Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال ایران با اشاره به استعدادیابی و توجه به رده‌های پایه، گفت: اکنون ژاپن و کره‌جنوبی با سرمایه‌گذاری در این بخش، جای ما را در فوتبال پایه گرفته‌اند.

«مهدی مهدوی‌کیا»  در گفت‌وگویی تلویزیونی، اظهار داشت: زمانی که فوتبال کشورمان را به اصطلاح حرفه‌ای کردیم، پول کلان به فوتبال آمد و بسیاری از مسائل مهم کنار گذاشته شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به فوتبال پایه، توضیح داد: مشکلات زیادی در فوتبال پایه داریم و بسیاری از مربیان زحمت می‌کشند و کارهای مهمی انجام می‌شود، اما شرایط در گذشته بهتر بود. آموزش، عشق و علاقه بیشتر بود و به پایه اهمیت داده می‌شد. باشگاه‌های بزرگی مثل بانک ملی، راه‌آهن، هما و ... که در رده پایه بازیکن ملی تحویل فوتبال مملکت دادند تعطیل شدند.

مهدوی‌کیا که سال‌ها در تیم فوتبال هامبورگ عملکرد درخشانی داشت، افزود: در گذشته بیش از ۱۰ بازیکن در سطح اول فوتبال اروپا داشتیم که اکنون اینگونه نیست و نشان می‌دهد که آن زمان در فوتبال پایه، عملکرد بهتری داشتیم.

وی گفت: اکنون ژاپن و کره‌جنوبی جای ما را گرفته‌اند و روی فوتبال پایه سرمایه‌گذاری کردند. در باشگاه‌های بزرگ‌مان حتی ریالی به مربیان پایه پرداخت نمی‌کنیم و امکاناتی در این زمینه ندارند.

بهترین بازیکن سال ۲۰۰۳ آسیا تصریح کرد: اگر قرار است در آسیا حرفی برای گفتن داشته باشیم، باید به بازیکنانی که استعداد دارند اهمیت دهیم. متاسفانه الان می‌بینیم که یکسری از بازیکنانی که استعداد ندارند وارد این عرصه می‌شوند.

وی گفت: باید از باشگاه‌های بزرگ شروع کنیم و اگر باشگاه‌های ما روی تیم‌های پایه سرمایه‌گذاری کنند شرایط بهتر می‌شود. در اروپا تیم‌ها وقتی در لیگ قهرمانان بازی می‌کنند روز قبل از آن تیم‌های پایه‌شان با هم بازی می‌کنند و این باشگاه‌ها ملزم به سرمایه‌گذاری در این بخش هستند که خودشان را نشان بدهند. این موضوع را به AFC پیشنهاد دادم ولی این شرایط به خاطر مسائل مالی در آسیا امکان‌پذیر نیست.

مهدوی کیا ادامه داد: می‌توانیم در لیگ ایران چنین طرحی را پیاده کنیم. وقتی قرار است سپاهان با استقلال و پرسپولیس با ذوب‌آهن بازی کنند روز قبل از آن جوانان‌شان با هم بازی کنند. این موضوع باعث می‌شود بازیکنان دیده شوند و بعد از آن هم این جوانان به همان باشگاه‌ها تزریق می‌شوند.

وی خطاب به خانواده‌ها اظهار داشت: هیچ‌وقت بچه‌ها را تحت فشار نگذاریم چون هر بچه‌ای یک ظرفیتی دارد. در اینکه «آرات حسینی» با استعداد است شکی نیست، حتی من توسط یکی از دوستانم کمک کردم که در انگلیس راه درست را پیدا کند. امیدوارم در سال‌های آینده خبرهای بهتری از او بشنویم و در جایگاهی که دوست دارد قرار بگیرد ولی این قدر در فضای مجازی هجمه علیه او ایجاد نکنیم که او همه کار باید بکند.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: فوتبال پایه سرمایه گذاری مهدوی کیا باشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۷۹۷۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی به منظور حضور موثر استان در این نمایشگاه با حضور مسئولان ذی‌ربط برگزار شد.

استاندار در این نشست گفت: نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴ در تهران از روز ۸ اردیبهشت تا ۱۲ اردیبهشت برگزار می‌شود و خراسان جنوبی در این نمایشگاه حضور فعال خواهد داشت.

آقای قناعت افزود: در نمایشگاه اکسپو امسال از ۸۴ کشور خارجی با حضور دو هزار تن از سفیران، تجار و سرمایه‌گذاران و مسئولان کشوری حضور خواهند داشت و این حضور بهترین فرصت برای خراسان جنوبی است که محصولات استراتژیک خود از جمله زرشک، زعفران، گوهرسنگ‌ها و معادن منطقه از جمله بنتونیت را معرفی کند.

به گفته وی نباید این فرصت‌ها را از دست دهیم و به دنبال بازار‌های هدف باشیم تا بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را در استان جذب کنیم.

استاندار از تهیه هفت تفاهم نامه که نهایی شده است خبرداد که در این نمایشگاه به امضا خواهد رسید که نباید این فرصت را از دست بدهیم و با همکاری دستگاه‌های مربوطه زمینه ساز رشد اقتصادی و توسعه در استان باشیم.

ذاکریان مدیر کل اقتصاد و دارایی استان هم از چاپ کتاب ۱۱۰ فرصت سرمایه‌گذاری در استان خبر داد و گفت: امکانات و توانمندی‌های سرمایه‌گذاری در بخش‌های صنعت و معدن و کشاورزی و گردشگری در این کتاب گردآوری شده است.

دیگر خبرها

  • فاز اول نیروگاه بادی درح به زودی به بهره‌برداری می‌رسد
  • اتفاقات باورنکردنی در فوتبال پایه؛ کمک داور گل را رد کرد و کتک خورد!
  • سرمایه‌های خُرد اتباع خارجی در خراسان جنوبی ساماندهی می‌شود
  • اتفاق عجیب در فوتبال پایه ایران + تصاویر | عده‌ای به جان کمک داور افتادند
  • دو جام برای ملی پوشان و درخشش یک گلزن در ژاپن/شانس به طارمی برگشت
  • بازی بعدی تیم ملی فوتسال کِی و با چه تیمی است؟
  • حضور خراسان جنوبی در نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۴
  • پیام وحید امیری برای امیر قلعه‌نویی
  • پیام وحید امیری برای سرمربی تیم ملی/ ستاره پرسپولیس قصد خداحافظی ندارد
  • رمز موفقیت تیم ملی فوتسال ایران/ ژاپن در حد و اندازه انتقام نبود