استفاده از تسهیلات یادشده باشد، ضمن جلب موافقت بانک عامل مورد نظر دانشگاه نسبت به تکمیل طرح توجیهی فنی و اقتصادی، مدارک و مستندات مربوطه اعم از تاییدیه دبیر منطقه در خصوص کمبودهای ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی، مصوبه هیأت امناء، مصوبه هیأت رئیسه و یا عناوین مشابه را برای طرح، بررسی و تعیین اولویت پرداخت تسهیلات به این صندوق ارسال کنند.

انتهای پیام 

منبع: ایسنا

کلیدواژه: صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم وزارت علوم خوابگاه متاهلین خوابگاه دانشجویی صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم خوابگاه های دانشجویی ظرفیت خوابگاه دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۲۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها، شهرام دبیری، در نشست مشترک با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، با بیان اینکه اگر جوانب محیط زیستی در توسعه لحاظ نشود، ممکن است خطراتی برای انسان و نسل آینده داشته باشد، تاکید کرد: ضمن تلاش برای رفع نیازهای جامعه، باید مراقب باشیم محیط زیست به خطر نیفتد و ضرری به نسلهای آینده نرسد.

دبیری تأکید کرد: مجموعه شوراهای کشور و شورای عالی استانها با بیش از 126 هزار عضو، ظرفیت بالایی برای تعامل با سازمان محیط زیست دارند.

وی اهمیت فرهنگ سازی و آموزش در حوزه محیط زیست را یادآور شد و افزود: آموزش و پرورش، شوراها و سازمان محیط زیست می توانند قدم های خوبی برای آموزش، فرهنگ سازی و ترویج حفظ و حراست از محیط زیست بردارند.

رئیس شورای عالی استانها اظهار داشت: کارها و اقدامات باید به گونه‌ای باشد که مردم آن را لمس کنند، مثلاً در زمینه مصرف کیسه های پلاستیکی باید فرهنگ سازی و کارهای اجرایی صورت گیرد.

دبیری خاطرنشان کرد: ایران در زمینه انرژی‌های پاک ظرفیت خوبی دارد و می توان با برنامه‌ریزی از خورشید و باد و دریا برای تولید انرژی پاک استفاده کرد.

وی در مورد صنایع آلاینده، بیان کرد: گاهی یک صنعت آلاینده دیر شناسایی می شود که در این مدت خسارات زیادی به محیط زیست آن منطقه وارد می شود، شهرداری ها باید از عوارض آلایندگی برای بهبود وضعیت استفاده کنند.

دبیری درباره تعداد خودروها و آلایندگی آنها نیز، گفت: در برخی شهرها تعداد خودروها نسبت به ظرفیت آن بسیار بیشتر است. در این شهرها باید توسعه حمل و نقل عمومی جدی گرفته شود و کیفیت نیز باید ارتقاء یابد و لازم است دولت در این زمینه یارانه توسعه کمی و کیفی حمل و نقل عمومی را افزایش دهد.

رئیس شورای عالی استان ها تصریح کرد: شورا طبق قانون می تواند لایحه و طرح به مجلس ارائه دهد، بنابراین در این زمینه هم می توانیم به سازمان حفاظت محیط‌زیست کمک کنیم و از این ظرفیت در راستای مسائل محیط زیستی استفاده کنیم.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • آغاز به‌کار جشنواره تیتر دانشجویی کشور در مشهد
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳ محقق می‌شود؟
  • وعده مسئولان صندوق رفاه دانشجویی با بودجه ۱۴۰۳محقق می‌شود؟
  • احداث اولین خوابگاه متاهلی در دانشگاه شاهد/ در شاخص‌های فرهنگی رتبه برتر را کسب کردیم
  • ضرورت توسعه حمل و نقل عمومی برای کاهش آلایندگی
  • اعتلای ورزش کارگری با استفاده از ظرفیت‌های موجود
  • ۵۰۰۰ دانشجوی دستیاری و دکترای تخصصی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار گرفتند
  • سلامت روحی و روانی در رشته‌های علوم انسانی بررسی می‌شود
  • خوابگاه دانشجویان بین الملل دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مرحله تکمیل