Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- جدیدترین آمار منتشر شده حاکی از آن است که در حال حاضر ۱۹ درصد از کارگران آمریکایی برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند. تاریخ انتشار: 15:42 - 12 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۱۶۷

خبرگزاری میزان - بیکاری در آمریکا از زمان شیوع ویروس کرونا در این کشور و اعمال تدابیر محدود کننده و تعطیلی مشاغل، روندی صعودی به خود گرفته و اکنون ۷ هفته از بحرانی شدن نرخ بیکاری در آمریکا می‌گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آماری که روز پنجشنبه از سوی وزارت کار آمریکا منتشر شده، تا پایان هفته منتهی به ۲۵ آوریل (۶ اردیبهشت)، ۳.۸ میلیون کارگر دیگر در این کشور برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

بر اساس این آمار، در حال حاضر بیش از ۳۰ میلیون نفر (۱۹ درصد) از کارگران آمریکایی، به دلیل محدودیت‌های اعمال شده و بسته شدن مشاغل، برای دریافت مزایای بیکاری ثبت نام کرده اند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که طی هفته‌های اخیر روند ثبت نام برای دریافت مزایای بیکاری در آمریکا به شدت افزایش یافته به گونه‌ای که برخی از مشاغل که در ابتدا تاثیری از شیوع ویروس کرونا نپذیرفته بودند اکنون به شدت تحت تاثیر شیوع این ویروس قرار گرفته اند و در حال از بین رفتن هستند.

بسیاری از تحلیلگران هشدار داده اند که احتمالا روند صعودی نرخ بیکاری در آمریکا تا ماه‌های آینده ادامه خواهد داشت.

همزمان با شیوع کرونا در آمریکا، یکی از اقتصاددانان آمریکایی پییش بینی کرده که ۵۰ میلیون شغل در این کشور در خطر نابودی قرار دارند.

 

بیشتر بخوانید: مثبت اعلام شدن ۷۰ درصد از آزمایش‌های کرونا در زندان‌های فدرال آمریکا عکس| کشف کامیون‌های حامل اجساد قربانیان کرونا در بروکلین

 

ویروس کرونا آمریکا را بیش از هر کشور دیگری تحت تاثیر قرار داده به گونه‌ای که اکنون بیش از یک سوم مبتلایان به کرونا در جهان متعلق به این کشور هستند.

شیوع کرونا و محدودیت‌های اعمال شده برای مهار آن، اقتصاد این کشور را به شدت تحت تاثیر قرار داده و در ۳ ماهه نخست سال ۲۰۲۰ رشد اقتصادی آمریکا بیشترین کاهش را از سال ۲۰۰۸ و رکود بزرگ، تجربه کرد.

علاوه بر این، پیش بینی می‌شود که رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم سال جاری با کاهشی ۳۰ درصدی مواجه شود.

برخی از تحلیلگران و اقتصاددانان نیز برآورد کرده اند که تاثیر کرونا بر اقتصاد آمریکا تا سال‌ها باقی خواهد ماند.

در حال حاضر یک میلیون و ۹۵ هزار و ۳۰۴ نفر در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا هستند که از این تعداد ۶۳ هزار و ۸۷۱ نفر جان خود را از دست داده اند.

 

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: کرونا در آمریکا حوادث بین الملل کرونا در آمریکا بیکاری در آمریکا ویروس کرونا ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان

به گزارش خبرنگار مهر، سیاوش آقاجانی عصر شنبه در همایش گرامیداشت روز کار و کارگر در جمع کارگران و کارگزاران مجتمع دخانیات گیلان در رشت اظهار کرد: تکریم از کارگران و جامعه کارگری و بهبود پرداخت دستمزد و مزایا موجب شور و نشاط می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان از رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در این استان خبر داد و بیان کرد: بالا رفتن ضریب امنیت شغلی در گیلان کاهش نرخ بیکاری را توأم شده است.

آقاجانی با بیان اینکه بازار عرضه و تقاضای کار در گیلان به تعادل نسبی رسیده است، گفت: امنیت شغلی برای کارگران گیلانی نسبت به گذشته تضمین شده است.

وی با بیان اینکه پرورش نیروی ماهر در شرکت‌ها اتفاق می‌افتد، افزود: امروزه احساس اینکه پشت درب کارخانه‌ها نیروی کار ماهر و آماده وجود دارد، دور از منطق است.

ارتباط مستقیم توسعه کشور با جامعه کارگری

«محمدرضا احمدی سنگری» نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم با تبریک روز کارگر، اظهار کرد: کارگران همچون حافظان امنیت و سلامت و دیگر گروه‌ها در شبانه‌روز برای ارتقای کشور زحمت می کشند.

به گفته وی جامعه کارگری در پایداری امنیت اقتصادی کشور، رشد، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور سهیم هستند.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر اثر مستقیم حال خوب کارگر با حال خوب جامعه، بیان کرد: اگر حال کارگر و اقتصاد خوب باشد جامعه در مدار پیشرفت و توسعه قرار می‌گیرد.

کد خبر 6090374

دیگر خبرها

  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • مازندران پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشور را دارد
  • رشد ۳ درصدی کاهش نرخ بیکاری در گیلان
  • رشد ۳ درصدی نرخ بیکاری در گیلان
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود