Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام بنی‌هاشمی با اعلام توزیع افطاری‌ ساده میان رهگذران و رانندگان در خیابان ۱۷ شهریور به همت مسجد آشتیانی‌ها، گفت: نمازگزاران و کارگزاران مساجد نشان دادند در خدمت به مردم به ویژه اقشار کم درآمد و محروم جامعه آتش به اختیار عمل می‌کنند.

حجت ‌الاسلام والمسلمین «سید جلال بنی هاشمی» در گفت‌ و ‌گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به پخش اذان از مسجد آشتیانیها در دو نوبت ظهر و مغرب و باز بودن در این مسجد به مدت یک ساعت برای اقامه نماز فرادی به روی مردم است، اظهار کرد: به همت هیئت امنا و پایگاه بسیج خواهران، همچنین در شب های ماه رمضان افطاری ساده میان رهگذران و رانندگان در خیابان 17 شهریور تهران توزیع می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امام جماعت مسجد آشتیانیها (واقع در تهران، خیابان 17 شهریور، ایستگاه ورزشگاه) افزود: این مسجد در دوره شیوع ویروس کرونا با نمازگزاران و هیئت امنای خود به صورت روزانه در ارتباط بوده و به همین دلیل توانستیم هزینه تامین افطاری ساده در شب های ماه رمضان و همچنین توزیع ۲۵۰ بسته ارزاق میان نیازمندان را تامین کنیم.

 

وی اضافه کرد: پایگاه بسیج خواهران مسجد آشتیانیها با همکاری مساجد فائق و الزهرا (س) در تهیه و توزیع بسته های ارزاق و بهداشتی میان نیازمندان در برخی از محلات جنوب شهر تهران فعالیت دارد که تاکنون بیش از یک هزار بسته توزیع کرده اند.

 

بنی هاشمی در ادامه با بیان اینکه ائمه جماعات مساجد درباره برگزاری دوباره نماز جماعت و سایر برنامه های دینی با حضور مردم تابع نظر مرکز رسیدگی به امور مساجد هستند، گفت: البته امیدواریم به دلیل قرار داشتن در ماه مبارک رمضان هرچه زودتر زمینه باز شدن این خانه های خدا با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی فراهم شود.

 

وی ادامه داد: نمازگزاران و کارگزاران مساجد نشان دادند در خدمت رسانی به مردم به ویژه اقشار کم درآمد و محروم جامعه کاملا آتش به اختیار عمل می کنند و منتظر صدور پیام ها و بیانیه ها نمی مانند واقعیتی که در دستگیری از نیازمندان و افراد بیکار شده در دوره شیوع ویروس کرونا برای همگان اثبات شد.

 

امام جماعت مسجد آشتیانیها در پایان خاطرنشان کرد: باوجود تمام خدمات انجام شده، باید اعتراف کنیم که بسیاری از ضعف ها و مشکلات مساجد به ویژه در حوزه فضای مجازی و ارتباط غیر حضوری با نمازگزاران و مخاطبان شان در دوره شیوع ویروس کرونا بیش از گذشته خود را نشان داد و به این صورت یک تهدید جدی، به فرصتی برای بازنگری درباره تنوع فعالیت و نحوه تعامل مساجد با مخاطبان شان تبدیل شد. همچنین مشخص شد که مساجد باید دقت بیشتری در رعایت مسائل بهداشتی از وضعیت سرویس های بهداشتی تا تمیزی و نو بودن مهرها و چادرهای نماز داشته باشند، موضوعی که پیش از شییوع کرونا نیز مورد انتقاد درست برخی از گروه های مردم بود.

پایان پیام/397

منبع: شبستان

کلیدواژه: ویروس کرونا افطاری ساده فعالیت های مسجدی مسجد آشتیانیها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۳۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

(تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • تعامل بهزیستی با مساجد برای رفع مشکلات معلولان و زنان سرپرست خانوار
  • مسجد پایگاه دین وکانون تقویت اندیشه ناب فرهنگ اسلامی
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • نهضت بازگشت به مساجد، به عنوان مهمترین پایگاه رسیدگی به مشکلات مردم
  • یورش شهرک‌نشینان به آرامگاه حضرت یوسف (ع)/ محدودیت‌ها در قدس اشغالی برای نمازگزاران
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • جلوگیری نظامیان صهیونیست از ورود نمازگزاران به مسجد الاقصی
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود