Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- وزیر آموزش و پرورش گفت: خود را در برابر همه دانش آموزان مسئول می‌دانیم و تلاش برای آموزش همه دانش آموزان را وظیفه خود می‌دانیم لذا تا دیروز در ۱۱ استان که از نظر کرونایی وضعیت سفید دارند، معلمان به صورت حضوری تدریس می‌کنند در برخی استان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش آموزان را پوشش داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تاریخ انتشار: 22:01 - 12 ارديبهشت 1399 - کد خبر: ۶۱۷۲۱۳

خبرگزاری میزان - طبق اعلام روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی میرزایی با حضور در برنامه صبحی دیگر شبکه آموزش ضمن تبریک روز معلم به تمام فرهنگیان، اظهار کرد: با شیوع کرونا در جامعه هرچند حضور دانش آموزان تعطیل شد، اما ماموریت معلمان تمام نشد بلکه با تلاش بیشتری ادامه پیدا کرد.

وزیر آموزش و پرورش افزود: مجموعه‌ای که عادت کرده بود سال‌ها با حضور در مدرسه تدریس کند مجبور شد این ماموریت را غیرحضوری انجام دهد.

وی تصریح کرد: شیوع کرونا در جهان باعث شد تا یک و نیم میلیارد دانش آموز تعطیل شوند؛ لذا واکنش‌ها نسبت به این موضوع متفاوت بود. بسیاری از کشور‌ها پایان سال تحصیلی را اعلام کردند، اما ما ادامه آموزش‌ها را از راه‌های مختلف پیگیری کردیم.

حاجی میرزایی ادامه داد: اولین شبکه تلویزیونی که به کمک آموزش و پرورش شتافت شبکه آموزش بود، لذا از مساعدت این شبکه سپاسگزارم البته طبق رصدی که انجام دادیم این شبکه جز شبکه‌هایی است که بهترین پوشش را در سطح کشور دارد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: معلمان نیز به سرعت در کار تدریس در شبکه‌های تلویزیونی و مجازی مشارکت کردند.

وی افزود: براساس رصد‌های انجام شده، مشاهدات دانش آموزان از این شبکه و همچنین دانلود‌هایی که انجام می‌شود نشان از اقبال خوب دانش آموزان از این برنامه دارد لذا این مسیر خوبی است که ادامه می‌یابد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در این خصوص دو مشکل وجود دارد؛ یکی اینکه در این شبکه فرآیند آموزش یک طرفه است لذا امکان برگزاری امتحان و سوال کردن دانش آموز وجود ندارد، لذا فراخوان دادیم و اعلام کردیم هر کس می‌تواند به میدان بیاید و برای ارائه آموزش‌های مجازی تلاش کنند لذا همه معلمان به میدان آمدند.

وی آموزش و پرورش را منظم‌ترین دستگاه در بین دستگاه‌های کشور دانست و افزود: اجرای هر برنامه از ابتدای هرم آغاز و به سرعت تا کف مدرسه قابل انتشار است و در این زمینه ظرفیت خوبی در آموزش و پرورش وجود دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به موضوعی که برای یکی از معلمان در فضای مجازی پیش آمد، اظهار کرد: وقتی با آن خانم معلم تماس گرفتم، به احترامش ایستادم چرا که او ۴۷ سال سابقه معلمی دارد و او نیز مانند سایر معلمان تمام تلاششان این است تا در فضای مجازی با دانش آموزان ارتباط برقرار کنند و تدریس کنند.

وی گفت: بیماری کرونا در همه کشور‌ها شیوع دارد و شاخصی را برای ارزیابی معلمان در سطح جهان به وجود آورده است. در مقایسه با معلمان در بین همه کشور‌ها معلمان ما بسیار خوش درخشیدند و من از همه معلمان سپاسگزارم و به آن‌ها تبریک می‌گویم.

حاجی میرزایی در خصوص شبکه شاد اظهار کرد: در شرایطی که مدارس ناچار به تعطیلات طولانی است ما ناگزیر به ارائه آموزش‌های مجازی هستیم چرا که نمی‌شود فرایند آموزش را در تعطیلات طولانی رها کرد لذا کرونا علیرغم مشکلاتی را که بوجود آورد ما را بر آن داشت تا آموزش‌های الکترونیکی را به طور جدی پیگیری کنیم و راه حل اساسی برای ایجاد مدرسه مجازی که یکی از مطالبات همیشگی نظام تعلیم و تربیت ارائه دهیم.

بیشتر بخوانید: تاکنون مطلبی پیرامون بازگشایی مجدد مدارس اعلام نشده است

وی ادامه داد: با ارائه آموزش‌ها از طریق شبکه‌های تلویزیونی این امکان وجود نداشت تا دقیقا بررسی کنیم که چه تعداد از دانش آموزان بهره‌مند شدند و چه تعداد محرومند لذا برای رفع این مشکل نیازمند راه اندازی ابزاری مانند شبکه مجازی مستقل آموزش دانش آموزان بودیم تا از طریق آن اطلاعات دقیقی از فرآیند آموزش بدست آوریم تا بتوانیم محیط مدرسه را در فضای مجازی بازسازی کنیم.

حاجی میرزایی گفت: نمی‌خواهیم اولیا به زحمت بیفتند لذا اتصال به شبکه را اجباری نکردیم و تمام تلاشمان این است تا تمام ایرادات آن را برطرف کنیم تا اگر تعطیلات مشابه در سال آینده اتفاق افتاد غافلگیر نشویم لذا امسال باید این شبکه را ایجاد می‌کردیم تا از نقایص آن باخبر شویم و نسبت به رفع آن اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: شبکه شاد قطعا شرایط مدرسه را ندارد و ممکن است همه دانش آموزان نتوانند آن را دریافت کنند و نمی‌خواستیم مردم به زحمت بیفتند، اما این مسیر باید ادامه یابد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اجباری به مردم برای تهیه گوشی هوشمند وجود ندارد و راضی نیستیم خانواده‌ای خودش را به مشقت بیندازد.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در خصوص شبکه شاد گفتیم هرکس می‌تواند متصل شود لذا بیش از ۶۰ درصد از دانش آموزان و همه معلمان وصل شدند همچنین بیش از ۷۰ درصد کلاس‌ها در شاد تشکیل شده است.

وی گفت: برای کسانی که موفق به اتصال به این شبکه نشدند تدابیری را اتخاذ کردیم و ارائه بسته‌های آموزشی و استفاده از راهبران آموزشی، آموزش‌های تلویزیونی و ... از آن جمله است.

حاجی میرزایی افزود: خود را در برابر همه دانش آموزان مسئول می‌دانیم و تلاش برای آموزش همه دانش آموزان را وظیفه خود می‌دانیم لذا تا دیروز در ۱۱ استان که از نظر کرونایی وضعیت سفید دارند، معلمان به صورت حضوری تدریس می‌کنند در برخی استان‌ها بین ۱۰ تا ۱۵ هزار دانش آموزان را پوشش داده‌اند.

وی ادامه داد: علیرغم مشکلات، کرونا فرصت‌هایی را نیز ایجاد کرد مانند همین فعال شدن ظرفیت بستر الکترونیک که کرونا باعث شد لذا اگر در پاییز باز هم این بیماری شیوع پیدا کند ما باید آماده باشیم بنابراین باید همه چیز را رصد می‌کردیم تا بتوانیم عیوب را برطرف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بعد از راه اندازی شبکه شاد مشکلات دانش آموزان در مناطق مختلف را رصد کردیم و تلاش‌هایی جهت تهیه تبلت برای دانش آموزان در مناطق محروم صورت گرفته است.

حاجی میرزایی افزود: یک میلیون معلم، ۱۵ میلیون دانش آموز و به طور کلی با احتساب خانواده‌ها با حدود ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور سرو کار داریم و برای رفع مشکلاتشان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش شاد وزیر آموزش و پرورش همه دانش آموزان دانش آموزان حاجی میرزایی آموزش ها شبکه شاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۵۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟

اگر علاقه مند به زبان هستید و می خواهید در این زمینه فعالیت کنید یکی از راه های آن تدریس زبان می باشد. برای تدریس زبان به صورت حرفه ای و اصولی در آموزشگاه های مختلف باید با تکنیک های تدریس زبان آشنا باشید.

برای این منظور باید در دوره تی تی سی یا همان دوره تربیت مدرس زبان شرکت کنید و با دریافت مدرک آن به تدریس زبان بپردازید.

معمولا این دوره به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شوند که دارای هزینه متفاوتی می باشند و دوره های آنلاین معمولا هزینه کمتری را خواهند داشت. رنج قیمتی این دوره ها در حالت آنلاین برای کلاس گروهی مبلغی حدود ۳ میلیون تا ۵ میلیون بسته به آموزشگاهی که در آن می خواهید دوره شرکت نمایید متغیر است.

چه سطحی از زبان برای شرکت در دوره تی تی سی نیاز است؟

برای شرکت در این دوه ابتدا باید تعیین سطح شوید و حداقل سطح مورد نیاز برای شرکت در دوره تی تی سی سطح متوسط می باشد اما باید به خوبی به این سطح زبان مسلط باشید.

اگر سطح مناسب را نداشته باشید می توانید در دوره های جنرال زبان شرکت کنید و با رسیدن به سطح مورد نظر در این دوره شرکت کنید.

دوره آنلاین یا حضوری تی تی سی؟

دوره تی تی سی به صورت آنلاین و حضوری برگزار می شود. شاید این سوال برای تان پیش آمده باشد که کدام دوره بهتر است؟ جواب این سوال بستگی به شرایط شما دارد.

