Web Analytics Made Easy - Statcounter

«هوشنگ بازوند» روز جمعه به مناسبت گرامیداشت مقام معلم در نشست مجازی به صورت ویدیو کنفرانس با روسای دانشگاه‌ها و برخی از اعضای هیات علمی استان در دانشگاه رازی، افزود: از اوایل اسفند آژیر خطر بیماری کرونا را اساتید دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به صدا درآوردند و بر جدی بودن خطر این بیماری تاکید کردند و خوشبختانه با همکاری مدیریت این دانشگاه نقشه راه برای شرایط سخت حتی بستری هزار بیمار تهیه شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تاکید کرد: ما ثابت کرده ایم که می توانیم از دل بحران ها فرصت هایی به وجود بیاوریم و نمونه این فرصت ها را در زلزله و سیل مشاهده کردیم.

به گفته وی در اوایل اسفند ماه که گرفتار بحران کرونا شدیم حتی یک واحد تولید ماسک هم در استان نداشتیم در حالی که برای جمعیت ۲ میلیون نفری کرمانشاه به روزانه ۳۰۰ هزار ماسک نیاز داشتیم و دانشگاه علوم پزشکی روزانه ۳۵ هزار ماسک مورد نیاز خود را از تهران تهیه می کرد.

در تولید مواد شوینده به خودکفایی رسیده‌ایم

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت: خوشبختانه امروز در زمینه تولید مواد شوینده استان به خودکفایی رسیده و حتی تقاضای کسب مجوز برای صادرات این تولیدات را داریم.

بازوند افزود: همچنین تولید روزانه ۱۱۰ هزار ماسک در استان باعث شده که در  این شرایط وضعیت ما نسبت به استان های دیگر مطلوب باشد اما این موضوع نباید باعث غرور ما و عبور راحت از کنار موضوع کرونا شود.

وی تاکید کرد: کرونا همچنان در کمین مردم است و باید موارد بهداشتی همچنان رعایت شوند چرا که کرونا دارویی ندارد و این بیماری فقط باید توسط مردم و مسوُولان مدیریت شود.

بازوند در ادامه گفت: نخبگان دانشگاهی نیز در این مسیر می توانند الگوی مناسبی برای مردم باشند چرا که مردم به صحبت های آنها گوش می دهند.

اساتید دانشگاه پیشقراول جهش تولید هستند

استاندار کرمانشاه سال ۹۹  را سالی دانست که با چالش پساکرونا مواجه هستیم، و تاکید کرد: تاثیرات منفی که این بیماری بر حوزه های مختلف فرهنگ، امنیت، اقتصاد و مسائل اجتماعی گذاشته و گسل ها و چالش هایی را به وجود آورده است باید با کمک اساتید دانشگاه مدیریت شوند.

بازوند موضوع مهم دیگر سال ۹۹ را  بحث جهش تولید دانست و افزود:  این کار به ابزارهای زیادی نیاز دارد و حتما باید با محوریت دانایی شکل بگیرد.

بازوند خطاب به اساتید دانشگاه تاکید کرد که شما پیشقراول جهش تولید به خصوص در حوزه نرم افزاری هستید.

وی افزود: سال گذشته با وجود اینکه سال سختی بود اما در زمینه اقتصادی استان توفیقات خوبی داشتیم و امسال نیز باید بتوانیم با کمک نخبگان دانشگاهی چالش های پیش رو را برطرف کنیم.

دانشگاه مکانی برای اندیشه‌ورزی است

در این جلسه محمد ابراهیم اعلمی آل آقا رییس دانشگاه رازی کرمانشاه به مناسبت گرامیداشت روز معلم گفت: با ترور استاد شهید مرتضی مطهری اندیشه های او ترور نشد و دانشگاه مکانی برای اندیشه ورزی و اتاق فکر جامعه است.

وی دستاوردهای دانشگاه علوم پزشکی را شامل پیوند بین بهداشت، درمان و آموزش بیان کرد و افزود: این موضوع متولی ارائه خدمات پزشکی را در کشور مشخص کرده است.

آل آقا  تشکیل ستاد کرونا را محلی برای تصمیم سازی مسوولان سیاسی دانست و نقش دانشگاه علوم پزشکی در کنار مسوولان  در مدیریت کرونا را اثرگذار بیان کرد و گفت:  این تاثیر باعث شد تا رهبر معظم انقلاب با تخصیص یک میلیارد دلار برای کنترل بیماری کرونا موافقت کنند.

رییس دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: هماهنگی به وجود آمده برای کنترل بیماری کرونا در سایر حوزه های کشاورزی، صنعت و غیره می تواند الگو قرار بگیرد.

در این جلسه تعدادی از اساتید دانشگاه های استان به صورت ویدیو کنفرانس به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود پرداختند.

اکنون حدود ۱۰۰هزار دانشجو در بیش از ۱۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی در استان کرمانشاه مشغول به تحصیل هستند.

سخنگوی وزارت بهداشت اعلام کرد: تا روز ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی ۹۸۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۹۴۶۴۰ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۱ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۰۲۸ نفر رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا هوشنگ بازوند دانشگاه رازی جهش تولید کرمانشاه پروندهٔ خبری سال ۹۹؛ سال جهش تولید کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا هوشنگ بازوند دانشگاه رازی جهش تولید کرمانشاه ویروس کرونا هوشنگ بازوند دانشگاه رازی جهش تولید کرمانشاه دانشگاه علوم پزشکی اساتید دانشگاه دانشگاه رازی جهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۲۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در شهرستان نهبندان در دستور کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده امروز -شنبه پانزدهم اردیبهشت- در حاشیه بازدید از محل ورود سیلاب به طرح نهضت ملی مسکن نهبندان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به دنبال بارش های شدید دو روز گذشته، ما شاهد بروز سیلاب هایی در سطح استان بودیم.

وی با بیان اینکه طی دو روز گذشته به دنبال وقوع سیل در استان، خسارت هایی را در شهرستان های خوسف، نهبندان و طبس داشتیم، گفت: خسارت های جدی به زیرساخت های محورهای مواصلاتی و مزارع کشاورزی، آغل ها، محل نگهداری دام ها و نیز قنوات را شاهد بودیم.

معاون استاندار خراسان جنوبی با اشاره به هشدار های هواشناسی و مدیریت بحران، گفت: سیل هفته گذشته و این هفته با کمک نیروهای امدادی و عملیاتی مدیریت شد اما حجم خسارت های وارده به زیرساخت ها قابل توجه است.

وی افزود: تمامی امکانات استان و شهرستان های مختلف برای حل مشکلات و به ویژه بازگشایی محورهای ارتباطی بسیج شدند.

عباس زاده با بیان اینکه تا پایان امروز و فردا عملیات بازگشایی تمامی محورهای مواصلاتی انجام خواهد شد، گفت: مهمترین معضل ما در نهبندان، آبگرفتگی سایت مسکن ملی بود که با تدابیر فنی، عملیاتی و اجرایی دستگاه های متولی برای ایجاد سیل بند امیدواریم این مشکل تکرار نشود.

معاون استاندار خراسان جوبی با ذکر این نکته که خسارت راه ها و واحدهای مسکونی بموقع ارزیابی می شود، افزود: پیگیری های لازم برای جبران خسارت ها و تمهیدات برای رفع مشکلات اندیشیده خواهد شد.

وی گفت: اجرای دو طرح بزرگ برای مدیریت بحران در نهبندان از جمله احداث سد تغذیه ای بندان و چاهداشی که دو مصوبه سفر رئیس جمهور است، در دستور کار می باشد.

عباس زاده گفت: سدهایی که از گذشته احداث شده بود در مدیریت سیلاب بسیار اثرگذار بوده اند.

معاون استاندار خراسان جنوبی اظهار داشت: در ارزیابی اولیه برآورد شد که خسارت به محورهای مواصلاتی، مزارع و قنوات نهبندان قابل توجه است و بعد از ارزیابی دقیق اطلاع رسانی می شود

کد خبر 750515

دیگر خبرها

  • امسال انجمن جراحان پلاستیک در کنگره جراحان حاضر نمی شود
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • موافقت رئیس‌جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه
  • مهمترین اخبار ۱۶ اردیبهشت/ماجرای فروش گواهینامه‌های رانندگی
  • پیام تسلیت امام جمعه و استاندار کرمانشاه در پی شهادت سرباز مرزبانی
  • دو طرح بزرگ مدیریت بحران در نهبندان اجرا می شود
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد