Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-08@03:23:41 GMT

۹۰ درصد صنوف مازندران به چرخه اقتصادی بازگشتند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۳۰۷۲

۹۰ درصد صنوف مازندران به چرخه اقتصادی بازگشتند

حسینقلی قوانلو روز جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا مجموع صنوف مازندران را بیش از ۱۷۰ هزار واحد اعلام کرد و افزود که از این تعداد ۱۵۰ واحد به عنوان مشاغل کم خطر و یا با خطر متوسط در برابر شیوع ویروس کرونا فعالیت اقتصادی خود را از سر گرفتند. 

وی با بیان اینکه کم خطر بودن به معنای بی خطر بودن نیست ، گفت : طبق توصیه های بهداشتی ویروس کرونا در هر محلی قابلیت انتقال دارد و هیچ نوع کنشی در برابر این ویروس در امان نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس سازمان صنعت مازندران تاکید کرد : فعالیت تمامی واحدهای صنفی مازندران منوط به رعایت کامل و بدن کم و کاست پرتکل‌های بهداشتی است و اصناف باید از وزارت بهداشت دستورالعمل های بهداشتی و کد رهگیری دریافت کنند. 

قوانلو با اعلام این که در حال حاضر ۲۱ هزار واحد صنفی در تعطیلی کرونایی به سر می برند که تمامی آنها از مشاغل پر خطر محسوب می شوند ، گفت : ۱۷ هزار واحد صنفی از این تعداد زیر مجموعه صنعت ، معدن و تجارت هستند و چهار هزار واحد صنفی نیز مربوط به بخش گردشگری است که از هرگونه فعالیت اقتصادی منع هستند. 

وی تعداد مشاغل بیکار در واحدهای صنفی استان را حدود ۴۰ هزار نفر اعلام کرد و افزود که این افراد هنوز نیز از بیمه بیماری برخوردار نشدند.

قوانلو اظهار داشت : بازگشت این واحدهای اقتصادی منوط به تصمیم گیری ستاد ملی مقابله با کرونا اس که تاکنون هیچگونه تصمیمی دراین باره به ما ابلاغ نشد. 

شیوع ویروس کرونا که از ابتدای اسفند ماه سال گذشته وارد مازندران شد ، خسارات گسترده ای به بخش های تولیدی و اقتصادی مازندران وارد کرد. شیوع این ویروس در حال حاضر با وجود بازگشایی بخش قابل توجهی از فعالیت های اقتصادی ، اما مهم ترین حوزه های اقتصادی مازندران مانند گردشگری را در حالت تعطیلی دارد.   

طبق آخرین برآوردهای سازمان صنعت مازندران ، کرونا و تعطیلی واحدهای صنفی در این مدت باعث شد تا صنوف استان ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیارد تومان کمتر درآمدزایی کنند.

هم اکنون نیز طبق آخرین آمار واحدهای درمانی مازندران در مجموع حدود ۴۸۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های مازندران بستری هستند که در روزهای اخیر روند صعودی داشته است.

برچسب‌ها ویروس کرونا مازندران اصناف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مازندران اصناف ویروس کرونا مازندران اصناف ویروس کرونا هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۰۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین ازچهارمحال وبختیاری، حجت الله رئیسی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی شهرستان سامان از کارخانه فرآورده های گوشتی شقایق سامان تولید کننده سوسیس و کالباس، واقع در شهرک صنعتی شهر سامان فاز یک به منظور بررسی مسائل و مشکلات در عرصه تولید و همچنین برآورد آرد مصرفی ماهانه کارخانه بازید نمودند.

وی افزود: ظرفیت تولیدی این واحد تولیدی ۳۵۰۰تن درسال و با اشتغال ۱۰نفر می‌باشد.

رئیسی خاطر نشان کرد: فرآورده های گوشتی شقایق سامان بعد از ۷ سال تعطیلی سال گذشته مجدد به چرخه تولید بازگشت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سامان در پایان گفت : توسعه زنجیره تولید در صنایع غذایی یکی‌ از راهکارهای موفق در جهش تولید و رشد و توسعه اقتصادی است زیرا این راهکار در کاهش هزینه‌ها و افزایش اشتغال‌زایی و صادرات بسیار موثر است.


۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902961

دیگر خبرها

  • تدوین نقشه راه معدنی برای تحقق حکمرانی اقتصادی در مازندران
  • نرخ جدید نان «آزادپز» در کردستان اعلام شد
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • ۶۳ پرونده برای واحدهای متخلف در کردستان تشکیل شد
  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • کشتارگاه طیور فسا با ۱۰۰ کارگر به چرخه تولید بازگشت
  • شناسایی واحدهای صنفی فاقد مجوز با الکترونیکی شدن مجوزها
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید
  • یک واحد تولیدی چهارمحال و بختیاری پس از ۷سال به چرخه تولید برگشت