Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@18:14:59 GMT

روز‌های کرونایی و عشقی که پایان ندارد

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۷۹۷۶۰۲

روز‌های کرونایی و عشقی که پایان ندارد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ریگان یکی از شهرستان‌های شرقی استان کرمان محسوب می‌شود،۳۰ درصد جامعه این شهرستان را عشایر تشکیل می‌دهند، دانش آموزان عشایر این شهرستان در روز‌های کرونایی نیز سخت مشغول تحصیلند.

اینجا، معلمان فداکاری حضور دارند که هنوز مدارس عشایر را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی همانند قبل دایر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معلمان سخت کوشی که فرسنگ‌ها با عبور از جاده‌های پر پیچ وخم در صدد علم آموزی به دانش آموزان عشایر هستند.

جاده‌های سنگلاخی و غیر استاندارد، رود‌های پر آب و سختی راه مانع تدریس معلمان عشایر ریگان نشده است. معلمانی که ساعت‌ها در پشت رودخانه‌های این شهرستان مانند رودخانه پر آب پاسرخ گرفتار شده اند، اما عشق به دانش آموزان آن‌ها را ناامید نساخته است. دانش آموزانی که ساعت‌ها چشم انتظار آنهایند تا از جاده‌های پرپیچ و خم برسند و روشنایی علم را به روح و جسمشان هدیه کنند.

کانکس، چادر، باران، سرما، رودخانه، جاده پرپیچ و خم واژه هاییست که معلمان عشایر دیگر با آن اُنس گرفته اند. راه‌های سخت گذر و پرپیچ وخم در کنار گدار‌هایی با شیب تند از عشق به معلمی این فرهیختگان سخت کوش نکاسته و حتی آن را دو چندان کرده است.

با شیوع ویروس کرونا با توجه به محدودیت دانش آموزان عشایر در برقراری آموزش مجازی، معلمان همچنان سخت مشغول تحصیلند تا دانش آموزان لحظه‌ای از تحصیل باز نمانند. این فداکاری معلمانی است که با تمام توان در تلاشند تا روشنایی علم را به دانش آموزان هدیه کنند.

معلمان عشایر و عشقی که تمامی ندارد

محمد طاهر آبادی یکی از معلمان عشایر ریگان است که عشق به دانش آموزان نگذاشته، آن‌ها لحظه‌ای از تحصیل باز بمانند. این معلم عشایر گفت: با شیوع ویروس کرونا، شبانه روز در فکر دانش آموزمان هستیم تا خدایی نکرده از تحصیل باز نمانند.

عیسی ملائیان، دیگر معلم عشایر ریگانیست که با تهیه بسته‌های آموزشی و تحویل آن‌ها به دانش آموزان تلاش می‌کند تا تحصیل آن‌ها ادامه یابد. او بیان داشت: عصر‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور در منازل دانش آموزانی که به هر دلیل دسترسی به تحصیل ندارند، آموزش‌های لازم را ارائه می‌دهیم.

علی رستم آبادی از دیگر معلمان عشایر شهرستان ریگان است که بحران کرونا و سختی راه نگذاشته دانش آموزانش لحظه‌ای از تحصیل باز بمانند. او گفت: سختی راه‌های پر پیچ و خم، عشق ما را به دانش آموزان دو چندان کرده، به طوری که همیشه در فکر دانش آموزان خود هستیم.

محمد خادمی یکی دیگر از معلمان عشایر ریگان است که با موتور سیکلت فرسنگ‌ها را طی می‌کند تا دانش آموزانش از تحصیل باز نمانند. او گفت: رودخانه‌های پرآب و مشقت راه، لحظه‌ای از عشق ما به دانش آموزان نکاسته است و هر روز با امیدی تازه به سوی دانش آموزان خود حرکت می‌کنیم. این معلم فداکار عشایر افزود: حتی ساعت‌ها رودخانه ما راگرفتار خود کرده است، اما ناامید نشده ایم.

کرونا، آموزش در مدارس عشایری را متوقف نکرده است

مجید پیوند، مسئول آموزش و پرورش عشایری ریگان در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، گفت: با شیوع ویروس کرونا، آموزش در مدارس عشایری این شهرستان متوقف نشده است.

او افزود: آموزش در تمامی مقاطع به صورت اینترنتی و بسته‌های آموزشی به همت معلمان سخت کوش ارائه می‌شود.

پیوند تصریح کرد: در مدارسی که اینترنت و امکان ارائه بسته‌های آموزشی وجود ندارد و مدارس به صورت چند پایه می‌باشند، این مدارس به صورت حضوری دایر است تا دانش آموزان از تحصیل باز نمانند.

توزیع بسته‌های آموزشی در ۹۵ درصد از مدارس عشایری ریگان

او بیان داشت: این معلمان سخت کوش که از آن‌ها به عنوان مدافعان روشنایی علم می‌توان نام برد با حضور در دورترین نقاط شهرستان به علم آموزی مشغول هستند.

مسئول آموزش و پرورش عشایری ریگان گفت: با فعالیت معلمان سخت کوش، مدارس ابتدایی ما تا پایان شهریور ارائه خدمات به دانش آموزان را بر عهده دارند.

پیوند افزود: سختی راه، شرایط کنونی جامعه لحظه‌ای از تلاش معلمان ما نکاسته و حتی ترغیب آن‌ها هر روز نسبت به گذشته بیشتر می‌شود.

او تصریح کرد: تاکنون در ۹۵ درصد از مدارس عشایری شهرستان، بسته‌های آموزشی توزیع و در مابقی مدارس با حضور معلمان ضمن رعایت پروتکل‌های بهداشتی کار تدریس در حال انجام است.

پیوند از همکاران سخت کوش عشایر، این مدافعان روشنایی تشکر و قدردانی کرد.

غیر استاندارد بودن بیش از ۳۰ درصد مدارس ریگان

امین باقری، فرماندار ریگان و رئیس شورای آموزش و پرورش ریگان نیز با تبریک هفته گرامیداشت مقام شامخ معلم گفت: معلمان سخت کوش ریگان در بدترین شرایط آب و هوایی، سخت مشغول علم آموزی به دانش آموزان این شهرستانند.

او با اعلام اینکه در شهرستان ریگان، آموزش وپرورش عادی و عشایری فعالیت دارند، بیان داشت: بیشترین عشایر شرق استان در این شهرستان ساکن هستند.

باقری با اشاره به اینکه بیش از ۳۰ درصد مدارس ریگان غیر استاندارد هستند که نیاز به بازسازی دارند، افزود: تمامی تلاش ما در شهرستان ساخت فضا‌های آموزشی استاندارد است و تاکنون اقدامات خوبی صورت گرفته است.

احداث ۳۰ واحد آموزشی در ریگان

او تصریح کرد: هم اکنون ۳۰ واحد آموزشی به همت خیران و نوسازی مدارس در ریگان در حال ساخت است که تعدادی از آن‌ها در مهرماه به بهره برداری خواهند رسید.

باقری با بیان اینکه شهرستان ریگان یکی از شهرستان‌های مهاجرت پذیر در استان است که دارای رشد جمعیت دانش آموزیست، افزود: در حال حاضر بیش از ۱۶ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در ۱۲۰ واحد آموزشی شهرستان ریگان مشغول به تحصیلند.

شهرستان ریگان بیشترین عشایر شرق استان کرمان را در خود جای داده است که تا مرکز استان، ۲۸۵ کیلومتر فاصله دارد.

انتهای پیام/ب

گزارش از موسی ملائیان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار دانش آموزی فرهنگیان کرمان مناسبت های مذهبی ویروس کرونا بسته های آموزشی دانش آموزان شهرستان ریگان مدارس عشایری معلمان عشایر مدارس عشایر عشایر ریگان لحظه ای سختی راه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۶۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است

به گزارش خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، «حسن مدرس زاده» در نشست خبری که به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم (12 لغایت 18 اردیبهشت ماه) برگزار شد، اظهار کرد: به لحاظ تعداد مدارس مشکلی در شهرستان به ویژه خود شهر گرگان وجود ندارد؛ ولی به علت جانمایی نه چندان مناسب، مناطق جنوبی شهر فاقد فضای آموزشی شده به طوری که دانش آموزان این مناطق مجبور هستند برای تحصیل به مناطق داخلی شهر رفت و آمد کنند.
 
به گفته وی؛ تأمین زمین جزو ضروریات فضای آموزشی در شهر گرگان است به همین خاطر 42 میلیارد تومان با دستور استاندار برای ساخت 4 مدرسه 12 کلاسه در جنوب شهر گرگان اختصاص یافته؛ ولی با گذشت بیش از یک سال از این مصوبه تاکنون زمینی برای احداث این مدارس تأمین نشده است.
 
مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان با بیان اینکه طرح رتبه بندی معلمان بعد از 10 سال انجام شد، تصریح کرد: بعد از اجرای این طرح همه معلمان استان حائز رتبه 1 لغایت 5 شدند که در این بین 134 نفر از استان رتبه استاد معلمی را کسب کردند.
 
وی افزود: از یک میلیون معلم در سطح کشور 300 هزار نفر به رتبه بندی خودشان اعتراض داشتند؛ ولی این اعتراض ها در شهرستان گرگان بسیار اندک بود.
 
مدرس زاده با اعلام اینکه 90 هزار دانش آموز در سطح شهرستان گرگان تحصیل می کنند، تصریح کرد: از این تعداد 78 هزار نفر در شهر گرگان تحصیل کرده که این امر باعث تراکم بالای کلاس های درسی دانش آموزان شده و تعداد دانش آموران کلاس ها را به 40 نفر رسانده است.
 
وی ادامه داد: تعداد بالای دانش آموزان در کلاس های درس فرصت را از معلمان گرفته و بر روند آموزش دانش آموزان تأثیر منفی دارد.
 
به گفته وی؛ استاندارد سرانه فضای آموزشی در کشور 5/2 درصد، در استان 4/6 درصد و در شهرستان گرگان 4/2 درصد است.
 
انتهای پیام/
 

دیگر خبرها

  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۱۵۰ مدرسه در اصفهان تحت تاثیر فرونشست / حقوق معلمان حق‌التدریس افزایش پیدا می‌کند
  • زنگ سپاس معلم در مدارس همدان نواخته شد
  • نواخته شدن زنگ سپاس معلم در مدارس خوزستان
  • تحویل ۱۰ هزار کلاس درس در سال ۱۴۰۳ در صورت تزریق بودجه
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • رشته‌های فنی باید در شهرستان معمولان ارتقا یابد
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم