Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو «اتحاد میهنی کردستان» عراق خبر داد که اعضای شورای استان سلیمانیه عراق (شمال) خواستار خودمختاری دو استان کردستان عراق شدند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «غیاث السورجی» عضو حزب «اتحادیه میهنی کردستان» عراق، امروز (جمعه)، گزارش کرد که اعضای شورای استان سلیمانیه عراق (شمال) از دولت کردستان درخواست کردند که دو استان سلیمانیه و «حلبچه» به صورت خومختار اداره شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو اتحاد میهنی کردستان در گفت‌وگو با وبگاه خبری شبکه «السومریه» در این ارتباط گفت که اعضای شورای استان سلیمانیه متشکل از احزاب اتحادیه میهنی، «الغییر»، «اتحاد اسلامی» و دیگر احزاب غیر از حزب «دموکرات کردستان» (پارتی) با اکثریت اعضای خود با ارائه نامه‌ای به دولت کردستان عراق تمایل دارند استان سلیمانیه و حلبچه به شکل خودمختار اداره شوند.

السورجی توضیح داد که خودمختاری از سیطره و قدرت اقلیم در کنترل منابع این دو استان می‌کاهد. وی همچنین ادامه داد که این دو استان بر اساس نظام خودمختاری خود را مدیریت خواهند کرد.

عضو اتحادیه میهنی علت این تصمیم را «بی‌اعتمادی» به دولت کردستان دانست و گفت که نمایندگان استان‌های سلیمانیه و حلبچه بر این باورند که انصاف در توزیع بودجه صورت نمی‌گیرد. وی افزود که نمایندگان این دوستان معتقدند که استان‌های اربیل و دهوک بیش از دیگر مناطق پیشرفت دارند که این مسئله باعث شده چنین درخواست‌هایی مطرح شود.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان عراق عراق کردستان خودمختاری استان سلیمانیه میهنی کردستان اتحادیه میهنی دو استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتحاد کلبا قدر گل قایدی را ندانست

اتحاد کلباء در شبی که مهدی قایدی برایش گل زد، شکست سنگینی را تجربه کرد.

به گزارش تابناک ورزشی، اتحاد کلباء در جام ریاست‌جمهوری امارات به مصاف تیم آماده و سرحال الوصل رفت. همچنان که پیش بینی می‌شد این الوصل بود که توانست پیروزی آسانی را در این بازی به دست آورد. الوصل با نتیجه چهار بر یک در این بازی به پیروزی دست پیدا کرد.

مهدی قایدی، ستاره ایرانی اتحاد کلباء، در این بازی در ترکیب اصلی تیمش به میدان رفت و در دقیقه ۶۸ در حالی که بازی با یک گل به سود الوصل دنبال می‌شد گل تساوی را به زیبایی به ثمر رساند اما در ادامه اتحاد کلباء سه گل دیگر را دریافت کرد تا شکست سنگینی را پذیرا شود.

قایدی در دقایق پایانی تعویض شد. این بازیکن ایرانی در فصل جاری عملکرد بسیار خوبی در لیگ امارات داشته و از بهترین بازیکنان تیمش بوده است. او به احتمال خیلی زیاد در ترکیب تیم منتخب فصل قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟
  • حذف اتحاد کلبا از جام حذفی در شب گلزنی قائدی
  • اتحاد کلبا قدر گل قایدی را ندانست
  • گلزنی مهدی قایدی در شب تلخ اتحاد کلباء
  • هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد
  • اتحاد کلباء با وجود گل قایدی، مغلوب الوصل شد
  • مدت مسئولیت اعضای هیات مدیره اتحادیه ها مغایر قانون نیست
  • مهدی نصیری و توهم اتحاد
  • تولید میدان گازی بزرگ عراق پس از حمله پهپادی متوقف شد
  • بورل: اعضای اتحادیه اروپا در ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند