Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشجو معلم کهگیلویه و بویراحمدی از مسوولان استانی گلایه کرد و خواست به جای تبریک‌های روزمره و همیشگی پاسخگو باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج؛ عاطفه کرمی مسوول بسیج دانشگاه فرهنگیان پردیس کوثر یاسوج در یادداشتی به بهانه روز معلم آورده است: مروری کردیم احوالات و اتفاقات چند سال اخیر آموزش و پرورش را و اتفاقا مروری بر سخنان گرانقدر مسئولین بزرگوار در این چند سال
انبوهی از شعار در کلام و انبوهی از جفا در عمل ته ته ماجرا ما را رساند به این جمله: حال دلمان خوب نیست، تبریک نخواستیم شر مرسانید!

از روزها قبل دور هم می نشینند که چطور تکریم کنند معلم را روز شمار هفته معلم تعیین می‌کنند می‌گویند معلم، اما همه قانون نوشته و نانوشته شان معلم را کارمند می‌داند می‌گویند معلم اما بهای کارش را در قانون مدیریت خدمات کشوری تعریف می‌کنند می‌گویند معلم اما .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

دم  از سرمایه گذاری در آموزش و پرورش می‌زنند اما هیچکدام یا درک نکردند معنای سرمایه را یا بازی با کلمات شده محور اقدامات! اگر نه چند سال است طرح ننگین خرید خدمات آموزشی در خط مقدم پیشنهادات دولت نبود اگر نه شیخ حقوق دانمان در مجلس نمی‌فرمود: دانش‌آموز ۴ میلیونی را راهی یافتم که با ۱ میلیون هم بتوان آموزش داد.

حواسمان هست نهایت دغدغه ایشان همان دو دو تا چهارتای ریاضی بوده و نه درس زندگی!
اگر نه تربیت رقم نداشت که در مجلس چرتکه اندازند و قیمت دانش آموز را حساب و کتاب کنند.

از سرمایه اجتماعی و شأن تربیت معلم حرف می‌زنند، این بار اما دقیقا خود تربیت را
تربیت معلم را هم خرید و فروش می کنند، خرجشان زیاد آمده بود که به ذهنشان رسید
دانشگاه پیام نور ورشکسته در پذیرش دانشجو را جلو بفرستیم.

برای خرید معلمان دانشگاه فرهنگیانی که این روزها گویا خرج بچه‌هایش از توانش فزون تر شده،
که ما تعبیری جز «حراج تربیت معلم» برایش نیافتیم.

و اینان همانان‌اند که دائم از اهمیت و حساسیت جایگاه دانشگاه فرهنگیان تنها سخن می‌رانند،
چگونه است که مسئولین امر یک کشور از فهم معنای سرمایه اجتماعی عاجز بمانند؟؟

چرا که با هر مدل فکر و اندیشه ای و از هر مکتبی مدرسه و معلم را که بنگرید باید دریابید که اینجا نقطه اصلی شکل گیری شخصیت اجتماعی جامعه است، از تکریم می گویند اما معنای رتبه بندی را نفهمیده شبانه روز آن را در نوبت های مختلف اخبار صدا و سیما با خبر تصویب یا عدم تصویب افزایش ۲۰۰ هزار تومانی حقوق معلمان، تحویل جامعه می‌دهند.

اصلا هم به روی خود نیاورده و نخواهند آورد که این تصویری که شما از معلم در رسانه ساختید
کهنه گدایی است که گویی دائم به دنبال این ۲۰۰/۳۰۰ هزار تومان اینجا و آنجا می پرد، و اصلا قرار نبود که معلم را از هر حیث پشتیبانی کرده تا بی دغدغه در کلاس درسش حاضر شود،
و اصلا اویی نیست که در فحوای کلام مقتدای ملت، پایه ریز تمدن خوانده شده و مگر غیر از این هست که یا این جمله ماندگار را دولتمردان شوخی بیش ندانسته و یا از درک واژه تمدن وامانده اند.

از سرمایه حرف می‌زنند اما دائم در بودجه ریزی دیواری کوتاه تر از دیوار وزارت آموزش و پرورش نمی‌بینند.

فکر می‌کنم اگر تنها به اندازه انگشتان دستانمان در بین مسئولین عمار تربیتی داشتیم کار به جایی نمی رسید که در ۵ سالگی سند تحول از  سند ۲۰۳۰ رونمایی شود،  همان که دشمنان کمین گرفته، عرصه آموزش و پرورش را جولانگاهی برای تحقق اهداف بلند مدت خود دیده و درصدد تغییر هویت ایرانی اسلامی برآمدند.

و چه رنج ‌آور است که دشمن بداند باید کجا سرمایه کرد و مسئولین ما نه.

 از همه این ها که بگذریم

این روزها اما معلمان بیش از هر زمان دیگری دلگیراند ... از کمبودها، اما نه از حقوق کم، که از کمبود امکانات دانش‌آموزانشان در این روزهای آموزش مجازی،  این روز ها معلمان بیش از هر زمان دیگری دلخور از وزیری اند که به جای عذرخواهی از وضعیت کنونی دائم از موفقیت‌های شبکه شاد می‌گوید، دلخوری ما معلمان به وزیر و رئیس جمهور ختم نمی شود.

مسئولین استانی اما خود را فراموش نکنند که آن ها نیز دین خود را به معلم و تنها دانشگاه تربیت معلم استان، دانشگاه فرهنگیان، ادا نکردند تبریکشان برای ما نه عزت می شود و نه دوای دردها در طی این چند سال دانشجویی چشم به در مانده تا بلکه مسئولین ربط یادشان بیاید اینجا مرکز ثقل اصلی آموزش و پرورش است،

نه روی مبارکشان را دیدیم و نه موضعی در قبال این همه بی عدالتی که در حق معلمان شد در هر حال دانشجو معلمان من بعد جای تبریک کیفیت عملکرد می‌خواهند، جای شعار، حضور در جمع دانشجویی طلب می‌کنند.

 مدیرکل محترم آموزش و پروش استان استاندار محترم استان نمایندگان استان به گمانم من بعد ۱۲ اردیبهشت را برای خود روز حضور در جمع دانشجو معلمان و ارائه گزارش عملکرد بدانند و نه تبریک و ضمن عرض تبریک به هر سه نماینده بزرگوار استان، مجددا !! جهت برگزاری جلسه مجازی با دانشجو معلمان و شنیدن دغدغه های ایشان دعوت می‌کنیم باشد که شاهد تحولی نو در عرصه موضع گیری ها و عملکرد نمایندگان جدید استان باشیم.

انتهای پیام/82009

منبع: فارس

کلیدواژه: معلم آموزش و پرورش سرمایه اجتماعی تبریک آموزش و پرورش دانشجو معلم تربیت معلم چند سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۶۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند

به گزارش خبرنگار مهر، هاشم ناظمی جلال صبح سه شنبه در جمع اصحاب رسانه کردستان با گرامیداشت هفته معلم و اعلام برنامه‌های این ایام اظهار کرد: صداقت و پاکی اصحاب رسانه حاصل زحمات معلمان و مجموعه آموزش و پرورش است که با علاقه و انگیزه به کار خبری می‌پردازید و در این جلسه حضور یافته‌اید.

وی بیان کرد: امروز به نام «سپاس معلم» زنگ سپاس را در مدارس استان همزمان با سراسر کشور داشتیم و جمعی از معلمان نیز قرار است دیداری با مقام معظم رهبری دیدار داشته باشند.

ناظمی جلال تصریح کرد: شهید «مرتضی مطهری» از بارزترین و پیشروترین متفکران در عصر جدید است که در شناخت مباحث فکری سرآمد هم عصران خود است و جایگاه ویژه‌ای در تاریخ معاصر ایران دارد و توانست ایمان دینی را بگونه‌ای ارایه کند که پاسخگوی عصر کنونی باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: معلم ماندنی‌ترین واژه علم اموزی است که نامش برای همیشه در اندیشه هر فرد ماندگار است و هرساله معلم نمونه براساس شاخص‌هایی در آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شناسایی معلمان نمونه در وهار سطح مدرسه، منطقه، استانی و کشوری انجام می‌شود، افزود: امسال اعمال نظر رای دانش‌آموزان و والدین آنها نیز در انتخاب معلم نمونه نقش داشت.

ناظمی‌جلال تصریح کرد: در راستای انتخاب معلمان نمونه ۴ هزار و ۵۰۰ فرهنگی شرکت کردند که از این تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ فرهنگی به مرحله منطقه‌ای و در نهایت ۵۱ نفر به مرحله استانی راه یافتند.

وی عنوان کرد: چهار نفر از برگزیدگان استانی به نرحله کشوری راه یافتند و از این میان «آرمان حسنی» معلم زیویه در مقطع ابتدایی به عنوان یکی از ۲۰ معلم نمونه کشور انتخاب شد.

وی به روز شمار هفته معلم پرداخت و گفت: تجدید پیمان با امام و شهدا، تقدیر از معلمان پیشکسوت، سخنرانی در نمازهای جمعه، تقدیر از خانواده معلمان شهید، تقدیر از معلمان دارای نقش برتر، تقدیر از معلمان جهادگر و ورزشکار، تقدیر از معلمان پژوهشگر و هنرمند در هفته معلم انجام می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان دیدار ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستان با رهبر انقلاب، غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معزز شهدا، برپایی میز خدمت آموزش و پرورش در نماز جمعه،

کد خبر 6092878

دیگر خبرها

  • اهمیت کادرسازی و تربیت نیروهای متخصص در آموزش و پرورش
  • معلمان شاخص ترین عنصر در تعلیم و تربیت فرزندان مردم هستند
  • ۴۳ هزار معلم آموزش دانش‌آموزان استان کرمان را به‌عهده دارند
  • تشریح برنامه‌های هفته معلم/ معلم کردستانی نمونه کشوری شد
  • پاداش وزارت آموزش و پرورش به معلمان به مناسبت روز معلم
  • کسورات حقوق دانشجو معلمان به میزان خدمات دریافتی می شود
  • ۴۰ نفر از فرهنگیان کردستانی به دیدار مقام معظم رهبری اعزام شدند
  • تکریم شان معلم در این هفته بسیار مهم است/انتخاب۷معلم نمونه استانی
  • معلمان نمونه کردستان معرفی شدند
  • معلمان سکانداران تربیت علمی و اخلاقی جامعه‌اند