اگر قادر به شرکت در دوره حضوری هستید می توانید در این دوره شرکت کنید اما اگر امکان شرکت در دوره حضوری را ندارید دوره آنلاین را انتخاب کنید.

در دوره آنلاین شما برای تدریس در هر دو حالت حضوری و آنلاین آماده خواهید شد و با ابزارهای تدریس آنلاین و پلتفرم های تدریس آنلاین نیز آشنا می شوید و این دوره از لحاظ سطح برگزاری هم سطح دوره حضوری می باشد در نتیجه دوره آنلاین شما را همانند دوره حضوری به خوبی برای تدریس آماده خواهد کرد.

مدارک لازم برای شرکت در دوره TTC

برای شرکت در دوره TTC باید ابتدا از یک سطح زبانی حداقلی برخوردار باشید. معمولا افراد از سطح متوسطه به بالا می توانند در این دوره شرکت نمایند.

نکته دیگر تسلط و درک شما از زبان انگلیسی و مطالب می باشد تا بتوانید آن ها را به خوبی تدریس نمایید. در نتیجه ممکن است شما در برخی از مهارت ها سطح خوبی داشته باشید اما در برخی دیگر خیر در نتیجه باید بتوانید تمامی سطوح را به میزان مناسب ارتقا دهید و زبان انگلیسی را براساس قواعدی که دارد به خوبی درک نمایید.

از این رو داشتن مدرک دانشگاهی ضروری نمی باشد اما داشتن یک مدرک زبان چه دانشگاهی و چه از موسسات می تواند نشان دهنده میزان تسلط شما بر روی زبان انگلیسی باشد.

نحوه برگزاری کلاس های TTC

دوره TTC به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود. بخشی از کلاس به آموزش مسائل تئوری پرداخته خواهد شد و در بخش دیگر شما باید آموزه های خود را به صورت عملی و به عنوان یک معلم اجرا نمایید. اینکار به شما کمک می کند تا بتوانید در طول دوره با نحوه تدریس و روش های مختلف برای آموزش مهارت های مختلف زبانی آشنا شوید و اشکلات خود را رفع نمایید.

دوره TTC اگر دارای بخش عملی یا دمو نباشد، دوره مناسبی برای شرکت نمی باشد. در نتیجه شما در طول دوره به ارائه چندین دمو برای مهارت های مختلف خواهید پرداخت و خود را محک خواهید زد و استاد دوره با بررسی عملکرد شما به شما کمک خواهد کرد تا روند خود را بهبود ببخشید.

مدت زمان دوره TTC چقدر است؟

معمولا دوره TTC در مدت ۲ ماه بستگی به نحوه برگزاری، برگزار می شود. دوره TTC موسسه دهخدا به صورت گروهی در ۱۸ جلسه و به صورت خصوصی در ۷ جلسه برگزار خواهد شد.

مدرک پایان دوره TTC

مطمئنا در پایان دوره TTC به شما مدرکی اعطا خواهد شد و موسسات از افراد برتر دعوت به همکاری خواهند و یا اینکه می توانید با این مدرک به موسسات دیگر مراجعه کنید و با دادن مصاحبه شروع به تدریس زبان انگلیسی نمایید.

مدارک ارائه شده توسط موسسه زبان دهخدا مورد تایید وزارت آموزش و پرورش بوده و همچنین این موسسه همواره از افراد برتر دوره برای همکاری استفاده می کند.

هزینه دوره تی تی سی در موسسه زبان دهخدا

برای شرکت در دوره تی تی سی موسسه زبان دهخدا برای کلاس های آنلاین گروهی هزینه هر ترم ۳ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان بوده و برای کلاس های آنلاین خصوصی جلسه ای ۶۳۰ هزار تومان است. برای کلاس حضوری باید به این هزینه ها ۱۰ درصد اضافه شود.

آیا مدرک دوره تی تی سی بین المللی است؟

دوره تی تی سی که در موسسات مختلف برگزار می شود برای تدریس در هر موسسه ای در ایران معمولا مناسب است اگر بتوانید توانایی های خود را به خوبی اثبات نمایید.

اما برای دریافت مدرک بین المللی تدریس باید در دوره های CELTA و DELTA شرکت کنید که برای این کار باید دارای سابقه تدریس باشید. از این رو برای شروع فعالیت ابتدا باید مدرک تی تی سی را دریافت کنید و سپس به کسب تجربه تدریس در آموزشگاه ها بپردازید و بعد از چند سال می توانید برای کسب مدرک بین المللی اقدام نمایید.

کد خبر 749072

دیگر خبرها

  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • ۲۹۸ دانش آموز و ۹۳ معلم ابلاع صلح یاری دریافت کردند
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در کرمان را قبول نداریم
  • آمار ۷۵۰۰ ترک تحصیل کرده در استان را قبول نداریم
  • لزوم ارتباط گیری مستمر با جامعه دانش آموزی
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • ۲ هزار مشاور در آموزش و پرورش جذب می شوند